Še o popravkih na kolesu
Kupili smo kolo, pa nismo najbolj zadovoljni. Mogoče smo se napačno odločili ali spremenili način in stil vožnje. Mogoče imate doma kolo od brata, očeta ..., pa ni ravno po vašem okusu in željah, kaj lahko storite?
V prvem primeru vam bodo verjetno kolo zamenjali, pustili boste starega in ob nekaj doplačila izbrali novega, to možnost imajo v glavnem vse specializirane kolesarske trgovine in prav zaradi tega in njihove strokovnosti je pametno, da se kolo kupi tam in ne v velikih nakupovalnih centrih, kjer imajo kolesa le kot popestritev ponudbe.
Vendar, nekateri se čustveno in še kako drugače navežejo na svoje kolo in ga zato nočejo kar tako oddati na »deponijo« ali prodati. Tudi za take obstaja rešitev. Kolo je mogoče tudi samo delno predelati, nadgraditi ali mu spremeniti osnovno geometrijo.
Opisal bom nekaj najpogostejših zahtev in njihove rešitve.
Imam gorsko kolo, vendar se vozim izključno po asfaltiranih cestah, prepočasen sem, preveč se mučim.
Ker je pri kolesarjenju velik faktor zaviranja tudi kotalni upor, bi svetoval sledeče. Menjava pnevmatik: namesto debelih z grobim dezenom montiramo gladke in ožje, široke od 25 do 50 mm. Kolo bo občutno hirejše, zelo verjetno pa bo najtežja prestava postala prelahka, saj smo zaradi ožje in nižje pnevmatike tudi zmanjšali obseg kolesa, kar rešimo z večjim prvim ali manjšim zadnjim verižnikom.
Če ima naše gorsko kolo diskaste zavore, je rešitev še enostavnejša. Zamenjamo svoje 26-palične obroče z 28-paličnimi, na katere montiramo ozke plašče.
Drugo zelo pogosto vprašanje je: imam dirkalno kolo, vendar sem že malo prestar zanj, težko se sklanjam in prenosi so zame pretežki.
Tudi za to obstaja rešitev. Ukrivljeno dirkalno krmilo zamenjamo z ravnim rekreacijskim. Zamenjamo zadnji verižnik in po potrebi še prvo gonilko z verižnikom, po potrebi zamenjajmo še ozek dirkalni sedež z udobnejšim. Tako najlažje in najhitreje svoje dirkalno kolo spremenite v trekinško, idealno za kolesarske izlete.
Prav tako je veliko vprašanj v zvezi s tekmovalno dirkalnimi kolesi, ki se kupujejo iz druge roke. Pri teh kolesih je pogosto pretežak prenos in preveč agresivna drža za rekreacijsko kolesarjenje.
Problem lahko rešimo tako, da zamenjamo prvo gonilko 53-39 z manjšo, tako imenovano kompakt 50-36, in zadnji verižnik z 11-23 na 12-28. To je še kombinacija, pri kateri nam ne bo treba menjati ne prvega in ne zadnjega menjalnika. Agresivno dirkalno pozicijo pa omehčamo s krajšim in rahlo višjim toporiščem.
Smiselno je menjati tudi pnevmatike: namesto tekmovalnih 20-622 rekreacijske 25-622. S tem boste bistveno ublažili vibracije togega tekmovalnega okvirja in trdo neposredno dirkalno kolo preobrazili v prijetno rekreacijsko specialko.
Ravno tako si lahko pomagamo, če imamo gorsko kolo srednjega razreda, ki nam ne zadustuje več in je pretežko, se pa na njem dobro počutimo ali smo nanj navezani.
Kolo najlažje nadgradimo in hkrati zmanjšamo težo z menjavo seta koles. Pridobili boste boljšo bočno togost, manjšo težo, manjše trenje v ležajih in možnost uporabe plaščev »tubeless«. Ti so lažji in omogočajo vožnjo pri nižjem tlaku do 25 PSI kar omogoča boljši oprijem na brezpotjih.
Drugi kos opreme, ki bistveno prispeva k lažjemu kolesu in boljši varnejši vožnji, so prvi blažilci. Kolesa srednjega razreda so večinoma serijsko opremljena z blažilci s sistemom vzmet in elastomer. Te zamenjajmo z zračno oljnimi in s tem bomo bistveno povečali težo in izboljšali funkcijo blaženja saj imamo veliko možnosti nastavitve tako blaženja kot odzivnosti. S tem se bo naše kolo veliko lepše obnašalo na zahtevnih vožnjah po brezpotjih. In če se kolo lepše, udobnejše, odzivnejše obnaša tam, kjer to najbolj potrebujete, boste z njim zadovolji še kako sezono.