Več opreme, višji prispevek
Občine komunalni prispevek obračunajo glede na opremljenost zemljišča. Če bi plačilo komunalnega prispevka določala država, bi bil ta zagotovo nižji. Najvišji je v občini Gorenja vas-Poljane, kjer je hkrati tudi najnižji.
Kranj – Gradnja se je v kriznih časih skoraj ustavila, kljub temu pa nas je zanimalo, koliko bi (predvsem zasebni) investitor moral odšteti občini za komunalni prispevek. V običajni prispevek je vključena cena vodovoda, javne kanalizacije, gradnja cest in javne razsvetljave, nekatere občine se potrudijo tudi z gradnjo ekoloških otokov, komunikacijskih in električnih vodov. Za primer smo vzeli gradnjo družinske hiše velikosti 150 kvadratnih metrov tlorisne površine na petsto kvadratnih metrih stavbne površine. Kot zapisano, je komunalni prispevek odvisen predvsem od opremljenosti zemljišča, torej v primerih večjega 'udobja' investitor plača višji komunalni prispevek.
Pravilnik o podlagah za odmero komunalnega prispevka, ki ga je oktobra 2007 izdalo okoljsko ministrstvo, daje občinam smernice, kako izračunati komunalni prispevek, oziroma jim nalaga, da upoštevajo pravilnik v primerih, da občina v šestih mesecih po sprejemu (citat) »občinskega prostorskega načrta ne sprejme programa opremljanja s podlagami za odmero komunalnega prispevka za vso obstoječo komunalno opremo na območju celotne občine«. Na podlagi pravilnika bi v našem primeru (150 kvadratnih metrov objekt, petsto kvadratnih metrov stavbnega zemljišča) moral investitor plačati 3760 evrov (za vodovodno, kanalizacijsko in cestno omrežje ter javne površine). Koliko morajo investitorji plačati po (nekaterih) občinah na Gorenjskem?
V občini Kranjska Gora bi za takšno zemljišče povprečno plačali 6914 evrov, z odlokom in kriterijem takšen prispevek velja za celotno občino, razen za nekaj vasi (na primer Srednji Vrh, Belca, Zg. Radovna), kjer še ni urejena javna kanalizacija. V teh primerih je komunalni prispevek ustrezno nižji. V občini Cerklje bi za kakovostno opremljeno stavbno zemljišče plačali 7591,44 evra (Praprotna Polica), v nekaterih naseljih občine pa bi odšteli nekoliko manj, spet odvisno od komunalne opremljenosti naselja.
V občini Gorenja vas-Poljane komunalni prispevek skladno z občinskim odlokom odmerjajo le na območju strnjene stanovanjske novogradnje, kjer infrastrukturo gradi občina. Trenutno sta takšni območji le Vršajn in Dobenska Amerika.Za naš primer gradnje bi v Vršajnu investitor plačal 22 tisoč evrov komunalnega prispevka, medtem ko občina v višje ležečih krajih ne zaračunava komunalnega prispevka, saj krajani s samoprispevki gradijo, obnavljajo ali asfaltirajo javne poti. V nižje ležečih naseljih so pred časom na občini zaračunavali priključnino na vodovod in javno kanalizacijo, vendar po navodilih okoljskega ministrstva tega ne smejo, zato bodo pripravili spremembe občinskega odloka o komunalnem prispevku tudi na tem področju.
Na Bledu bo investitor s plačilom komunalnega prispevka na zemljišču dobil urejen vodovod, kanalizacijo, cesto, javne odprte in zelene površine ter površine za ravnanje z odpadki. Za vso navedeno komunalno opremo velja eno obračunsko območje, razen za vodovod, kjer je razlika za naselje Bled in okoliške vasi, nekaterim naseljem pa ne obračunavajo prispevka za zelene površine. Investitor bi po našem primeru na Bledu moral odšteti 6587 evrov, v okoliških vaseh pa 5890 evrov.
V občini Kamnik bi bil komunalni prispevek za naš primer gradnje nekoliko višji kot na Bledu. Znaša 9087,23 evra, višina pa je odvisna od opremljenosti stavbnega zemljišča. Na opremljenost s cestnim omrežjem odpade 42 odstotkov prispevka, s kanalizacijo 34,5 odstotka, vodovod 18,5 odstotka in za omrežje javne razsvetljave pet odstotkov. V Mestni občini Kranj, kjer naj bi bila stavbna zemljišča med vsemi najbolje opremljena, komunalni prispevek niha med šest in 13 tisoč evri. Pri prvem obračunajo le opremljenost s cestnim omrežjem in območjem za ravnanje z odpadki, pri drugem je vključeno še obračunsko območje za vodo, kanalizacijo in javne odprte in zelene površine. Plačati ga morajo vsi investitorji v občini in je različen, kot je različna opremljenost s komunalno infrastrukturo.