Izzivanje na visoki ravni

Test: Audi Q5

Po začetnem zagonu, ki ga je bil Audi deležen s svojim prvim pravim športnim terencem Q7, je bilo samo še vprašanje časa, kdaj se bodo pojavili še z manjšim Q5. Lansko jesen je potem izzivalec BMW-jevega X3 in še svežega Mercedes-Benzovega GLK prišel v velikem slogu in seveda z nalogo, da poskuša zasenčiti oba tekmeca.

Zunanjost Q5 je brez pretiravanja v besedah nastopaška in le v nekaterih podrobnostih dovolj prepoznavna, da ga je mogoče na hitro ločiti od večjega Q7. Visok nos z značilno Audijevo masko, žarometi s »fantomskimi« svetlečimi diodami za dnevno vožnjo, veliki kolesni izrezi, mišičasti boki in ne pretirano izrazit zadek tega športnika med terenci postavljajo na piedestal enega najbolj zaželenih avtomobilov v tem razredu, seveda samo za tiste, ki imajo dovolj pod palcem, da si lahko privoščijo štiri kroge.

Kajti Q5 je najprej prestižni in šele potem terenski avtomobil. Bolj kot blatne makadamske poti mu leži gladek asfalt, čeprav je z elektronsko nadzorovanim štirikolesnim pogonom suveren tudi na brezpotjih. Za udobje in nemoteno premagovanje cestnih grbin skrbi sistem za izbiro načina vožnje, ki se odlično ujema z doplačilnim uravnavanjem trdote blaženja. Seznam serijske opreme je sicer dolg, še daljši in predvsem dražji pa so dodatki, ki osnovno ceno lahko skoraj podvojijo.

V notranjosti je Q5 urejen v značilnem Audijevem slogu, torej prevladuje germansko redoljubje voznikovega delovnega prostora; instrumentarij z volanskim obročem, sredinsko konzolo in stikali ter komunikacijskim sistemom je na moč podoben drugim hišnim modelom, zato se je uravnavanja vseh funkcij mogoče hitro navaditi, kajpak z asistenco navodil za uporabo. Potniška kabina se ne more hvaliti z izjemno prostornostjo, spredaj se seveda sedi občutno bolje kot zadaj, prostor, odmerjen prtljagi, je povsem spodoben, od razrednega povprečja odstopa kakovost izbranih materialov in izdelave.

Pri Audiju so s prehodom na nov sistem »prehrane« z gorivom pri dizelskih motorjih storili pravi korak: 2,0-litrski turbodizel v svoji močnejši izvedbi deluje kultivirano in dovolj tiho, da ne moti prijetnega ambienta v potniški kabini. Tudi glede zmogljivosti mu ni mogoče očitati veliko, saj svoje delo opravlja povsem solidno, kar velja tudi za šeststopenjski ročni menjalnik, s katerim tvori harmonično celoto. Res pa je, da se avtomobilu, kakršen je Q5, bolje podata turbodizelski šestvaljnik in menjalniška avtomatika.

Ostaja torej samo še vprašanje, kakšna bodo po prihodu Q5 razmerja v tej prestižni podmnožici športnih terencev. Glede na izzivalen start, se kaže, da bo bitka med tremi največjimi tekmeci tudi tokrat potekala na najvišji ravni. In tako se za avtomobile, ki po lastnostih in ceni znatno odstopajo od povprečja, tudi spodobi.

Osnovni tehnični podatki:

Mere: d. 4,629, š. 1,880, v. 1,653 m, medosje 2,807 m

Prostornina prtljažnika: 540 l

Teža (prazno v./dovoljena): 1730/2310 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM pri 4200

Največji navor pri v/min: 350 pri 1750

Najvišja hitrost: 204 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,8/6,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 175 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 41.443 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / sreda, 30. april 2014 / 11:41

Zakon pred varnostjo otrok?

Starši otrok iz Pevna, ki nimajo organiziranega avtobusnega prevoza v šolo, se pritožujejo, občinski svetniki pa so na aprilski seji ocenili, da sta organizacija in financiranje šolskih prevozov povse...

Objavljeno na isti dan


Medvode / sobota, 11. avgust 2007 / 07:00

Za podaljšanje proge petnajst

V Medvodah si prizadevajo, da bi progo mestnega prometa številka petnajst podaljašali do krožišča na Klancu. Septembra bo poskusno začel voziti kombi.

GG Plus / sobota, 11. avgust 2007 / 07:00

Vsi kandidati so lepi, pametni. Figo!

Predsedniška tekma za prvaka Slovenske nacionalne stranke Zmaga Jelinčiča Plemenitega ni novost. Upa na vsaj deset odstotkov glasov, a bi bil, kot pravi, z veseljem predsednik zavednim Slovencem, med...

GG Plus / sobota, 11. avgust 2007 / 07:00

Materni jezik je stvar časti

Predavanje Berte Golob o skrbi za slovenski jezik na srečanju Slovencev preteklo nedeljo na Višarjah

Bled / sobota, 11. avgust 2007 / 07:00

Kandidat med vitezi

Predsedniški kandidat Danilo Türk, ki ta teden preživlja počitnice na Bledu, si je na povabilo blejskih turističnih delavcev ogledal srednjeveški viteški turnir na blejskem gradu.

Prosti čas / sobota, 11. avgust 2007 / 07:00

Jubilejni Grand rock

Minuli vikend je v Sevnici potekal že kar peti, jubilejni, Grand Rock Sevnica, kjer so v petek nastopili Melodrom, Srečna Mladina, Leaf-fat, Backstage, Septic Scum, Edo Majka ter Let 3, sobot...