Pretresljiva čustvena praznina
V soboto so v Prešernovem gledališču premierno uprizorili Ibsenovo dramo Hedda Gabler. Odlična adaptacija besedila, ki je po več kot sto letih še vedno aktualno.
V Prešernovem gledališču so pohiteli v novo sezono, saj so v soboto že predstavili prvo letošnjo premiero. Drama Hedda Gabler, kultnega norveškega dramatika Henrika Ibsena je bila zaupana v zadnjih nekaj sezonah v kranjskem teatru že preverjenemu režisersko-dramaturškemu dvojcu Eduardu Milerju in Žanini Mirčevski. Tematika ženske emancipacije tudi po več kot sto letih (Hedda Gabler je bila napisana leta 1890) ne izgublja na aktualnosti. Nasprotno, v današnjem hitro bežečem času, ki nas vedno bolj ropa čustev, in pred nas vse pogosteje postavlja vprašanja, kdo smo, kaj smo, kam gremo, tema emancipacije presega raven spola. Gre za emancipacijo človeštva. Kako se odluščiti iz velikega stroja, ki ga poganjamo in nas sam poganja?
Z odmorom slabi dve uri dolga predstava gledalca niti za trenutek ne pusti hladnega. Režiser je v odrski postavitvi dopustil obilo prostora igralcem, ki ga ti odlično izkoristijo. To velja predvsem za nosilce glavnih vlog, odlične Darje Reichman, ki je v brezkompromisni drži brezčutne in arogantne, a hkrati notranje skrhane ženske, znala osmisliti praznino, ki zeva v duši Hedde Gabler. Darja je Hedda, kakršno bi pričakovali. Prav tako so pod režiserjevim vodstvom izvrstno izdelani ostali liki, znanosti predani Heddin mož Tesman (Peter Musevski), svojemu poklicu primerno preračunljiv odvetnik Brak (Igor Štamulak), od sveta zapostavljena gospa Elvsted (Vesna Slapar) in čustveno razrvani pisec Lövborg (Branko Jordan). Kot gostja se je v vlogi Tesmanove tete v visoki igralski kondiciji predstavila Ivanka Mežan. V podporo uprizoritvi je nedvomno tudi domiselna scenografija Branka Hojnika, bodisi z vzorno zloženim kupom knjig, ki so med drugim lahko tudi kavč, bodisi z od prostora ločenim, a gledalcem vseskozi vidnim hodnikom. Če se po začetku dan pozna, se nam v kranjskem teatru obeta še zelo zanimiva sezona.