Iskanje dodane vrednosti
Test: Hyundai i30 CW 1.6 Comfort
Pod oznako crossover wagon Hyundai umešča svoj i30 med kombije spodnjega srednjega razreda. Vendar ni na tem avtomobilu prav ničesar, kar bi upravičevalo oznako, ki pripada bolj ali manj resnim avtomobilom. Bolj smiselno bi bilo, če bi ga imenovali family wagon, saj je po zasnovi in uporabnosti najbolj naklonjen družinski uporabi. Zunanjost i30 CW v večji meri povzema obliko kombilimuzinske karoserijske različice, na novo je ukrojen le zadek, ki zaradi dokaj zadržanih potez nikakor ni izjemno razburljiv. A to tudi ni njegova naloga, saj je bolj pomembno, da pod seboj skriva prostoren 415-litrski prtljažnik, ki lahko sprejme skoraj vse, kar si za potovanje zamislijo družinski člani, s podrto klopjo, ko je prostora več kot solidnih 1593 litrov, pa lahko prevzame še zahtevnejše naloge. Ker je bil i30 zasnovan predvsem za kupce na stari celini, je razumljivo, da so se snovalci potrudili, da notranjost ni utesnjena in voznikovo delovno mesto ne dolgočasno. Zato so pred voznikovimi očmi dobro pregledni merilniki z nekoliko preveč močno modro osvetlitvijo, večinoma logično razporejena stikala in ne ravno povsem logičen potovalni računalnik, zraven pa še solidna oprema za varnost in udobje, zaradi katere si je treba omisliti vsaj srednji serijski paket.
Tudi pri motorju je po vsej verjetnosti bolje izbrati kaj drugega kot 1,6-litrski bencinski štirivaljnik. Pogonski stroj na papirju obljublja solidno zalogo moči in navora, a se v praksi mit o zmogljivosti hitro razblini. Motorju je treba priznati solidno prožnost in dokaj dobro usklajenost z natančnim menjalnikom, toda zdi se, da ima najslabše trenutke ravno v območju vrtljajev, ki je najprimernejše za potovalno vožnjo. Tudi pri bencinski žeji ne sledi tovarniškim obljubam, ampak je nekoliko zahtevnejši, vse skupaj pa je še bolj izrazito pri polni težnostni obremenitvi. Ob tem vsaj dobro uglašeno podvozje ostaja dokaj neobčutljivo, kar pomeni ohranitev uravnoteženosti med zanesljivo lego in udobjem. Vsekakor pa ima ta avtomobil veliko dela tudi z razredno konkurenco, kjer ima opraviti s številnimi agresivnimi in uveljavljenimi imeni.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1591 ccm
Največja moč pri v/min: 93 kW/126 KM
Najvišja hitrost: 192 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 8,0/ 5,2/ 6,2 l/100 km
Maloprodajna cena: 16.490 EUR
Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana