Občutna otoplitev s severa

Test: Volvo V70 2.4 D5 Automatic Summum

Švedski Volvo, ki se je že davno poslovil od oglatih in oblikovno neprivlačnih štirikolesnikov, se v zadnjih letih skuša vse bolj odločno uvrščati med avtomobilske znamke s prestižnim predznakom. Severnjakov vsi nočejo uvrščati med najbolj zveneča avtomobilska imena, toda z vsakim novim modelom dokazujejo, da so v marsičem tudi pred konkurenco. Zato je razumljivo, da je pozornost pritegnila tudi nova generacija kombija V70, ki si precejšen del karoserijskih in mehanskih delov deli z največjo hišno limuzino S80, vendar je od nje nekaj centimetrov krajši. Pregovorno hladni severnjaki so tudi tokrat ukrojili podobo, ki pri srcu ustvari toploto, poleg tega pa je zunanjost tega avtomobila prepoznavna in nezamenljiva, kar dokazuje predvsem z značilno masko hladilnika in z zadnjimi lučmi, ki so oblikovane v slogu gotskih cerkva. Potnike pričaka notranjost, ki je zaradi svetlih tonov oblazinjenja in oblog videti še prostornejša kot v resnici; tudi tisti, ki jim je odrejeno sedenje na zadnji klopi, morajo občutiti udobje, odličen družinski dodatek sta integrirana otroška sedeža. Prtljažnik je velik in temeljito obdelan, s podiranjem zadnjih sedežev primeren tudi za zahtevnejše tovore, prekrivna navojnica pa bi morala biti boljše kakovosti. Voznikov delovni prostor je urejen redoljubno in pregledno. Veliki in dobro pregledni merilniki so osvetljeni nežno sivkasto, logično razporejena stikala in predvsem obvladljiv »infotainment«, brez zapletenih vrtljivih in večsmerno pomičnih gumbov, ki zahtevajo nevarno odvračanje pogleda od dogajanja na cesti. Skandinavska preprostost ali racionalnost se pri volvu S80 kaže v domiselnih stikalih za nastavitev klimatske naprave, obvladljivih gumbih za upravljanje radia in tempomata na volanskem obroču, preprostem uravnavanju radijskega sprejemnika ter netežavnem pregledu podatkov potovalnega računalnika. Ker pri Volvu že vrsto let prisegajo na varnost, je V70 lahko opremljen tudi z aktivnim tempomatom, ki na nastavljeni razdalji samodejno začne zavirati pred spredaj vozečim vozilom, s sistemom za nadzor držanja smeri na voznem pasu in opozorilnikom za zadaj vozeče avtomobile, ki se znajdejo v mrtvem kotu. Vsa ta elektronika ima stikala za izključitev, torej je do voznika nevsiljiva, vsekakor pa pripomore k večji varnosti. Kanček več uglajenosti bi pristajalo 2,5-litrskemu petvaljnemu turbodizelskemu motorju. Čeprav je ta pogonski stroj sodobno zasnovan, je v Volvu V70 nekoliko preveč glasen in robat, kar moti udobje in ušesa vselej, kadar vožnja ni v okvirih potovalne hitrosti. Šeststopenjski samodejni menjalnik se sicer dobro razume z motorjem, poraba goriva pa je upoštevaje težo avtomobila in njegove prepričljive zmogljivosti še vedno v okviru zmernosti. Stik koles s cesto je v okviru pričakovanj, v ovinkih ni zaznavnega zvijanja karoserije ali nekontroliranega poplesavanja, vzmetenje je nekoliko čvrsto, a še vedno pričakovano udobno. Pravzaprav je skoraj vse v tem avtomobilu na mestu, iz povprečja štrli le cena.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,823, š. 1,861, v. 1,547 m, medosje 2,816 m

Prostornina prtljažnika: 575 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1652/2180 kg

Vrsta motorja: petvaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2400 ccm

Največja moč pri v/min: 136 kW/185 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 400 pri 2750

Najvišja hitrost: 215 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 10,1/ 6,2/ 7,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 203 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 49.731 EUR

Uvoznik: Volvo Car, Austria

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / petek, 9. maj 2014 / 22:57

Tretji tek Pod svobodnim soncem

Žirovnica – Zavod za turizem in kulturo Žirovnica bo jutri, v soboto, organiziral tekaško prireditev za otroke in odrasle. Start teka za otroke bo ob 9. uri, za odrasle pa ob 9.30. Predšolski otroc...

Objavljeno na isti dan


Šport / petek, 9. marec 2007 / 06:00

Jeseničani niso hranili moči

Jesenice – Hokejisti Acroni Jesenic so pred okoli štiri tisoč navijači na predzadnji tekmi rednega dela lige EBEL v domači dvorani z do konca požrtvovalno igro premagali ekipo Liw...

Splošno / petek, 9. marec 2007 / 06:00

Častni občan je Boris Bregant

"Velikokrat sem rekel: jaz sem poplačan, če se ljudje nasmehnejo in mi pomahajo čez cesto," ob prejemu naziva častni občan Jesenic pravi Boris Bregant.

Splošno / petek, 9. marec 2007 / 06:00

Svetovljan, ki ne pozablja na svoje korenine

"Pravijo, da nihče ni prerok v domovini, jaz pa dobim kar nagrado rojstnega mesta! Skratka, najlepša hvala!" pravi prejemnik občinske plakete Miha Mazzini.

Splošno / petek, 9. marec 2007 / 06:00

Najbolj ponosen na monografijo Jesenic

"Nikoli nisem delal samo za denar, temveč predvsem z željo, da bi imele Jesenice kar največ od nas. Zato mi še danes največ pomeni, ko mi kolegi rečejo: To ste pa dobro naredili!" pravi dobitnik občin...

Splošno / petek, 9. marec 2007 / 06:00

Zobozdravnik, športnik, zbiratelj

"Ko gremo iz službe domov in kakšen kolega reče, za danes sem pa zaključil, se zame delo šele začne," pravi dobitnik plakete občine Jesenice Željko Jakelič.