Znamka Alpetour bo mirovala
Škofjeloški Alpetour Špedicija in transport bo postal v Skupini Viator & Vektor del divizije Viator & Vektor Logistika. Nov logistični center z enoletno zamudo.
Škofja Loka – Kar nekaj ugibanj o nadaljnji usodi Alpetourja Špedicije in transporta se je pojavilo ob novici, da se v Viatorju & Vektorju pripravlja reorganizacija, zato smo k pogovoru povabili direktorja Bojana Novaka, ki bo tudi vodil novo družbo Viator & Vektor Logistika.
Kakšna reorganizacija se torej pripravlja?
»Na osnovi odločitve upravnega odbora Skupine Viator & Vektor o divizijskem organiziranju družb v Sloveniji in tujini je bila s 1. januarjem ustanovljena družba Viator & Vektor Logistika, d. o. o. V to družbo se združuje Alpetuor Špedicija in transport kot sestavni del divizije. V družbi Viator & Vektor Logistika, d. o. o., se bodo povezovale tovrstne družbe v državah na območju nekdanje Jugoslavije, Romunije, Madžarske in Češke. Cilj reorganizacije je celovita ponudba logističnih storitev, pri čemer računamo na številne sinergijske učinke. Podobna organiziranost je predvidena tudi na drugih področjih delovanja skupine Viator & Vektor.«
Ali to pomeni, da blagovna znamka Alpetour izginja? Kje bo sedež divizije Logistika?
»O usodi blagovne znamke Alpetour smo posebej razpravljali in sklenili, da se ohrani, vendar podrejeno novi organiziranosti obmiruje. Sedež družbe Viator & Vektor Logistika bo v Ljubljani, imeli pa bomo profitne centre, ki bodo regijsko porazdeljeni, glede na prostorske možnosti tudi v Škofji Loki. Odločitev bo sprejeta na osnovi notranje organizacije, ki jo pripravljamo.«
Dejavnost Alpetourja Špedicija in transport torej ostaja v Škofji Loki. Kaj pomeni reorganizacija za zaposlene?
»Priprava nove organizacije ni od včeraj in rečem lahko, da smo v preteklosti temu že prilagajali kadrovanje. Ob reorganizaciji bomo nekatere dejavnosti še širili, uvedli nove, nekatere pa glede na razmere v recesiji tudi krčili. Temu je treba prilagoditi tudi kadrovske plane. Glede na pomembnost logistike v procesu proizvodnje in potrošnje, je in bo vedno prostor za tiste, ki so željni novih izzivov.«
Kako je z vašo največjo investicijo v nov logistični center? Lani ste napovedovali, da naj bi bil končan marca oziroma kasneje junija.
»Nov logistični center, ki je velika pridobitev ne samo za divizijo, pač pa tudi za širši slovenski prostor, res zamuja za eno leto. Prav ta center, v katerega so bila vložena sredstva vse skupine, zanika govorice o selitvi dejavnosti v en center. To je potrditev načrtov o nadaljnjem in dolgoročnem razvoju dejavnosti logistike, seveda tam, kjer bo tudi lokalna skupnost sledila temu razvoju. Prav v teh dneh je bil opravljen tehnični prevzem novega objekta, objekt je odprt, je v uporabi, bo pa treba odpraviti še nekatere pomanjkljivosti. Logistični center pomeni veliko priložnost razvijanja sodobnih pristopov v zbiranju in distribuciji, v razvoju sodobnih logističnih storitev.«
Pa je lokalna skupnost, torej Občina Škofja Loka, sledila temu vašemu razvoju?
»Rečem lahko, da nam Občina Škofja Loka ni sledila. Tudi drugim investitorjem je žal pokazala, kako se ne sme delati, da bi v Škofjo Loko še privabili tuje investitorje.«
Zaplet je bil pri gradnji lokalne ceste od križišča na Kidričevi, mimo vas do vasi Virmaše. Kako ste ga rešili?
»Obljubljeno ureditev omenjene ceste bomo izvedli in je v končni fazi sklenitev izvajalske pogodbe, katero naj bi v roku 14 dni podpisali, gradnja pa je odvisna od vremenskih razmer.«
Kako vplivajo sedanje krizne razmere na vaše poslovanje?
»Logistika je vez med proizvodnjo in potrošnjo, ožilje gospodarstva in žal ob krizah vedno med prvimi na udaru. Ugotavljamo, da se nam je obseg dela že zmanjšal za 15 odstotkov, poslabšujejo pa se tudi pogoji poslovanja. Ukrepi, ki jih je sprejela vlada, so namenjeni predvsem proizvodnji. Subvencioniranja delovnega časa s strani države ne moremo koristiti zaradi narave dela voznega osebja, povišanje trošarin za gorivo nad nivojem Uredbe EU, ki ureja to vprašanje, zvišanje cestnih taks in cestnin pa nam zmanjšujejo konkurenčno sposobnost. Trošarine za gorivo so za četrtino višje od najmanjših dovoljenih v EU, poleg tega pa v sosednjih državah komercialno gorivo država profesionalnim transportnim družbam tudi regresira. Strošek goriva in cestnin predstavlja več kot polovico vseh stroškov v družbi.«
Kaj vse našteto pomeni v trenutnem poslovanju Alpetoura Špedicije in transporta?
»Celoten promet se je zmanjšal za dvajset odstotkov, za 15 odstotkov zaradi gospodarske strani, za pet odstotkov zaradi zmanjšanja števila voznih enot. Vse večji problem pa postaja neplačevanje, zaradi česar imamo vedno večje likvidnostne težave. Vozila sicer ne stojijo, vendar se število prevoženih kilometrov zmanjšuje. Nekoč smo čakali na mejah, sedaj čakamo na tovor oziroma raztovor, pa tudi število praznih kilometrov je večje. To je tudi razlog, da smo večletno prakso obnove voznega parka prisiljeni opustiti in hkrati zmanjšati število voznih enot. Glede na razmere na trgu, nam ne gre tudi prodaja rabljenih vozil, tako da imamo namenjenih prodaji 18 odpisanih vozil. Trg z rabljenimi vozili je popolnoma blokiran.«