Priložnost za nov začetek

Test: Seat Ibiza 1.2 Reference

Brez Ibize ni Seata, priznavajo v španski podružnici koncerna Volkswagen, kjer si s peto generacijo svojega najpomembnejšega modela obetajo dobre prodajne številke in posledično boljše finančno zdravje znamke, ki je v nekaj letih preživela že kar nekaj viharjev. Na še vedno temperamentni novinki je opazen precej neposreden rez s preteklostjo in prejšnjo generacijo avtomobila, zunanjost je namreč bolj uravnotežena kot pri predhodnici. Namesto ortodoksne športne drže, ki se je posledično odražala v pomanjkanju prostornosti in udobja, je nastala nekoliko bolj umirjena petvratna kombilimuzina, ki pa bo zaradi tako imenovane puščičastega dizajna z nizko spuščenim nosom, ostrega padajočega roba na bokih in kompaktnega zadka vendarle ostala v spominu. In kar je najpomembnejše, zunanjost je uravnotežena tako, da bi morala ugajati mlajšim in tudi zrelejšim generacijam voznikov, kajti slednji so od prejšnjega modela, zaradi pomanjkanja prostora, preprosto »pobegnili«.

Ker je bilo zaradi nove platforme povečanje zunanjih mer skoraj samoumevno, so lahko notranji arhitekti bolje izkoristili notranjost, poleg tega je v zadku prostorsko povsem soliden prtljažnik. Uporabljeni materiali za armaturno ploščo v dveh barvnih odtenkih in notranje obloge kažejo, da so se razvojniki zavedali pomena urejene notranjosti, vključno z dobro berljivimi merilniki, pri katerih so ohranili zoprno rdečkasto osvetlitev, in redoljubno razporejenimi stikali. Oblikovna svežina je tudi v notranjosti očitna, prostor pa se zaradi svetlih tonov zdi celo večji, kot je v resnici, čeprav se tudi na zadnji klopi sedi sorazmerno udobno. V osnovnem paketu opreme sicer ni mogoče pričakovati pretiranega razkošja, vendar tisto, kar je, dobro služi vozniku in potnikom, razen radijskega sprejemnika s preveč zapletenimi nastavitvami.

Osnovni pogonski stroj je 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki žal ni tako prepričljiv kot avtomobil v celoti. Njegov zvok je podoben mlinčku za kavo in s tremi valji je nekaj več zoprnega zaganjanja kot s štirimi. Kljub sorazmerno skromnemu navoru je vsaj v srednjem delu vrtljajev prijetno prožen, vendar je treba zaradi pomanjkanja moči kar pogosto segati po ročici natančnega petstopenjskega menjalnika. Niti poraba goriva ne opravičuje odločitve za ta najbolj podhranjeni motor v Ibizi, ampak gre upoštevati priporočilo in se raje odločiti za kaj bolj energičnega.

Podvozje je namreč sposobno prenesti precej več, kot zmore bencinski trivaljnik. Lega na cesti je suverena, v ovinkih se kolesa dobro »zlepijo« s cesto, prepričljive so tudi zavore. Morda bi bilo požiranje kratkih cestnih grbin lahko malo manj grobo, ampak potem je spet treba sklepati kompromise z vodljivostjo. Ob vsem tem Ibiza prihaja ravno ob pravem času, kajti glavnina tekmecev je starejših, nekaterim pa je tudi že pošla tržna sapa.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,052, š. 1,693, v. 1,445 m, medosje 2,469 m

Prostornina prtljažnika: 292 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 999/501 kg

Vrsta motorja: trivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1198 ccm

Največja moč pri v/min: 51 kW/70 KM pri 5400

Največji navor pri v/min: 112 pri 3000

Najvišja hitrost: 163 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 15,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,9/ 5,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 139 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 10.492 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sobota, 14. avgust 2010 / 07:00

Smo kaj vnebovzeti?

To nedeljo bodo naše oči zazrte in poti utrte na Brezje, k Mariji Pomagaj.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / sobota, 1. avgust 2020 / 17:35

Matevž Ravnikar – ni kriv, »da kolne kmet, molitve bravši«

Slovenski narodopisec, pesnik in duhovnik Matevž Ravnikar - Poženčan se je rodil 1. avgusta 1802 v Poženiku pri Cerkljah. Bil je dve leti mlajši od Prešerna in morda so zato nekateri menili, da je...

Zanimivosti / sobota, 1. avgust 2020 / 17:31

Tudi na startu z zaščitno masko

Čas epidemije covida-19 je še kako zaznamoval tudi šport, saj so odpadala vsa tekmovanja, tudi olimpijske igre. Med prvimi so tekmovanja začeli kolesarji, ki tekmujejo na prostem in je možnost okuž...

Komenda / sobota, 1. avgust 2020 / 17:20

V komendskem vrtcu okužen malček

Komenda – O primeru potrjene okužbe s covidom-19 danes poročajo iz Vrtca Mehurčki. Kot so zapisali na spletni strani komendskega vrtca, so bili včeraj obveščeni o pozitivnem testu na okužbo pri ene...

Kamnik / sobota, 1. avgust 2020 / 11:23

Uganke in kvizi z Ninom in Ervinom

Dva mlada Kamničana, sicer težko gibalno ovirana, sta izdala knjižico z naslovom Razgibajmo možgančke, s katero dokazujeta, da sta kljub invalidskemu vozičku lahko ustvarjalna.

Šport / sobota, 1. avgust 2020 / 11:22

Nov uspeh mlade tenisačice Flerinove

Kranj – Mlada teniška igralka kranjskega Triglava Lara Flerin je dosegla nov lep uspeh, saj je zmagala na odprtem teniškem turnirju do 14 let v Ljubljani. Uspeh je še toliko večji, saj Lara na turn...