Priložnost za nov začetek
Test: Seat Ibiza 1.2 Reference
Brez Ibize ni Seata, priznavajo v španski podružnici koncerna Volkswagen, kjer si s peto generacijo svojega najpomembnejšega modela obetajo dobre prodajne številke in posledično boljše finančno zdravje znamke, ki je v nekaj letih preživela že kar nekaj viharjev. Na še vedno temperamentni novinki je opazen precej neposreden rez s preteklostjo in prejšnjo generacijo avtomobila, zunanjost je namreč bolj uravnotežena kot pri predhodnici. Namesto ortodoksne športne drže, ki se je posledično odražala v pomanjkanju prostornosti in udobja, je nastala nekoliko bolj umirjena petvratna kombilimuzina, ki pa bo zaradi tako imenovane puščičastega dizajna z nizko spuščenim nosom, ostrega padajočega roba na bokih in kompaktnega zadka vendarle ostala v spominu. In kar je najpomembnejše, zunanjost je uravnotežena tako, da bi morala ugajati mlajšim in tudi zrelejšim generacijam voznikov, kajti slednji so od prejšnjega modela, zaradi pomanjkanja prostora, preprosto »pobegnili«.
Ker je bilo zaradi nove platforme povečanje zunanjih mer skoraj samoumevno, so lahko notranji arhitekti bolje izkoristili notranjost, poleg tega je v zadku prostorsko povsem soliden prtljažnik. Uporabljeni materiali za armaturno ploščo v dveh barvnih odtenkih in notranje obloge kažejo, da so se razvojniki zavedali pomena urejene notranjosti, vključno z dobro berljivimi merilniki, pri katerih so ohranili zoprno rdečkasto osvetlitev, in redoljubno razporejenimi stikali. Oblikovna svežina je tudi v notranjosti očitna, prostor pa se zaradi svetlih tonov zdi celo večji, kot je v resnici, čeprav se tudi na zadnji klopi sedi sorazmerno udobno. V osnovnem paketu opreme sicer ni mogoče pričakovati pretiranega razkošja, vendar tisto, kar je, dobro služi vozniku in potnikom, razen radijskega sprejemnika s preveč zapletenimi nastavitvami.
Osnovni pogonski stroj je 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki žal ni tako prepričljiv kot avtomobil v celoti. Njegov zvok je podoben mlinčku za kavo in s tremi valji je nekaj več zoprnega zaganjanja kot s štirimi. Kljub sorazmerno skromnemu navoru je vsaj v srednjem delu vrtljajev prijetno prožen, vendar je treba zaradi pomanjkanja moči kar pogosto segati po ročici natančnega petstopenjskega menjalnika. Niti poraba goriva ne opravičuje odločitve za ta najbolj podhranjeni motor v Ibizi, ampak gre upoštevati priporočilo in se raje odločiti za kaj bolj energičnega.
Podvozje je namreč sposobno prenesti precej več, kot zmore bencinski trivaljnik. Lega na cesti je suverena, v ovinkih se kolesa dobro »zlepijo« s cesto, prepričljive so tudi zavore. Morda bi bilo požiranje kratkih cestnih grbin lahko malo manj grobo, ampak potem je spet treba sklepati kompromise z vodljivostjo. Ob vsem tem Ibiza prihaja ravno ob pravem času, kajti glavnina tekmecev je starejših, nekaterim pa je tudi že pošla tržna sapa.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,052, š. 1,693, v. 1,445 m, medosje 2,469 m
Prostornina prtljažnika: 292 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 999/501 kg
Vrsta motorja: trivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1198 ccm
Največja moč pri v/min: 51 kW/70 KM pri 5400
Največji navor pri v/min: 112 pri 3000
Najvišja hitrost: 163 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 15,0 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,9/ 5,9 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 139 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 10.492 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana