Letala še kratijo spanec
Civilna iniciativa opozarja, da je nočnih preletov letal nad Šenčurjem res manj, a občasno jih sredi noči še vedno zbudi kakšno letalo.
Šenčur – V Šenčurju so se v četrtek po devetih mesecih znova srečali predstavniki civilne iniciative, Občine Šenčur, Ministrstva za promet, Aerodroma Ljubljana in kontrole zračnega prometa in spregovorili o problematiki hrupa letal, ki zaradi bližine brniškega letališča preletajo Šenčur. Na tretjem tovrstnem srečanju so predstavniki civilne iniciative opozorili, da so bile obljube, dane na sestanku januarja letos, le delno uresničene.
»Še vedno prihaja do občasnih preletov letal v nočnem času. Približno osemkrat na mesec ob pol dveh zjutraj še vedno prileti neka grozna 'mašina' in zbudi celotno naselje. Poleg tega bi moralo ministrstvo za promet že do poletja pripraviti pravilnik o hrupu in emisiji zrakoplovov, a nam sedaj obljubljajo, da bodo to storili do januarja prihodnje leto. Tudi simulacija naravne protihrupne bariere bi morala tudi gotova do poletja, a naj bi jo po novih zagotovilih pripravili do januarja. Prihodnje leto naj bi začeli izvajati tudi monitoring letalskega hrupa. Februarja, ko se bomo znova srečali, pa bomo preverili, ali so svoja zagotovila tudi izpolnili,« je po sestanku dejal Branko Pajer, predsednik civilne iniciative.
Civilna iniciativa je od odgovornih zahtevala tudi merjenje emisij plina v zrak in meritve onesnaženosti tal v okolici letališča. »Naši kmetje, ki so zaprosili za pridobitev naziva Bio kmetija, so bili zavrnjeni z obrazložitvijo, da v krogu 25 kilometrov okoli letališča ne more biti bio kmetije. To torej nakazuje, da so zrak in tla onesnaženi, meritve pa naj pokažejo koliko,« je obrazložil Pajer in opozoril, da je Aerodrom Ljubljana v zadnjem polletnem poročilu omenilo samo investicije v zgradbe, terminale in parkirišča, niti z besedo pa naložb v varovanje okolja.
Po zadnjih zagotovilih bo kontrola zračnega letenja do 21. novembra pripravila koridor nad Šenčurjem, v katerem bo edino dovoljeno leteti, v civilni iniciativi pa so zadovoljni tudi zaradi napovedi, da bodo letala z brniškega letališča kmalu začela vzletati povsem na začetku vzletno-pristajalne steze pri Vodicah, takoj po vzletu pa bodo zavila levo proti avtocesti. Predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir je pojasnil, da bo to možno zaradi postavitve novega navigacijskega sredstva v bližini Šenčurja.
»Aerodrom Ljubljana je večino nalog izpolnil. Končali smo javni razpis za namestitev naprav za merjenje letalskega hrupa, ki jih bomo do januarja tudi že postavili. V sodelovanju z Ministrstvom za promet pa je treba sprejeti še ustrezen pravilnik, ki bo določil kazni za kršitelje. Tudi ta naj bi bil pripravljen do januarja. Druga naloga Aerodroma je proučiti, kaj bi k zmanjšanju hrupa doprinesla naravna horizontalna bariera. Študija je v izdelavi, izvedena pa bo do konca leta,« je zagotovil Skobir.