Nabiranje novih moči
Test: Ford Focus 1.8 TDCi Sport
Tržni strategi avtomobilskih tovarn imajo pogosto težave, ko je treba pripraviti zamenjavo za ostarele modele, še bolj morajo dodelati strategijo, ko so avtomobili na polovici življenjske poti in jim je treba pripraviti osvežitev. Pri Fordu so se z vprašanjem, kaj in kako spremeniti, ukvarjali tudi, ko so pripravljali pomladitev za Focusa, ki velja za najuspešnejši hišni model.
Naloga nedvomno ni bila lahka, saj je bilo treba ohraniti lastnosti, ki Focusu zagotavljajo dovolj suveren nastop pred tekmeci, hkrati pa pripraviti dovolj sprememb, ki bi kupce lahko prepričale, da gre za nov avtomobil. Pravzaprav novi Focus ne bi smel zaslužiti statusa povsem novega avtomobila, čeprav so spremenjeni vsi karoserijski deli, razen strehe. Tako ima spredaj odločnejši videz, ki so ga dosegli s preoblikovanjem motornega pokrova, agresivnejšima žarometoma in deljeno masko hladilnika. Manj opazno je karoserijsko »likanje« na bokih in na zadnjem delu, kjer so odslej luči s tehnologijo svetlečih diod. Lepotičenje je uspelo in Focus je zaradi lepotne kirurgije celo mladostnejši, kot je bil ob prvi predstavitvi druge generacije, s tem pa so si pri Fordu zagotovili še nekaj dokaj mirnega spanca.
Celovitost opravljenih osvežitvenih potez potrjujejo tudi spremembe v notranjosti. Armaturna plošča je slogovno in funkcionalno bližje večjemu Mondeu. Voznika torej čakajo pregledni merilniki, bolj ali manj logično razporejena stikala, dobro oprijemljiv volanski obroč in ergonomija delovnega prostora. Poseben pečat pri paketu opreme z oznako sport notranjosti dajejo živobarvne sedežne prevleke, ki so usklajene z barvo zunanjosti, sicer pa je mogoče opaziti bolj kakovostne materiale, kot jih je imel Focus pred osvežitvijo. Petvratna karoserijska različica je seveda najbolj po meri tistih, ki se odločijo, da bo Focus družinski avtomobil, takšen je tudi 1,8-litrski turbodizelski štirivaljnik, preizkušen pogonski stroj, ki se je vrtel že v prvi generaciji tega modela. Motor je precej uglajen, omogoča lenarjenje s prestavno ročico in zagotavlja dovolj energije za nekoliko bolj dinamično vožnjo. Rahlo moti le neodzivnost v spodnjem delovnem območju, menjalnik je natančen in dobro preračunan, rezultat dobro uglašenega dueta je nenazadnje tudi ugodna poraba goriva.
Že v svojem prejšnjem življenju je Focus sodil med avtomobile s suvereno lego na cesti, ki je s tokratno osvežitvijo le še napredovala, vendar se ob tem ni mogoče izogniti občutku, da avtomobil nekoliko preveč čvrsto »pobira« krajše cestne grbine. V seštevku vsega pa velja, da je Focus z zadnjimi spremembami prešel v svoje najbolj zrelo in najbolj temeljito obdobje in je tako rekoč v življenjski formi.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,337, š. 1,839, v. 1,407 m, medosje 2,640 m
Prostornina prtljažnika: 385/1144 l
Teža (prazno v./ dovoljena): -/1950 kg
Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1753 ccm
Največja moč pri v/min: 85 kW/115 KM pri 3800
Največji navor pri v/min: 250 pri 1850
Najvišja hitrost: 190 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,8 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,7/ 4,3/ 5,2 l/100 km
Emisije CO2: 137 g/km
Maloprodajna cena: 17.880 EUR
Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana