Dejstva o ALC
1. Letenje na tem območju je stalnica že od leta 1917.
2. Od leta 1955 do leta 1963 je bilo to mednarodno letališče.
3. Od leta 1947 je ALC neprekinjeno izobraževalni center za letalske dejavnosti nacionalnega pomena.
4. Več generacij ljubiteljev letalstva se je na tem prostoru družilo in ustvarjalo.
5. Rezultati tega dela so množica športnih uspehov in uspešna podjetja za proizvodnjo letal in letalskih delov.
6. ALC Lesce je eno redkih letališč, ki ima svojo dolgo zgodovino zapisano v knjigi.
7. ALC že z zelo zastarelo infrastrukturo privablja znatno število gostov in ustvarja delovna mesta v turizmu – potencial je glede na tradicijo, neposredno bližino avtoceste in turističnih centrov zgornje Gorenjske ter specifično ponudbo (tehnika in adrenalin) zelo velik.
8. ALC je s svojo infrastrukturo osnovni pogoj za razvoj letalske industrije, za ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih delovnih mest.
9. ALC je velik potencial za razvoj novih dejavnosti s področja tehnike in adrenalinskih športov – prostočasne dejavnosti okoličanov, turistična ponudba, iniciator razvoja novih podjetij, ...
10. ALC s svojim delovanjem ne dosega meja emisij v okolje, ki jih predpisuje zakonodaja in jih nikoli ne bo – okolju prijazne tehnologije so osnova razvojnih načrtov.
11. ALC ima nasprotnike, ki sicer nimajo nobenih konkretnih argumentov (degradacijo okolja povzroča vsaka gradnja vključno z našimi hišami), vendar z izrabljanjem pravic do pritožb uspešno zavirajo nujni razvoj.
12. Travnata steza s trenutno orientacijo povzroča težave. Križa avtocestni koridor, obrnjena je direktno proti vasi Vrbnje in onemogoča uporabo modernih letal, ki so vse bolj specializirana za asfaltne steze.
13. Obstoječa travnata steza je z vidika emisij hrupa slabša od načrtovane asfaltne. Načrtovana steza je najboljši trenutno razpoložljivi protihrupni ukrep.
14. Brez nove steze bo ALC vedno predstavljal varnostne omejitve. Na travnati stezi se na letalih pojavljajo okvare, ki jih na asfaltnih stezah ni. Zaradi vibracij na neravni podlagi se pojavljajo zračnosti v krmilih, razpoke v nosilnih elementih, napake na občutljivih instrumentih itd. Lastniki boljših letal se travi izognejo.
15. Brez realizacije nove VPS bo modelarska dejavnost ostala vpeta na ozko področje med staro VPS in avtocesto – problem je ob prestavitvi enostavno rešljiv.
16. Poletanje s stare steze je v primerjavi z načrtovano neugodno zaradi bistveno počasnejšega pridobivanja hitrosti in posledično manjše višine na koncu steze. To pomeni manjšo možnost varne vrnitve v primeru odpovedi motorja.
17. ALC ima velik potencial. Ta potencial se da izkoristiti le z modernizacijo letališke infrastrukture in uvajanjem spremljevalnih programov. Vzdrževanje trenutnega stanja je najslabša možna rešitev.
Pavel Škofic – direktor ALC Lesce JGZ