Komentar: Projekt tisočletja?
»Je navezovalna cesta Jeprca–Stanežiče–Brod projekt tisočletja, ker se ne ve, kdaj bo zgrajena?« je bilo slišati vprašanje še pred začetkom javne seznanitve s spremenjenimi rešitvami dopolnjenega osnutka državnega prostorskega načrta za to cesto, ki je 9. julija potekala v Medvodah. Dejstvo je, da so predstavniki države prišli z namenom seznanitve javnosti s spremembami, ki so nastale na podlagi pripomb z javne razgrnitve konec preteklega leta. Z določenimi ureditvami namreč posegajo zunaj območja, ki je bil javno razgrnjen.
Zanimivo pa, da je bilo med zainteresirano javnostjo poleg konkretnih rešitev največ vprašanj povezanih z začetkom gradnje, odgovora pa od prisotnih razlagalcev niso mogli dobiti. Predstavnikov z Ministrstva za promet ni bilo, ne glede na to pa je bilo rečeno, da odgovora, kdaj se bo štiripasovnica proti Ljubljani začela graditi, trenutno ne more dati nihče, da ta oseba sploh ne obstaja, ne le, da ni prišla v Medvode. Navezovalna cesta Jeprca–Stanežiče–Brod je namreč vključena v dodatni program resolucije o nacionalnem programu gradnje avtocest. S tem je bila dana pravna podlaga za začetek postopka umeščanja te ceste v prostor, ne predvideva pa ta dokument niti virov financiranja, pa tudi ne dinamike gradnje. So se pa predstavniki države strinjali, da je ta cesta, glede na obremenitev, nujno potrebna, in izrazili upanje, da bo to dejstvo prispevalo k uvrstitvi med prioritete v nov ali noveliran nacionalni program, ki se pripravlja. O tem pa bo seveda končno odločitev sprejel parlament.
Pa je ta cesta potrebna, kaj sploh bo prinesla Medvoščanom in Medancem, ki so se sicer v majhnem številu zbrali na seznanitvi? To vprašanje je bilo večkrat zastavljeno. Nekdo je celo rekel, da bodo Medvoščani dobili še več hrupa in plinov, območje Mednega pa se bo popolnoma degradiralo, slišati je bilo tudi, da bo cesta največ prinesla Škofjeločanom in Kranjčanom. Predstavniki države se s tem niso strinjali in postregli so sicer s približnim podatkom, pa vendarle, da se okrog dve tretjini vozil na tej cesti generira iz Medvod in naprej iz priključkov, torej da jo večinoma obremenjujejo prav Medvoščani. Pa še nekaj je pomembno, zakaj so prisotni želeli dobiti informacijo o začetku gradnje. Na celotni trasi je za rušitev predvidenih okrog 35 objektov, poleg tega so plombe tudi na nekaterih zemljiščih. Lastniki so terjali odgovore. »Jaz želim novo hišo, načrt dam narediti, pa nimam denarja za gradnjo,« je nekdo simbolično opisal, kako potekajo zadeve pri gradnji cest. Še najbolj konkretno, kar so slišali, je bilo, da je namera gradnje resna in da načrtov ne delajo kar na zalogo.