Ko športnik postaja legenda
Test: Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG
Dolgo, morda za nekatere ljubitelje znamke predolgo, so bili pri Volkswagnu brez pravega športnega avtomobila. Prvotni Scirocco je bil spravljen na ceste pred skoraj 35 leti, leta 1992 je svoj konec doživel Corrado in zdelo se je, da so se v Wolfsburgu pogreznili v dolg in globok spanec. A v resnici so na skrivaj razmišljali o nasledniku avtomobila, ki je postal hišna legenda, in ga končno leta 2006 tudi obudili k življenju s konceptnim modelom, ki ga je skoraj v celoti povzel tudi novi, serijski Scirocco. Morda časi za tovrstne avtomobile res niso najbolj ugodni, a trenutno najbolj športni Volkswagen si bo ne glede na njegovo tržno usodo mogoče zapomniti po agresivni obliki, sodobni tehnologiji in skoraj čistokrvni športnosti.
Zunanjost vsekakor naredi močan vtis, čeprav se pojavljajo tudi mnenja, da je Scirocco s svojimi napetimi mišicami enostavno prenapihnjen. Sprednji del se zdi skoraj preblizu tlom, bočne linije so izbočene, kot bi hotele pospraviti vse, kar jim leži na poti in zadek lepo zaključuje skladno oblikovalsko linijo. Ščepec popra dodajo še 18-palčna aluminijasta platišča in dvojni zaključek izpušne cevi, ki poredno štrli izpod zadnjega odbijača.
Če zunanjost vzburi čustva, notranjost povprečen živčni sistem ohladi na normalno temperaturo. Oblikovalci notranje arhitekture si namreč niti približno niso privoščili eksperimentov, ampak skoraj preveč zadržano Sciroccovo armaturno ploščo spustili na raven bolj običajnih Volkswagnovih vozil. Športni volan je sicer spodaj res oglat, vse ostalo pa izraža premalo dinamike, ali morda tudi pomanjkanje domišljije. Vendar, zadržana zasnova notranjosti se tako kot vselej izkaže s premišljeno ergonomijo in uporabnostjo; vsa stikala so razporejena logično, merilniki so dobro pregledni in za nastavljanje radijskega sistema ali klimatizacije ni treba gledati v knjigo z navodili za uporabo. V bolje opremljenih različicah so sedeži kajpak oblečeni v usnje, spredaj se sedi nizko, a udobno, potniki na zadnjih sedežih si ne želijo dolge vožnje, prtljažni prostor presega pričakovanja.
Pod motornim pokrovom 2,0-litrski bencinski prisilno polnjeni štirivaljnik v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama dokazuje, da je Scirocca mogoče priganjati kot športen avtomobil, ali pa se z njim voziti povsem običajno. Od načina vožnje je odvisna tudi bencinska žeja, ki je rada blizu 12 litrov, z malce truda pa gre tudi pod deset litrov na 10 kilometrov. Večini z adrenalinom prežetih voznikov se bo morda zdelo, da je motorni zvok premalo odločen (motorna pesem je lepša zunaj) in da se za volanom premalo dogaja. Toda Scirocco je uren, lahko tudi eksploziven, s pritiskom na gumb za čvrstost blažilnikov športno grob ali zmerno udoben, v ovinkih pa dobro vzgojen in ga je težko spraviti iz začrtane smeri. Obnašanje v slogu vrhunskega športnika pač. Ali bo doživel tudi sloves svojega legendarnega predhodnika, pa je povsem drugo vprašanje.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,250, š. 1,810, v. 1,400 m, medosje 2,570 m
Prostornina prtljažnika: 292/1006 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1293/1750 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1984 ccm
Največja moč pri v/min: 147 kW/200 KM pri 5100
Največji navor pri v/min: 280 pri 1700
Najvišja hitrost: 233 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 7,1 s
Poraba goriva po EU norm.: 10,5/ 5,9/ 7,6 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 179 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 29.420 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana