Konec dvigajočih se krivulj
Konec lanskega leta je pokazal slabe obete za prodajo novih avtomobilov na slovenskem trgu.
Na slovenskem avtomobilskem trgu so se začele uresničevati napovedi o upadu prodaje, ki se je sicer nakazovala že ob koncu lanskega leta. Skupaj je bilo sicer prodanih več novih avtomobilov kot predlani, toda predvsem v začetku januarja so trgovci tarnali nad slabim obiskom v avtomobilskih salonih. Po statističnih podatkih, ki jih za Sekcijo za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije pripravlja podjetje Jato Dynamics, je bilo lani v Sloveniji registriranih 68.533 novih avtomobilov, leta 2007 pa 65.111 Povečanje zanimanja za nove avtomobile je bilo zlasti zaznavno v prvi polovici leta, jesenski meseci so bili povprečni, november in december pa že izrazito slabša. Nekoliko so se tudi premešala razmerja med znamkami in najbolje prodajanimi avtomobili. Napovedi o letošnji prodaji so zaradi grozeče krize previdne, čeprav je zaznati zmerni optimizem in mnenja, da se bodo prodajne številke, ki so bile lani krepko nad pričakovanji, vrnile v ustaljene okvire, kar bi pomenilo približno 60.000 prodanih novih avtomobilov.
Prodaja novih avtomobilov
Znamka |
2007 |
2008 |
razlika |
Renault |
12320 |
10920 |
-1.400 |
Volkswagen |
7392 |
7536 |
144 |
Opel |
6263 |
6488 |
225 |
Citroën |
5224 |
5145 |
-79 |
Peugeot |
4595 |
4480 |
-115 |
Ford |
3647 |
4338 |
691 |
Fiat |
3356 |
4028 |
672 |
Toyota |
3375 |
2931 |
-444 |
Hyundai |
2842 |
2911 |
69 |
Škoda |
2429 |
2724 |
295 |