Del denarja bo prispevala občina
Blejski zavod za gozdove in Občina Radovljica sta se dogovorila, da bo občina zagotavljala del denarja za vzdrževanje treh gozdnih cest s pretežno javno rabo.
Bled - Zakon o gozdovih v 38. členu določa, da »gozdne ceste, ki omogočajo tudi dostop do kmetij, zaselkov oziroma vasi, turističnih objektov, izletniških in drugih podobnih objektov in so pretežno javnega značaja, prevzamejo pripadajoče lokalne skupnosti.« Kot ugotavljajo v blejski območni enoti zavoda za gozdove, je uresničevanje te zakonske določbe odvisno predvsem od razumevanja oz. pripravljenosti občin. Z nekaterimi občinami z Zgornje Gorenjske so se lahko dogovorili za prevzem vseh oz. vsaj dela takšnih cest, z drugimi, ki teh cest niso pripravljene prevzeti, so se sporazumeli vsaj za zagotavljanje dela denarja za vzdrževanje. Z Občino Radovljica so tako pred kratkim dosegli dogovor, da tri gozdne ceste pretežno javnega značaja - 9,7 kilometra dolg odsek ceste na Jelovico med Kolnico in Goško, več kot štiri kilometre dolga cesta Draga–Planinca in 8,5 kilometra gozdne ceste na Dobrčo še naprej ostanejo gozdne ceste, vendar bo občina glede na delež javne rabe zagotavljala denar za njihovo vzdrževanje. Kot je povedal Andrej Avsenek, vodja blejskega zavoda za gozdove, bo občina za vzdrževanje gozdne ceste na Jelovico za letos zagotovila osem tisoč evrov, za ureditev preostalih dveh cest, ki so ju nedavni nalivi močno poškodovali, pa v zavodu pričakujejo denar iz občinskih sredstev za pomoč ob naravnih nesrečah. Izbrani vzdrževalec gozdnih cest je prejšnji teden že poskrbel za cesto na Jelovico, ki je bila še posebej prometna v soboto, ko je bilo pri Partizanskem domu na Vodiški planini tradicionalno srečanje ob občinskem prazniku.
»V gozdovih na Zgornjem Gorenjskem je 85 kilometrov gozdnih cest. Za njihovo vzdrževanje dobimo iz pristojbine, ki jo plačujejo lastniki gozdov, in iz državnega proračuna na leto 25 tisoč evrov, nekaj k temu znesku dodajo še občine. Stanje gozdnih cest, predvsem v gorskem svetu, je vse slabše, raba cest, zlasti javna raba, narašča, ujme so vse pogostejše, zbrani znesek pa se realno zmanjšuje že vse od ustanovitve zavoda za gozdove in ne zadošča za normalno vzdrževanje cest, kaj šele za sanacijo poškodb po ujmah. Prav tako ni pošteno, da država obravnava enako gozdne ceste v gorskem svetu kot, na primer, v ravninskem Prekmurju,“ ugotavljajo na blejskem zavodu, kjer pozivajo ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, da prouči sedanji sistem financiranja gozdnih cest in zagotovi za vzdrževanje cest več denarja.