Nadzor tudi s helikopterjem
Minuli četrtek so policisti na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana predstavili delovanje helikopterskega nadzora prometa.
Zgornji Brnik – V Letalski policijski enoti, ki trenutno zaposluje 21 pilotov in 14 letalskih tehnikov, imajo na voljo šest helikopterjev. Ena izmed nalog, ki jih izvajajo, je tudi helikopterski nadzor prometa. Opravljajo ga skozi celo leto. Delo okrepijo v poletnih mesecih, ko se zaradi turistične sezone poveča število vozil na cesti, posledično pa tudi število zastojev in prometnih nesreč. »Nadzor prometa iz zraka je zelo učinkovita metoda, ker lahko observer v helikopterju v zelo kratkem času pregleda velika cestna območja in pri tem ugotavlja tako zastoje in zgostitve kot tudi kršitelje v cestnem prometu,« pojasnjuje vodja pilotov Letalske policijske enote Damjan Bregar.
V ta namen policisti uporabljajo dva manjša helikopterja. Po Bregarjevih besedah omogočata dober pogled na cesto, poleg tega sta opremljena z videonadzornim sistemom, s pomočjo katerega lahko sliko posredujejo operativnemu štabu. Posnetke po potrebi tudi dokumentirajo. V floti imajo poleg dveh večjih transportnih helikopterjev še dva srednja. Njun videonadzorni sistem omogoča sprejem slike na začasni lokaciji. Tako se pogled s kamere v helikopterju da spremljati tudi v policijskem avtomobilu.
Da ima takšna oblika nadzora velik učinek na udeležence v cestnem prometu, je prepričan tudi Matjaž Leskovar iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi: »S helikopterja se dajo zabeležiti vsi prekrški, ki jih lahko vizualno zaznamo. Temu ustrezno je policist-observer tudi opremljen. Pri sebi ima fotoaparat, kamero, daljnogled, lahko je opremljen tudi s kamero, ki je pritrjena na helikopter. Pilot se po potrebi spusti, da lahko policist-observer razbere registrsko tablico.« Usposobljeni policisti, ki so za observerja opravili poseben tečaj, iz zraka lahko ugotavljajo pravilnost postavljene prometne signalizacije v primerih dela na cesti, poleg tega o zastojih obveščajo patrulje, ki nato urejajo promet ali ga preusmerijo. Letošnje poletje v letalski enoti posebno pozornost namenjajo nadzoru motoristov. Kot trdi Leskovar, opažajo veliko kršitev in temu primerno ukrepajo. Prekoračitve hitrosti iz helikopterja še ne morejo izmeriti, vendar pa o domnevni prehitri vožnji obvestijo patruljo, ki voznika ustavi.
Leskovar vsem tistim, ki se odpravljajo na potovanje, svetuje, naj se pred odhodom pozanimajo o relaciji zaradi zastojev in del na cesti. Opozarja še na tehnično brezhibnost vozila in priporoča uporabo odsevnega brezrokavnika tudi na cestah, kjer ta ni obvezna. Dobro je tudi, da imajo vozniki pri sebi vlečno vrv. »V primeru zastoja na avtocesti in hitri cesti naj se vozniki umaknejo tako, da omogočijo neoviran prehod intervencijskih vozil na kraj dogodka. Ni pa dovoljena vožnja po odstavnem pasu. Ta je namenjen za vozila v okvari,« še dodaja Leskovar.