Priložnost za nov začetek

Test: Seat Ibiza 1.2 Reference

Brez Ibize ni Seata, priznavajo v španski podružnici koncerna Volkswagen, kjer si s peto generacijo svojega najpomembnejšega modela obetajo dobre prodajne številke in posledično boljše finančno zdravje znamke, ki je v nekaj letih preživela že kar nekaj viharjev. Na še vedno temperamentni novinki je opazen precej neposreden rez s preteklostjo in prejšnjo generacijo avtomobila, zunanjost je namreč bolj uravnotežena kot pri predhodnici. Namesto ortodoksne športne drže, ki se je posledično odražala v pomanjkanju prostornosti in udobja, je nastala nekoliko bolj umirjena petvratna kombilimuzina, ki pa bo zaradi tako imenovane puščičastega dizajna z nizko spuščenim nosom, ostrega padajočega roba na bokih in kompaktnega zadka vendarle ostala v spominu. In kar je najpomembnejše, zunanjost je uravnotežena tako, da bi morala ugajati mlajšim in tudi zrelejšim generacijam voznikov, kajti slednji so od prejšnjega modela, zaradi pomanjkanja prostora, preprosto »pobegnili«.

Ker je bilo zaradi nove platforme povečanje zunanjih mer skoraj samoumevno, so lahko notranji arhitekti bolje izkoristili notranjost, poleg tega je v zadku prostorsko povsem soliden prtljažnik. Uporabljeni materiali za armaturno ploščo v dveh barvnih odtenkih in notranje obloge kažejo, da so se razvojniki zavedali pomena urejene notranjosti, vključno z dobro berljivimi merilniki, pri katerih so ohranili zoprno rdečkasto osvetlitev, in redoljubno razporejenimi stikali. Oblikovna svežina je tudi v notranjosti očitna, prostor pa se zaradi svetlih tonov zdi celo večji, kot je v resnici, čeprav se tudi na zadnji klopi sedi sorazmerno udobno. V osnovnem paketu opreme sicer ni mogoče pričakovati pretiranega razkošja, vendar tisto, kar je, dobro služi vozniku in potnikom, razen radijskega sprejemnika s preveč zapletenimi nastavitvami.

Osnovni pogonski stroj je 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki žal ni tako prepričljiv kot avtomobil v celoti. Njegov zvok je podoben mlinčku za kavo in s tremi valji je nekaj več zoprnega zaganjanja kot s štirimi. Kljub sorazmerno skromnemu navoru je vsaj v srednjem delu vrtljajev prijetno prožen, vendar je treba zaradi pomanjkanja moči kar pogosto segati po ročici natančnega petstopenjskega menjalnika. Niti poraba goriva ne opravičuje odločitve za ta najbolj podhranjeni motor v Ibizi, ampak gre upoštevati priporočilo in se raje odločiti za kaj bolj energičnega.

Podvozje je namreč sposobno prenesti precej več, kot zmore bencinski trivaljnik. Lega na cesti je suverena, v ovinkih se kolesa dobro »zlepijo« s cesto, prepričljive so tudi zavore. Morda bi bilo požiranje kratkih cestnih grbin lahko malo manj grobo, ampak potem je spet treba sklepati kompromise z vodljivostjo. Ob vsem tem Ibiza prihaja ravno ob pravem času, kajti glavnina tekmecev je starejših, nekaterim pa je tudi že pošla tržna sapa.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,052, š. 1,693, v. 1,445 m, medosje 2,469 m

Prostornina prtljažnika: 292 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 999/501 kg

Vrsta motorja: trivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1198 ccm

Največja moč pri v/min: 51 kW/70 KM pri 5400

Največji navor pri v/min: 112 pri 3000

Najvišja hitrost: 163 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 15,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,9/ 5,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 139 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 10.492 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / petek, 21. december 2007 / 07:00

Stroški referenduma

Kranj – Za izvedbo posvetovalnega referenduma o izgradnji regijskega centra za ravnanje z odpadki je občina skupaj namenila skoraj 11 tisoč evrov. »Pri tem smo namerno vključili...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / sreda, 15. oktober 2014 / 14:07

Podvig Andreja Pečjaka

Bled – Inovator Andrej Pečjak s Češnjice pri Kropi se je ta konec tedna s svojim elek­tričnim avtomobilom brez vmesnega polnjenja baterij z Bleda pripeljal v Dubrovnik. Njegova 726 kilometrov dolga...

Razvedrilo / sreda, 15. oktober 2014 / 13:55

103 leta Tince Ogris

»Celo noč nisem spala, ker nisem vedela, kako bo uspelo. Zdaj sem pa tako zadovoljna, mi je bilo tako všeč, bom pa ja še drugo leto dočakala,« je na slavju dejala Tinca Ogris, najstarejša tržiška obča...

Zanimivosti / sreda, 15. oktober 2014 / 13:54

Hamburški moški (3. del)

Mene je med vsemi hamburškimi moškimi še najbolj fasciniral turistični vodnik Paul Klein, ki je sicer pravnik, vendar tega dela ni nikoli opravljal. O Hamburgu je spisal tudi nekaj poljudn...

Jesenice / sreda, 15. oktober 2014 / 13:33

Počivališče spet odprto

Jesenice – Po treh letih od rušenja črne gradnje večkrat nagrajenega gostišča Lev na počivališču Lipce ob gorenjski avtocesti v smeri Avstrije, ki ga je najemnik Janez Tičar nato nadomestil z avtob...

Kamnik / sreda, 15. oktober 2014 / 13:32

Malograjski dvor čaka cenitev in najemnika

Kamnik – Hotel Malograjski dvor, ki je julija zaradi stečaja dokaj nepričakovano zaprl svoja vrata, še vedno sameva. Kot nam je povedal stečajni upravitelj Igor Bončina, imajo upniki še do konca ok...