Pa ga imamo - Hofer
Kranj je od 21. maja bogatejši za nov trgovski center. Nekateri domači veletrgovci že čutijo upad kupne moči prebivalstva in krčijo svoje police ter število zaposlenih. Big Bang v Qlandiji – kranjski deželi nakupov, je pred kratkim že moral zapreti svoja vrata.Nemški trgovci očitno krize še niso zaznali. Lepo sončno jutro - pred novim Hoferjem v Kranju se je trlo ljudi. Slovenci smo ob takih slavnostnih dogodkih vajeni, da nas že ob prihodu razveselijo zvoki znane glasbene skupine ali vsaj mična turbo pevka ... Pozdravni nagovor lastnika pa je že kar ustaljena praksa. Na odprtju Hoferja smo lahko srečali le redarje, ki so preprečevali gnečo pred vhodom. Kupci, predvsem upokojena delovna sila (večina Kranjčanov je ob osmih na delovnih mestih), so mirno rinili vozičke med postavljeno ograjo, kot bi šlo za kakšen disko. Notri smo vendarle lahko zaslišali dva zadovoljna menedžerja: »…Ja, ja… gut, gut!«
Kranjska poslovalnica Hoferja je bila na dan odprtja res polno založena. Tudi v Lescah je bilo podobno, danes pa je tam ponudba že manj zanimiva in vrste kupcev se krajšajo. Tisti najbolj zagreti so planili po izdelkih iz otvoritvene ponudbe, na vozičkih se je hitro znašlo nekaj velikih škatel, večina pa je nakupovala le bolj ali manj (ne)potrebne drobnarije. Klasika pač, značilna za Hofer, Lidl in podobne štacune.
Ob izhodu iz trgovine je stal voziček z napitki … »No, vsaj odžejal se bom,« sem se razveselil. Pa ni bilo nič: nemški menedžer me je samo ošvrknil z mrkim pogledom, bržkone zato, ker sem Hoferja zapustil brez vozička. Odhajal sem z mešanimi občutki. Pogrešal sem vsaj nekaj veselja ob odprtju. Mislil sem, da bom morda lahko posnel Natalijo ali Čukce z njihovim novim komadom, lepe hostese pri degustacijah …
Veseli pa me, da slovenski menedžerji razmišljajo drugače in namenjajo odprtju trgovskih centrov drugačen poudarek, da se lahko na njih poveselijo mladi in stari. Domače je le domače.
Alojz Boc, Kranj