Goste redčita recesija in slabo vreme
Na Bledu, v Bohinju in Kranjski Gori med prazniki nekaj manj gostov kot lani.
Kranjska Gora, Bled, Bohinj – Velikonočni in prvomajski prazniki so tudi letos uvod v poletno sezono gorenjskih turističnih središč. Letošnji so razbiti na dva podaljšana konca tedna, v katerih pa, recesiji in slabemu vremenu navkljub, gorenjski turizem po pričakovanju ne bo beležil večjega upada gostov v primerjavi z lanskimi številkami. Kranjskogorski hoteli so tako trenutno zasedeni 65- od 70-odstotno, kar je primerljivo z zasedenostjo v istem obdobju lani, je povedal direktor družbe Hit Alpinea Aleš Topolšek. »Prejšnji konec tedna je bilo nekaj manj obiskovalcev kot ponavadi, v teh dneh pa še prihajajo tisti, ki bodo pri nas preživeli prvomajske praznike. Zanje smo pripravili poseben program aktivnosti.« V Kranjski Gori tako beležijo le kakih pet odstotkov manj gostov kot lani v tem času, kar je, kot pravi Topolšek, delno posledica gospodarskih razmer, delno pa tudi slabega vremena. »Malo manj je Slovencev in Nemcev, Italijanov nekaj več, Angleži pa bodo začeli prihajati nekoliko kasneje.«
Podobno je na Bledu, kjer so pretekli konec tedna beležili nekaj slabšo zasedenost kot lani; predvsem so opazili upad italijanskih gostov. Po pričakovanih bo podaljšani prvomajski konec tedna boljši, ker rezervacije še prihajajo, so povedali na Zavodu za turizem Bled, kjer računajo, da bodo hoteli zasedeni več kot 70-odstotno, predvsem z gosti iz Italije in drugih sosednjih držav, medtem ko v družinski hotel Savica prihajajo predvsem slovenski gosti. Rezultati so tako v glavnem primerljivi z lanskimi; če bo lepše vreme, pričakujejo predvsem več dnevnih obiskovalcev.
Na lepo vreme in dnevne obiskovalce računajo tudi v Bohinju, kje so sicer z obiskom bolj zadovoljni kot med velikonočnimi počitnicami, a še vedno manj kot v istem obdobju lani. Najbolj obiskani so družinski penzioni, najmanj hoteli in zasebne sobe. Kot so povedali na lokalni turistični organizaciji, so obeti za poletje boljši, rezervacije prihajajo, promocijske aktivnosti pa so osredotočili na vse bolj uveljavljeni festival alpskega cvetja, ki v Bohinj privablja ljubitelje narave iz vsega sveta.