Deset kilometrov nove avtoceste
Včeraj dopoldne je stekel promet po nekaj manj kot desetkilometrskem odseku avtoceste med Vrbo in Peračico.
Radovljica – Avtocestni odsek med Vrbo in Peračico je od včeraj odprt. Z izjemo polovice 2,4 kilometra dolgega vozišča med Podtaborom in Peračico, ki naj bi ga po zagotovilih ministra za promet Radovana Žerjava odprli do turistične sezone 2010, je bilo tako prometu predanih vseh 70 kilometrov gorenjskega avtocestnega kraka med Karavankami in Ljubljano.
»Prepričan sem, da bo odsek omilil negativne vplive povečanega prometa na naše življenje,« je na odprtju dejal predsednik uprave DARS Tomislav Nemec, ki se je za tvorno sodelovanje in strpnost ob gradnji zahvalil tudi lokalni skupnosti in ob tem opozoril še na dejstvo, da ta čas v Sloveniji ni dovolj alternativ avtocestam. »Verjamemo, da nam bo letos oktobra uspelo povezati Lendavo s Koprom in takoj prihodnje leto končati dolenjski del avtocestnega križa, nato pa še manjkajoča 2,4 kilometra na Gorenjskem,« je še dejal in pojasnil, da so prav v teh dneh končali pripravo razpisne dokumentacije. Tako naj bi bil razpis za približno 25 milijonov vredno investicijo, ki zajema obnovo treh štirideset let starih viaduktov in peraškega predora, objavljen že v prihodnjih dneh.
Trasa avtocestnega odseka Vrba–Peračica je dolga 9.780 metrov. Avtocesta je zasnovana kot štiripasovna cesta z izvennivojskimi križanji, odstavnimi pasovi in vmesnim ločilnim pasom, odsek pa je projektiran za računsko hitrost 120 kilometrov na uro. Avtocesta v pretežnem delu poteka po ravnini, saj doline premošča s premostitvenimi objekti, na Radovljškem polju pa je delno vkopana, kar določa največji vzdolžni nagib vozišča zgolj 1,3 odstotka. Odsek ima tri priključke: Lesce, Radovljica in Brezje ter več objektov: dva večja viadukta (Zgoša – leva polovica dolžine 168,6 m in desna polovica dolžine 192,60 m ter Dobruša – leva polovica dolžine 326,4 m in desna polovica dolžine 328,1 m), devet podvozov, dva nadvoza (v priključku Radovljica dolžine 109,7 m in v priključku Brezje dolžine 71,5 m) in en podhod.
Na avtocestnem odseku Vrba-Peračica je z nasipom in ograjami izvedena protihrupna zaščita, ki varuje naselji Lesce in Radovljica. Protihrupna ograja, ki varuje Mošnje, je postavljena še na viaduktu Dobruša. DARS je namreč v okviru zaščite arheološkega najdišča Mošnje namesto prvotno načrtovanega nasipa zgradil zaščitni armiranobetonski zid, druga dela pri zavarovanju in promociji najdišča vodita Občina Radovljica in Ministrstvo za kulturo.
Investicijska vrednost odseka je v investicijskem programu ocenjena na 114,3 milijona evrov in po zagotovilih DARS ne bo presežena. S 12,2 milijona evri nepovratnih sredstev Kohezijskega sklada pri financiranju sodeluje tudi Evropska unija.