Negativno mnenje za šentviški predor
Računsko sodišče je ministrstvoma za promet, za okolje in prostor ter DARS-u izreklo negativno mnenje glede gradnje predora Šentvid med letoma 2004 in 2007.
Ljubljana – V sredo so predstavniki Računskega sodišča Republike Slovenije predstavili svoje poročilo o pregledu pravilnosti postopkov pri gradnji predora Šentvid in za delo kar treh vpletenih: Ministrstva za promet, Ministrstva za okolje in prostor ter Družbe za avtoceste izrekli negativno mnenje. Ugotovili so, da je bila ta gradnja, katere stroški so se potrojili z 41 na 123 milijonov evrov, kar pomeni dvestoodstotno podražitev, vzorčen primer slabega načrtovanja, pri čemer so bili kršeni praktično vsi postopki. Napačno in pomanjkljivo je bila izdelana investicijska dokumentacija, izdano je bilo gradbeno dovoljenje brez osnove v lokacijskem načrtu, neustrezna je bila razpisna dokumentacija, kršeni so bili predpisi pri oddaji del, zgodila se je vrsta napak pri vodenju investicije, podpisovanju aneksov h gradbeni pogodbi, niso se uveljavljali dogovorjeni popusti in plačevala so se nedokazana dela. Kot najpomembnejši vzrok računsko sodišče ugotavlja spremembo projekta med gradnjo, ko je bilo odločeno, da se namesto dvopasovnega zgradi tripasovni dvocevni predor s polnim priključkom na Celovško cesto, kar da je bila, kot je dejal predsednik računskega sodišča Igor Šoltes, »izsiljena odločitev, projekt pa se je začel s figo v žepu!«. Tudi v revizijskem poročilu o smotrnosti izvajanja in financiranja programa gradnje avtocest je sodišče ugotovilo, da je izvajanje in financiranje tega programa neučinkovito, nesmotrno in negospodarno.