Avtor vrtne železnice Uroš Filiplič (v sredini) s sinom Primožem (na levi) in Stanetom Srčičem, sprevodnikom z muzejskega vlaka.

S čuho-puho naokrog

Ljubitelji vlakov so na Jesenicah uživali v vožnji z miniaturno parno lokomotivo, ki jo je izdelal Uroš Filiplič s Pševa.

Jesenice – Uroš Filiplič s Pševa pri Kranju je velik ljubitelj železnic – železničar po poklicu, vodja muzejskega vlaka, že četrt stoletja pa se ukvarja tudi s parnimi lokomotivami. Iz te ljubezni je nastala tudi vrtna železnica, ki je prava atrakcija za vse male in velike ljubitelje vlakov. Parna lokomotiva je replika prave lokomotive, izdelana pa je v merilu ena proti štiri. Kot je povedal Uroš Filiplič, jo je izdeloval skoraj deset let, pri tem pa so mu pomagali tudi žena, hči in sin, bodoči inženir strojništva. Originalna lokomotiva, na osnovi katere je izdelana miniaturna replika, ima nadvse zanimivo zgodovino. Izdelana je bila na avstrijskem Koroškem, leta 1920 pa so jo umikajoči se vojaki zaplenili in pripeljali s konji čez Jezersko k nam. Za kar nekaj let je obležala v železničarskih delavnicah v Šiški, nato pa so jo popravili in usposobili za vožnjo po ozkotirni železnici na progi Poljčane-Konjice-Zreče. Vozila je vse do leta 1966. Nanjo zdaj spominja Filipličeva replika, s katero so se minulo sredo lahko popeljali vsi ljubitelji železnic na Jesenicah v okviru prireditev Poletje na Stari Savi v organizaciji Gornjesavskega muzeja Jesenice. Navdušila je zlasti otroke, ki jih je po 150 metrov dolgi krožni progi, postavljeni na trgu na Stari Savi, vozil strojevodja Primož Filiplič. Že skoraj pozabljene rjave kartonske vozovnice za vlak je potnikom prodajal Stane Srčič, »originalni« sprevodnik z muzejskega vlaka. On je tudi eden redkih, ki še zna pravilno razsekati premog, potreben za polnjenje parnega stroja. Zanimivo je tudi to, da je čuha-puha enako hitra, kot je bila nekoč originalna parna lokomotiva – v povprečju vozi s hitrostjo 16 kilometrov na uro, njena največja hitrost pa je 25 kilometrov na uro.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / petek, 30. junij 2017 / 16:48

Meja določena, kaj zdaj?

Slovenija do včeraj še nikoli ni imela dokončno določene meje. Kako jo bomo uveljavili, je že novo zapleteno vprašanje, saj Hrvaška ne namerava spoštovati odločitve arbitražnega sodišča.

Objavljeno na isti dan


Kamnik / torek, 17. oktober 2006 / 06:00

Cesta nič več v sramoto

V Volčjem Potoku so odprli pločnik in prenovljen odsek ceste proti golfskemu igrišču. Nove ceste tudi v Tunjicah, Lokah, Mekinjah, Zakalu in Palovčah.

Prosti čas / torek, 17. oktober 2006 / 06:00

Hablate španjolsko?

Ali kako na dokaj mlahav, pa vseeno prisrčen način spraviti slovensko dekle v smeh na prejemu ob španskem dnevu državnosti, ki ga je minuli teden pripravila španska veleposlanica.

Prosti čas / torek, 17. oktober 2006 / 06:00

Honda tudi v letalstvu

Honda je objavila načrte o uvedbi svojega letala HondaJet na rastoči trg zelo lahkih reaktivnih letal in pričakuje prva naročila za prodajo v ZDA jeseni 2006. Novoustanovljena hčerinska družba Ho...

Prosti čas / torek, 17. oktober 2006 / 06:00

Veter je še močnejši

Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Highline

Prosti čas / torek, 17. oktober 2006 / 06:00

Vse več poudarkov

Novi Hyundai Accent za zdaj pri nas le v štirivratni limuzinski podobi.