Priložnost za nov začetek

Test: Seat Ibiza 1.2 Reference

Brez Ibize ni Seata, priznavajo v španski podružnici koncerna Volkswagen, kjer si s peto generacijo svojega najpomembnejšega modela obetajo dobre prodajne številke in posledično boljše finančno zdravje znamke, ki je v nekaj letih preživela že kar nekaj viharjev. Na še vedno temperamentni novinki je opazen precej neposreden rez s preteklostjo in prejšnjo generacijo avtomobila, zunanjost je namreč bolj uravnotežena kot pri predhodnici. Namesto ortodoksne športne drže, ki se je posledično odražala v pomanjkanju prostornosti in udobja, je nastala nekoliko bolj umirjena petvratna kombilimuzina, ki pa bo zaradi tako imenovane puščičastega dizajna z nizko spuščenim nosom, ostrega padajočega roba na bokih in kompaktnega zadka vendarle ostala v spominu. In kar je najpomembnejše, zunanjost je uravnotežena tako, da bi morala ugajati mlajšim in tudi zrelejšim generacijam voznikov, kajti slednji so od prejšnjega modela, zaradi pomanjkanja prostora, preprosto »pobegnili«.

Ker je bilo zaradi nove platforme povečanje zunanjih mer skoraj samoumevno, so lahko notranji arhitekti bolje izkoristili notranjost, poleg tega je v zadku prostorsko povsem soliden prtljažnik. Uporabljeni materiali za armaturno ploščo v dveh barvnih odtenkih in notranje obloge kažejo, da so se razvojniki zavedali pomena urejene notranjosti, vključno z dobro berljivimi merilniki, pri katerih so ohranili zoprno rdečkasto osvetlitev, in redoljubno razporejenimi stikali. Oblikovna svežina je tudi v notranjosti očitna, prostor pa se zaradi svetlih tonov zdi celo večji, kot je v resnici, čeprav se tudi na zadnji klopi sedi sorazmerno udobno. V osnovnem paketu opreme sicer ni mogoče pričakovati pretiranega razkošja, vendar tisto, kar je, dobro služi vozniku in potnikom, razen radijskega sprejemnika s preveč zapletenimi nastavitvami.

Osnovni pogonski stroj je 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki žal ni tako prepričljiv kot avtomobil v celoti. Njegov zvok je podoben mlinčku za kavo in s tremi valji je nekaj več zoprnega zaganjanja kot s štirimi. Kljub sorazmerno skromnemu navoru je vsaj v srednjem delu vrtljajev prijetno prožen, vendar je treba zaradi pomanjkanja moči kar pogosto segati po ročici natančnega petstopenjskega menjalnika. Niti poraba goriva ne opravičuje odločitve za ta najbolj podhranjeni motor v Ibizi, ampak gre upoštevati priporočilo in se raje odločiti za kaj bolj energičnega.

Podvozje je namreč sposobno prenesti precej več, kot zmore bencinski trivaljnik. Lega na cesti je suverena, v ovinkih se kolesa dobro »zlepijo« s cesto, prepričljive so tudi zavore. Morda bi bilo požiranje kratkih cestnih grbin lahko malo manj grobo, ampak potem je spet treba sklepati kompromise z vodljivostjo. Ob vsem tem Ibiza prihaja ravno ob pravem času, kajti glavnina tekmecev je starejših, nekaterim pa je tudi že pošla tržna sapa.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,052, š. 1,693, v. 1,445 m, medosje 2,469 m

Prostornina prtljažnika: 292 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 999/501 kg

Vrsta motorja: trivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1198 ccm

Največja moč pri v/min: 51 kW/70 KM pri 5400

Največji navor pri v/min: 112 pri 3000

Najvišja hitrost: 163 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 15,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,9/ 5,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 139 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 10.492 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / sreda, 25. november 2020 / 11:20

Gorenjskega košarkarskega derbija ni bilo

Šenčur – V soboto je bil v prvi SKL za moške predviden gorenjski obračun med Gorenjsko gradbeno družbo Šenčur in KK Triglav Kranj. Zaradi covida-19 v kranjski ekipi tekme ni bilo.

Objavljeno na isti dan


Slovenija / petek, 10. maj 2019 / 11:49

Zahtevali suvereno državo

Letos je minilo trideset let od znamenitega shoda v podporo obtoženim v aferi JBTZ na Kongresnem trgu, na katerem je pesnik Tone Pavček 8. maja 1989 prebral tudi Majniško deklaracijo.

Tržič / petek, 10. maj 2019 / 11:47

Konec tedna Dnevi mineralov, fosilov in okolja

Tržič – V Tržiču bodo jutri in v nedeljo v Dvorani tržiških olimpijcev potekali že 47. Mednarodni dnevi mineralov, fosilov in okolja (Minfos) v organizaciji Turističnega društva Plac Tržič, Društva...

Železniki / petek, 10. maj 2019 / 11:47

Razstava ročnih del

Železniki – Jutri ob 10. uri bodo v večnamenskem prostoru Osnovne šole Železniki odprli razstavo ročnih del. Na ogled bodo vezeni in kvačkani izdelki učencev, vezenine članic skupine Rože, ki deluj...

GG Plus / petek, 10. maj 2019 / 11:43

Strast do oblikovanja nakita

Na zlatarsko-draguljarski razstavi Narava in nakit, ki je na ogled v Galeriji Paviljon v Tržiču, sodeluje več kot štirideset zlatarjev in oblikovalcev nakita.

Šport / petek, 10. maj 2019 / 11:11

Izpad Šenčurja, Domžale z Olimpijo

Košarkarji začenjajo polfinalne obračune.