Pozdrav visoki družbi
Test: Škoda Superb 2.0 TDI Elegance
Češka avtomobilska tovarna se je pod taktirko in v lastniškem naročju mogočnega Volkswagna dokončno vrnila in utrdila na svetovnem avtomobilskem zemljevidu. Blišč znamke z več kot stoletje dolgo zgodovino so si še pred svinčenim obdobjem utrjevali tudi s prestižnimi avtomobili in ker se zgodovina tudi v avtomobilski industriji ponavlja, se od letošnjega poletja po cestah vozi tudi novi Superb. Največja hišna limuzina, ki je bila v prvi sodobni generacijski obliki precej v senci avtomobilov z imenitnejšim poreklom, je pravzaprav presenečenje, prvič zato, ker so se tega projekta pri Škodi sploh lotili, in drugič, ker je avtomobil sorazmerno samosvoj. Zunanjost je namreč vse prej kot športna ali dinamična, namesto tega pa precej klasična, morda skoraj preveč konzervativna, čeprav dovolj izrazita, da si je novega Superba mogoče hitro zapomniti. Karoserijske poteze, ki spredaj odražajo Škodino zapriseženost novim oblikovnim usmeritvam, na bokih eleganco limuzin, s kakršnimi se vozijo državniki, in zadaj drugačen pristop, kot naj bi veljal v tem razredu, vsem okusom še zdaleč ne bodo všeč, vsaj nekaterim pa se ta limuzina zdi povsem posrečena. Toda Superbovi glavni aduti se pravzaprav skrivajo v notranjosti, kajti potniška kabina je prostorsko naravnost razkošna. Potnikom, ki se vozijo na zadnji klopi, se morda lahko zazdi, da se vozijo v dnevni sobi, prostorska razmerja so takšna, da ne ovirajo niti glav niti nog. Ob tem več kot dovolj prostora ostaja tudi vozniku in sopotniku na sprednjem desnem sedežu. Pomembno je poudariti, da so izbrani notranji materiali na visoki kakovostni ravni, eleganco pričarajo tudi vložki z vzorcem lesa in diskretna osvetlitev. Posebnost so prtljažna vrata, imenovana twindoor, ki se odpirajo dvodelno; z enim pritiskom na kljuko samo spodnji del, z drugim po nekajsekundnem čakanju cela vrata s steklom vred. Sliši se bolj revolucionarno, kot je v resnici uporabno, toda Superb se lahko pohvali s skoraj izjemno velikim prtljažnikom. Pluse je treba zapisati tudi k urejenosti armaturne plošče in sredinske konzole z velikim zaslonom za upravljanje komunikacijskih sistemov in radijskega sprejemnika, navidezna podobnost z drugimi modeli nemškega koncerna je seveda jasna, ampak germansko redoljubje precej pripomore k nezahtevnemu upravljanju vozila. Z 2,0-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom je Superb ugodno potovalno hitra in še vedno dovolj dinamična limuzina. Motor se rad vdaja voznikovim ukazom, tudi šeststopenjski ročni menjalnik je z njim v dobrem sozvočju, le nekaj decibelov manj hrupa bi se lahko prenašalo v potniško kabino. Tudi pri nastavitvi podvozja je mogoče zaznati germansko čvrstost, zaradi česar je vodenje skozi ovinke zanesljivo, odzivanje na kratke cestne grbine pa kljub dolgi medosni razdalji za spoznanje pregrobo.
Češka admiralska ladja seveda noče skakati v zelje uveljavljenim imenom višjega srednjega razreda, zagotovo pa se vidi v družbi tistih, ki za manj denarja ponujajo več. Sosedska zavist morda ni povsem izključena.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,838, š. 1,817, v. 1,462 m, medosje 2,761 m
Prostornina prtljažnika: 565/1760
Teža (prazno v./ dovoljena): 1490/2110 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 320 pri 1800
Najvišja hitrost: 207 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,0/ 7,5/ 5,9 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 155 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 27.798 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana