Konzervacija
Pomeni, ohranjevanje in vzdrževanje umetnin, spomenikov ... konzerviranje pa je postopek shranjevanja blaga zaradi podaljšanja obstojnosti.
In če rečemo, da je kolo naša umetnina in da je zapadel sneg in ker kolo ni prevozno sredstvo za po snegu, ga bomo konzervirali, dokler sneg ne skopni. Ves ta čas pa ga lahko hodimo gledat v garažo ali klet ... kot spomenik.
Šalo na stran.
Če pogledate skozi okno, boste primorani poiskati krplje, sanke, smučke, lopate, rolbe, kape, rokavice, dolge spodnjice ...
Kaj pa kolo?
Kolesa verjetno ne boste potrebovali nekaj časa, zato sledi nasvet, ki je vsekakor dobronameren za vas in za vaš bicikel. Pozimi je treba kolo temeljito pregledati, popraviti, če je kaj narobe, očistiti in pripraviti za novo sezono.
Kakšna je konzervacija kolesa ali bolj po domače, priprava kolesa na zimski spanec. Ko ga boste pripeljali v kolesarski servis, vam bodo prikimali v znak pravilne odločitve. Vsak skrben lastnik kolesa to naredi vsaj enkrat na leto, tudi tisti, ki kolesarijo neprestano v vseh letnih časih. Kolo vam bodo najprej temeljito očistili. Temeljito pomeni, da boste pozijali, ko ga boste videli, čeprav ste lahko prepričani, da ga nihče ne more tako dobro očistiti kot vi sami. Vseeno, večina kolesarjev ne zna temeljito očistiti kolesa. Precej kolesarjev tega sploh ne dela, lahko tudi dodam. Se pravi, očistili ga bodo in potem popolnoma razstavili in sestavili nazaj. Razstavili vam bodo vse ležaje, obe pesti, vilični ležaj, os, sredino, vse. Pregledali bodo, kakšna je obraba, po potrebi bodo kak obrabljen del zamenjali z novim. Vse skupaj bodo temeljito očistili, odstranili bodo staro mast, vso drobno umazanijo, ki je sami kljub rednim čiščenjem kolesa niste mogli odstraniti. Spet vam bodo namestili, podmazali dele bicikla in ga sestavili nazaj. To naredijo zato, ker čeprav mislite, da kolo redno vzdržujete in čistite, obstajajo deli kolesa, ki jih sami ne vzdržujete, ker jih ne morete ali pač ne znate. Različne vremenske razmere v kolesarski sezoni se na kolesu poznajo, zato je enkrat na leto tak pregled kolesa nujen. Serviser vam bo preveril obrabo pnevmatik, jih zamenjal, če bo treba. Pregledal bo zavore, zavorne obloge, oba menjalnika vam bo na novo nastavil, preveril obrabo pletenic in bovdenov in seveda prav vseh vijakov na kolesu. Temeljito vam po pregledal notranjost in zunanjost obročnikov, napere vam bodo na novo centrirali, pregledali obrabo zobnikov in verige. Pregledal bo, ali je potrebna menjava sedeža, traku ali ročk na krmilu, pogledal bo celo v cevi okvirja. Mogoče vam bo celo predlagal barvanje okvirja. Nova barva in nove nalepke vam bodo kolo spet pomladili in znebili se boste prask, ki jih težko gledate na kolesu, in s tem podaljšali življenjsko dobo okvirja.
Torej, zima bo, kot kaže, dolga in zdaj je pravi čas, da si kolo temeljito pripravite za prihodnjo sezono. Pravi čas je tudi zato, ker servisi koles zdaj nimajo gneče in se zares lahko posvetijo vašem biciklu.