Sestavljajo koščke Evrope
Na OŠ Preska so gostili učence in učitelje partnerskih šol iz Nemčije, Škotske, Španije in Slovaške, s katerimi sodelujejo v Comeniusovem projektu Koščki Evrope - popolna slika.
»Slovenija mi bo ostala v lepem spominu. Bolje sem spoznal slovensko kulturo, dobil sem nove prijatelje. Zanimivo je bilo tudi pri pouku, še posebej pri angleščini. Šola v Preski je precej večja od naše šole na Škotskem, kjer moramo nositi uniforme,« je enajstletni Škot Calum strnil nekaj vtisov o gostovanju na OŠ Preska. Tam so namreč minuli teden od srede do nedelje gostili enajst učencev in deset učiteljev partnerskih šol iz Nemčije, Škotske, Španije in Slovaške, s katerimi drugo šolsko leto sodelujejo v Comeniusovem projektu Koščki Evrope - popolna slika.
Učenci iz tujih držav so se vključili v pouk na OŠ Preska, sodelovali so v naravoslovnih delavnicah na temo astronomije, skupaj s peto- in osmošolci iz Preske pa so se posvetili tudi osrednjemu delu projekta - na lani narejene plakate tlorisov okolic šol so dodajali značilne stavbe. Do marca, ko se bodo šole srečale v Španiji, jih čaka še izdelava tretje, zadnje plasti plakata, na katerega bodo dodali še ljudi in predstavnike različnih poklicev. »Glavna značilnost projekta je, da bodo učenci partnerskih šol s pomočjo različnih likovnih tehnik, fotografij in filmov upodobili naravne značilnosti, stavbe in ljudi. Te elemente bodo šole izmenjale med sabo. S sestavljanjem koškov bodo učenci, učitelji in lokalna skupnost dobili podobo okolic in krajev partnerskih šol,« je pojasnila koordinatorica projekta na OŠ Preska Tatjana Gulič. Precej zanimivosti so učenci lahko izvedeli že na četrtkovi prireditvi na šoli v Preski, na kateri so predstavili vse sodelujoče države in njihove glavne značilnosti. Gostje iz tujine so obiskali tudi Ljubljano, Piran in Postojnsko jamo.
Projekt Koški Evrope – popolna slika se bo končal junija prihodnje leto, zaključek bodo pripravili na Škotskem. Na OŠ Preska si želijo v tovrstnih mednarodnih projektih sodelovati tudi v prihodnje. »Smo prva medvoška šola, ki se je vključila v takšen projekt. Otroci na ta način ogromno pridobijo, gre za širjenje evropske kulture, spoznajo razlike in podobnosti različnih držav, sklepajo nova prijateljstva, z vrstniki si dopisujejo …,« je nekaj prednosti mednarodnih projektov naštela Guličeva.