Občutna otoplitev s severa
Test: Volvo V70 2.4 D5 Automatic Summum
Švedski Volvo, ki se je že davno poslovil od oglatih in oblikovno neprivlačnih štirikolesnikov, se v zadnjih letih skuša vse bolj odločno uvrščati med avtomobilske znamke s prestižnim predznakom. Severnjakov vsi nočejo uvrščati med najbolj zveneča avtomobilska imena, toda z vsakim novim modelom dokazujejo, da so v marsičem tudi pred konkurenco. Zato je razumljivo, da je pozornost pritegnila tudi nova generacija kombija V70, ki si precejšen del karoserijskih in mehanskih delov deli z največjo hišno limuzino S80, vendar je od nje nekaj centimetrov krajši. Pregovorno hladni severnjaki so tudi tokrat ukrojili podobo, ki pri srcu ustvari toploto, poleg tega pa je zunanjost tega avtomobila prepoznavna in nezamenljiva, kar dokazuje predvsem z značilno masko hladilnika in z zadnjimi lučmi, ki so oblikovane v slogu gotskih cerkva. Potnike pričaka notranjost, ki je zaradi svetlih tonov oblazinjenja in oblog videti še prostornejša kot v resnici; tudi tisti, ki jim je odrejeno sedenje na zadnji klopi, morajo občutiti udobje, odličen družinski dodatek sta integrirana otroška sedeža. Prtljažnik je velik in temeljito obdelan, s podiranjem zadnjih sedežev primeren tudi za zahtevnejše tovore, prekrivna navojnica pa bi morala biti boljše kakovosti. Voznikov delovni prostor je urejen redoljubno in pregledno. Veliki in dobro pregledni merilniki so osvetljeni nežno sivkasto, logično razporejena stikala in predvsem obvladljiv »infotainment«, brez zapletenih vrtljivih in večsmerno pomičnih gumbov, ki zahtevajo nevarno odvračanje pogleda od dogajanja na cesti. Skandinavska preprostost ali racionalnost se pri volvu S80 kaže v domiselnih stikalih za nastavitev klimatske naprave, obvladljivih gumbih za upravljanje radia in tempomata na volanskem obroču, preprostem uravnavanju radijskega sprejemnika ter netežavnem pregledu podatkov potovalnega računalnika. Ker pri Volvu že vrsto let prisegajo na varnost, je V70 lahko opremljen tudi z aktivnim tempomatom, ki na nastavljeni razdalji samodejno začne zavirati pred spredaj vozečim vozilom, s sistemom za nadzor držanja smeri na voznem pasu in opozorilnikom za zadaj vozeče avtomobile, ki se znajdejo v mrtvem kotu. Vsa ta elektronika ima stikala za izključitev, torej je do voznika nevsiljiva, vsekakor pa pripomore k večji varnosti. Kanček več uglajenosti bi pristajalo 2,5-litrskemu petvaljnemu turbodizelskemu motorju. Čeprav je ta pogonski stroj sodobno zasnovan, je v Volvu V70 nekoliko preveč glasen in robat, kar moti udobje in ušesa vselej, kadar vožnja ni v okvirih potovalne hitrosti. Šeststopenjski samodejni menjalnik se sicer dobro razume z motorjem, poraba goriva pa je upoštevaje težo avtomobila in njegove prepričljive zmogljivosti še vedno v okviru zmernosti. Stik koles s cesto je v okviru pričakovanj, v ovinkih ni zaznavnega zvijanja karoserije ali nekontroliranega poplesavanja, vzmetenje je nekoliko čvrsto, a še vedno pričakovano udobno. Pravzaprav je skoraj vse v tem avtomobilu na mestu, iz povprečja štrli le cena.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,823, š. 1,861, v. 1,547 m, medosje 2,816 m
Prostornina prtljažnika: 575 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1652/2180 kg
Vrsta motorja: petvaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2400 ccm
Največja moč pri v/min: 136 kW/185 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 400 pri 2750
Najvišja hitrost: 215 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 10,1/ 6,2/ 7,7 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 203 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 49.731 EUR
Uvoznik: Volvo Car, Austria