Priložnost za nov začetek

Test: Seat Ibiza 1.2 Reference

Brez Ibize ni Seata, priznavajo v španski podružnici koncerna Volkswagen, kjer si s peto generacijo svojega najpomembnejšega modela obetajo dobre prodajne številke in posledično boljše finančno zdravje znamke, ki je v nekaj letih preživela že kar nekaj viharjev. Na še vedno temperamentni novinki je opazen precej neposreden rez s preteklostjo in prejšnjo generacijo avtomobila, zunanjost je namreč bolj uravnotežena kot pri predhodnici. Namesto ortodoksne športne drže, ki se je posledično odražala v pomanjkanju prostornosti in udobja, je nastala nekoliko bolj umirjena petvratna kombilimuzina, ki pa bo zaradi tako imenovane puščičastega dizajna z nizko spuščenim nosom, ostrega padajočega roba na bokih in kompaktnega zadka vendarle ostala v spominu. In kar je najpomembnejše, zunanjost je uravnotežena tako, da bi morala ugajati mlajšim in tudi zrelejšim generacijam voznikov, kajti slednji so od prejšnjega modela, zaradi pomanjkanja prostora, preprosto »pobegnili«.

Ker je bilo zaradi nove platforme povečanje zunanjih mer skoraj samoumevno, so lahko notranji arhitekti bolje izkoristili notranjost, poleg tega je v zadku prostorsko povsem soliden prtljažnik. Uporabljeni materiali za armaturno ploščo v dveh barvnih odtenkih in notranje obloge kažejo, da so se razvojniki zavedali pomena urejene notranjosti, vključno z dobro berljivimi merilniki, pri katerih so ohranili zoprno rdečkasto osvetlitev, in redoljubno razporejenimi stikali. Oblikovna svežina je tudi v notranjosti očitna, prostor pa se zaradi svetlih tonov zdi celo večji, kot je v resnici, čeprav se tudi na zadnji klopi sedi sorazmerno udobno. V osnovnem paketu opreme sicer ni mogoče pričakovati pretiranega razkošja, vendar tisto, kar je, dobro služi vozniku in potnikom, razen radijskega sprejemnika s preveč zapletenimi nastavitvami.

Osnovni pogonski stroj je 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki žal ni tako prepričljiv kot avtomobil v celoti. Njegov zvok je podoben mlinčku za kavo in s tremi valji je nekaj več zoprnega zaganjanja kot s štirimi. Kljub sorazmerno skromnemu navoru je vsaj v srednjem delu vrtljajev prijetno prožen, vendar je treba zaradi pomanjkanja moči kar pogosto segati po ročici natančnega petstopenjskega menjalnika. Niti poraba goriva ne opravičuje odločitve za ta najbolj podhranjeni motor v Ibizi, ampak gre upoštevati priporočilo in se raje odločiti za kaj bolj energičnega.

Podvozje je namreč sposobno prenesti precej več, kot zmore bencinski trivaljnik. Lega na cesti je suverena, v ovinkih se kolesa dobro »zlepijo« s cesto, prepričljive so tudi zavore. Morda bi bilo požiranje kratkih cestnih grbin lahko malo manj grobo, ampak potem je spet treba sklepati kompromise z vodljivostjo. Ob vsem tem Ibiza prihaja ravno ob pravem času, kajti glavnina tekmecev je starejših, nekaterim pa je tudi že pošla tržna sapa.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,052, š. 1,693, v. 1,445 m, medosje 2,469 m

Prostornina prtljažnika: 292 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 999/501 kg

Vrsta motorja: trivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1198 ccm

Največja moč pri v/min: 51 kW/70 KM pri 5400

Največji navor pri v/min: 112 pri 3000

Najvišja hitrost: 163 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 15,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,9/ 5,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 139 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 10.492 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / nedelja, 15. oktober 2017 / 14:30

Bralna doživetja najbolj prepričljiva

Na tržiškem Startup vikendu je komisijo z idejo in njeno predstavitvijo najbolj prepričala ekipa Bralna doživetja. Podelili so še eno nagrado, ekipo Full Capacity so omenili kot poseben potencial na p...

Objavljeno na isti dan


Kultura / sreda, 15. januar 2020 / 22:04

Velik, da bi bil majhen

Galerija Sokolskega doma v Škofji Loki gosti fotografsko razstavo Janeza Pelka z naslovom Stroboskopske regresije. Stara hiša, ženski akt in avtorjevi »bliski« iz preteklosti.

Zanimivosti / sreda, 15. januar 2020 / 21:59

Zadovoljni pohodniki

Veliko udeležencev nedeljske slovesnosti v Dražgošah je prišlo v vas pod Jelovico peš po krajših ali daljših poteh. Peterico od njih smo vprašali, kakšna je bila hoja in zakaj se odločajo...

Tržič / sreda, 15. januar 2020 / 21:56

Razpis za energetsko učinkovitost

V Tržiču je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo predstavilo razpis za podporo mikro, malim in srednje velikim podjetjem s področja turizma za povečanje snovne in energetske učinkovitosti....

Izleti GG / sreda, 15. januar 2020 / 21:47

Žar, da te kap

Najstarejši del Las Vegasa je ulica Fremont Street, med drugim je bila to tudi prva tlakovana ulica v mestu. Danes je zagotovo eden najživahnejših delov Las Vegasa. Cona za pešce je zvečer...

Razvedrilo / sreda, 15. januar 2020 / 21:35

Preživetje v divjini

Bi bili sposobni odložiti telefon, brez najsodobnejše opreme prenočiti pod zvezdami, prepoznati pravo nevarnost, zanetiti ogenj, uporabiti starodavne veščine preživetja in najti pravo smer? Na Planet...