Občutna otoplitev s severa

Test: Volvo V70 2.4 D5 Automatic Summum

Švedski Volvo, ki se je že davno poslovil od oglatih in oblikovno neprivlačnih štirikolesnikov, se v zadnjih letih skuša vse bolj odločno uvrščati med avtomobilske znamke s prestižnim predznakom. Severnjakov vsi nočejo uvrščati med najbolj zveneča avtomobilska imena, toda z vsakim novim modelom dokazujejo, da so v marsičem tudi pred konkurenco. Zato je razumljivo, da je pozornost pritegnila tudi nova generacija kombija V70, ki si precejšen del karoserijskih in mehanskih delov deli z največjo hišno limuzino S80, vendar je od nje nekaj centimetrov krajši. Pregovorno hladni severnjaki so tudi tokrat ukrojili podobo, ki pri srcu ustvari toploto, poleg tega pa je zunanjost tega avtomobila prepoznavna in nezamenljiva, kar dokazuje predvsem z značilno masko hladilnika in z zadnjimi lučmi, ki so oblikovane v slogu gotskih cerkva. Potnike pričaka notranjost, ki je zaradi svetlih tonov oblazinjenja in oblog videti še prostornejša kot v resnici; tudi tisti, ki jim je odrejeno sedenje na zadnji klopi, morajo občutiti udobje, odličen družinski dodatek sta integrirana otroška sedeža. Prtljažnik je velik in temeljito obdelan, s podiranjem zadnjih sedežev primeren tudi za zahtevnejše tovore, prekrivna navojnica pa bi morala biti boljše kakovosti. Voznikov delovni prostor je urejen redoljubno in pregledno. Veliki in dobro pregledni merilniki so osvetljeni nežno sivkasto, logično razporejena stikala in predvsem obvladljiv »infotainment«, brez zapletenih vrtljivih in večsmerno pomičnih gumbov, ki zahtevajo nevarno odvračanje pogleda od dogajanja na cesti. Skandinavska preprostost ali racionalnost se pri volvu S80 kaže v domiselnih stikalih za nastavitev klimatske naprave, obvladljivih gumbih za upravljanje radia in tempomata na volanskem obroču, preprostem uravnavanju radijskega sprejemnika ter netežavnem pregledu podatkov potovalnega računalnika. Ker pri Volvu že vrsto let prisegajo na varnost, je V70 lahko opremljen tudi z aktivnim tempomatom, ki na nastavljeni razdalji samodejno začne zavirati pred spredaj vozečim vozilom, s sistemom za nadzor držanja smeri na voznem pasu in opozorilnikom za zadaj vozeče avtomobile, ki se znajdejo v mrtvem kotu. Vsa ta elektronika ima stikala za izključitev, torej je do voznika nevsiljiva, vsekakor pa pripomore k večji varnosti. Kanček več uglajenosti bi pristajalo 2,5-litrskemu petvaljnemu turbodizelskemu motorju. Čeprav je ta pogonski stroj sodobno zasnovan, je v Volvu V70 nekoliko preveč glasen in robat, kar moti udobje in ušesa vselej, kadar vožnja ni v okvirih potovalne hitrosti. Šeststopenjski samodejni menjalnik se sicer dobro razume z motorjem, poraba goriva pa je upoštevaje težo avtomobila in njegove prepričljive zmogljivosti še vedno v okviru zmernosti. Stik koles s cesto je v okviru pričakovanj, v ovinkih ni zaznavnega zvijanja karoserije ali nekontroliranega poplesavanja, vzmetenje je nekoliko čvrsto, a še vedno pričakovano udobno. Pravzaprav je skoraj vse v tem avtomobilu na mestu, iz povprečja štrli le cena.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,823, š. 1,861, v. 1,547 m, medosje 2,816 m

Prostornina prtljažnika: 575 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1652/2180 kg

Vrsta motorja: petvaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2400 ccm

Največja moč pri v/min: 136 kW/185 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 400 pri 2750

Najvišja hitrost: 215 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 10,1/ 6,2/ 7,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 203 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 49.731 EUR

Uvoznik: Volvo Car, Austria

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Rekreacija / petek, 4. julij 2014 / 11:00

Nedelja za Maraton Alpe

Le še dva dni nas loči od 8. Maratona Alpe, ki s 130 kilometri in tremi alpskimi prelazi ali kar dva tisoč metri višinske razlike ostaja ena najtežjih rekreativnih kolesarskih tekem pri nas.

Objavljeno na isti dan


Radovljica / torek, 18. januar 2011 / 07:00

Župniki in redovniki pri županu

Radovljica - Radovljiški župan Ciril Globočnik je v četrtek v prostorih občine pripravil sprejem za župnike in predstojnike samostanov z območja radovljiške občine. Župniki župni...

Kronika / torek, 18. januar 2011 / 07:00

Nesreče

Umrla med prevozom v bolnišnico Kamnik - V dolini Kamniške Bele se je v nedeljo smrtno ponesrečila 50-letna planinka iz okolice Domžal. Hudim ranam je podlegla...

Kronika / torek, 18. januar 2011 / 07:00

Kriminal

Mladoletnika prijeta pri vlomu Radovljica - Radovljiški policisti so v sredo okoli 2. ure zjutraj med vlomom v trgovino prijeli dva šestnajstletnika. Ker so mla...

Jesenice / torek, 18. januar 2011 / 07:00

Prek milijon evrov za obnovo Tavčarjeve ulice

Jesenice - Cestno podjetje Kranj je bilo izbrano za izvajalca druge faze obnove Ceste Cirila Tavčarja na Plavžu na Jesenicah. Župan Občine Jesenice Tomaž Tom Mencinger bo...

GG Plus / torek, 18. januar 2011 / 07:00

Pogreša slovensko prvenstvo

Jeseničan Robert Kristan v vratih Medveščaka še naprej navdušuje s svojimi obrambami. V petek je z medvedi gostoval v dvorani Podmežakla, kjer se, kot pravi, počuti fenomenalno.