S čuho-puho naokrog
Ljubitelji vlakov so na Jesenicah uživali v vožnji z miniaturno parno lokomotivo, ki jo je izdelal Uroš Filiplič s Pševa.
Jesenice – Uroš Filiplič s Pševa pri Kranju je velik ljubitelj železnic – železničar po poklicu, vodja muzejskega vlaka, že četrt stoletja pa se ukvarja tudi s parnimi lokomotivami. Iz te ljubezni je nastala tudi vrtna železnica, ki je prava atrakcija za vse male in velike ljubitelje vlakov. Parna lokomotiva je replika prave lokomotive, izdelana pa je v merilu ena proti štiri. Kot je povedal Uroš Filiplič, jo je izdeloval skoraj deset let, pri tem pa so mu pomagali tudi žena, hči in sin, bodoči inženir strojništva. Originalna lokomotiva, na osnovi katere je izdelana miniaturna replika, ima nadvse zanimivo zgodovino. Izdelana je bila na avstrijskem Koroškem, leta 1920 pa so jo umikajoči se vojaki zaplenili in pripeljali s konji čez Jezersko k nam. Za kar nekaj let je obležala v železničarskih delavnicah v Šiški, nato pa so jo popravili in usposobili za vožnjo po ozkotirni železnici na progi Poljčane-Konjice-Zreče. Vozila je vse do leta 1966. Nanjo zdaj spominja Filipličeva replika, s katero so se minulo sredo lahko popeljali vsi ljubitelji železnic na Jesenicah v okviru prireditev Poletje na Stari Savi v organizaciji Gornjesavskega muzeja Jesenice. Navdušila je zlasti otroke, ki jih je po 150 metrov dolgi krožni progi, postavljeni na trgu na Stari Savi, vozil strojevodja Primož Filiplič. Že skoraj pozabljene rjave kartonske vozovnice za vlak je potnikom prodajal Stane Srčič, »originalni« sprevodnik z muzejskega vlaka. On je tudi eden redkih, ki še zna pravilno razsekati premog, potreben za polnjenje parnega stroja. Zanimivo je tudi to, da je čuha-puha enako hitra, kot je bila nekoč originalna parna lokomotiva – v povprečju vozi s hitrostjo 16 kilometrov na uro, njena največja hitrost pa je 25 kilometrov na uro.