Postopki dolgi kot kolone
Kaže, da kranjske vzhodne in severne obvoznice še lep čas ne bo. Aktualen državni projekt je prenova Kidričeve ceste. Dvopasovnica ob treh nakupovalnih centrih se duši v prometu.
Kranj – Društvo za razvoj kritične misli Odgovor je pred kratkim pripravilo okroglo mizo Prometna infrastruktura v Kranju v prostorih Galerije Dali. Da prometna infrastruktura ne sledi trendom, so se strinjali vsi sodelujoči. Severne in vzhodne obvoznice Kranj še vedno nima in jo, kot kaže, še lep čas ne bo dobil. »V tem trenutku imamo načrte za štirideset obvoznic v državi, med katerimi pa ni Kranja. Z razpoložljivim denarjem lahko izvedemo eno do dve obvoznici na leto, projektov niti ne moremo realizirati, dokler so ti samo na ravni pogovorov in želja, kot je to v primeru Kranja,« je povedal Dževad Kulenovič iz Direkcije Republike Slovenije za ceste. Kranjski podžupan Igor Velov je povedal, da so na ministrstvu za promet na temo gradnje obvoznic že bili in da so v zelo kratkem času pripravljeni priti še enkrat, tudi k planerju Dževadu Kulenoviču. Med glavnimi ovirami za pridobitev vseh potrebnih dokumentov pa so po besedah Velova prostorski akti in lastništvo zemljišč.
Jure Pejanovič iz Direkcije RS za ceste je povedal, da je v Kranju aktualna rekonstrukcija Kidričeve ceste (v bližini so šolski center, zdravstveni dom in porodnišnica). »Velik problem je tudi cesta iz Kranja, mimo Šenčurja, do Brnika. Industrijske cone se tako hitro razvijajo, da jim z našimi postopki ne moremo več slediti,« je povedal Pejanovič. Hitro rastoči so nakupovalni centri, v Kranju imamo na razdalji nekaj sto metrov tri večje centre ob dvopasovni cesti, ki se duši v prometu. »Ne bi jim smeli dati uporabnega dovoljenja, dokler se ne bi zgradila štiripasovnica,« je menil Emil Humar iz Avtošole Humar. Igor Velov je pojasnil, da so nakupovalna središča dobila soglasje v času prejšnjih županov in da zdaj nosijo le posledice teh odločitev.
Arhitekt Ciril Oblak je izpostavil širjenje mesta Kranj in njegovega postopnega združevanja s Šenčurjem. »Sama od sebe se ponuja še ena vpadnica mimo Tuša proti komunalni coni, proti Vogljam, do podvoza pod avtocesto. Ta bi razbremenila obstoječo vpadnico od Mercatorja na Primskovem do zdravstvenega doma,« je povedal Ciril Oblak.