Manjka zobozdravnikov
Zobozdravnik za odrasle naj bi imel za optimalno kakovostno in strokovno obravnavo 1600 pacientov. V Kranju in okoliških občinah jih imajo v povprečju 1800.
Kranj – Zobozdravniki za odrasle, ki izvajajo dejavnost po pogodbi z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije, izpostava Kranj, imajo v povprečju po 1800 opredeljenih pacientov, kar je primerljivo s slovenskim povprečjem. »Optimalna številka za kakovostno strokovno obdelavo pacientov bi bila 1600 pri zmerni patologiji. Če se začne ta številka bistveno večati, začne padati kakovost zobozdravstvenega varstva. To sicer ne pomeni, da so vsi pacienti pri izbranem zobozdravniku prikrajšani za kakšno storitev, nekateri med njimi pa zagotovo,« je povedala direktorica Zobne poliklinike Kranj Irena Matjan, dr. dent. med., specialistka zobne in čeljustne ortopedije. Pa na polikliniki vsakemu z urejenim zdravstvenim zavarovanjem omogočijo zobozdravnika? »Omogočimo ga ne, vsak zavarovanec pa ima pravico, da si ga sam izbere. Mi samo posredujemo informacije, kateri zobozdravniki so na voljo.
V Zobni polikliniki imamo zaposlene tri zobozdravnike za odrasle. V povprečju ima vsak od njih 1100 odraslih pacientov. To so mlajši zobozdravniki, ki so šele na začetku profesionalne poti, zato pri njih število opredeljenih pacientov ne dosega slovenskega povprečja,« je povedala Matjanova.
V Zobni polikliniki Kranj imajo poleg treh zobozdravnikov za odrasle še 5,5 zobozdravnika za otroke in mladino, specialista pedontologa in specialista ortodonta. Na območju Upravne enote Kranj so podeljene koncesije dvema oralnima kirurgoma, dvema ortodontoma, specialistu protetike, štirim zobozdravnikom za otroke in mladino in 17 zobozdravnikom za odrasle. Matjanova pravi, da je to še vedno premajhno: »Pomanjkanje zobozdravnikov je v tem trenutku zagotovo največji problem. Že nekaj časa imamo odprt razpis za delo v šolski ambulanti za nedoločen čas, pa se nihče ne javi. Zobozdravnik za otroke in mladino ima tudi manj opredeljenih pacientov, v povprečju pride tisoč otrok na enega zobozdravnika, ker smo z lociranjem ambulant po šolah olajšali obiske pri zobozdravniku.«
Matjanova tudi ni preveč naklonjena predlogu zdravstvene zavarovalnice, da bi uvedli financiranje zobozdravstvene dejavnosti po t. i. sistemu glavarine (glede na število opredeljenih oseb). »Čakalne vrste bi se še podaljšale, dostopnost storitev bi se še bolj odmikala,« je povedala.