Priložnost v novem programu
Mixi foto video je letos že drugič med gazelami, ki se odlikujejo s hitro rastjo in bliskovitim razvojem.
Žiri – Zgodovina žirovskega podjetja Mixi foto video Mihaela Kavčič se začenja leta 1989 z odprtjem živilske trgovine Mixi market. »Že sredi 90. let prejšnjega stoletja pa smo opazili trend velikih trgovin, zato smo poleg živil šli v novo smer, ponudbo fotografske opreme,« pravi Beno Kavčič. Ta je sicer že več kot desetletje prej poskušal s podjetniškimi prijemi, bil je tudi med prvimi serijskimi izdelovalci sončnih kolektorjev v Sloveniji, pa vendar je pravi zagon prišel ob prelomu tisočletja.
»Najprej smo se osredotočili na prodajo raznih fotografskih izdelkov, vendar le kot postransko ponudbo. Na začetku tisočletja pa se je zgodil digitalni fotoaparat,« se spominja Kavčič in nadaljuje: »Odločili smo se za digitalno tehnologijo, klasične fotoaparate in opremo so zamenjali digitalni, med prvimi smo izdelali kakovostno spletno stran z internetno prodajo.« Po dveh letih so iz prodajalne odstranili živila in nekaj časa celo menili, da je bila odločitev napačna, saj so imeli zelo veliko trgovino s fotografsko opremo v majhnih Žireh.
»Oglaševali smo prek interneta, skrbeli za zalogo ter v nekaj letih postali največja fotografska trgovina v Sloveniji. Prodaja je strmo naraščala, čeprav smo vskočili na trg. Vpeljali smo svojo linijo, svojo poslovno filozofijo in to je trg želel,« pojasni Mihaela Kavčič, ki poleg Benjamina in hčerk Alme in Monike skrbi za poslovanje podjetja. V času hitrega vzpona se jim je prilagodila tudi večina uglednih proizvajalcev, opremili so sodoben laboratorij za razvijanje fotografij in tudi izdelali enega boljših spletnih programov za pošiljanje in obdelavo fotografij prek spleta, ki ga uporablja več kot 25 tisoč uporabnikov. Kasneje so razvili tudi t. i. foto terminale, ki jih lahko postavijo kjerkoli, ti pa izdelajo fotografije na kraju samem ali jih pošljejo v laboratorij.
Z obsegom dela in prometa (danes okoli tri milijone evrov) se je povečevalo število zaposlenih, leta 2001 so bili v podjetju zaposleni le trije, danes jih je 19, pomagajo jim še trije študenti. Še lani je bilo študentov več, tudi pet, vendar obseg prometa letos pada. »Rast do leta 2004 je bila enormna, danes pa ob enaki prodaji okoli sedem tisoč fotoaparatov promet zaradi nasičenosti in nižjih cen upada. Naš drugi večji bum je bil leta 2006, ko smo odprli trgovino v ljubljanskem BTC in znova podvojili prodajo. Teh časov morda ne bo več,« pravi Beno Kavčič.
V prihodnosti bo družinsko podjetje šlo tudi v nove smeri, letos so se podali v Mixi caravaning – prodajo opreme za kampiranje, od avtodoma do loparčka za mrčes. »Čas za dopust in kampiranje ter prijetno preživljanje prostega časa bo tudi v času recesij ena od pomembnejših stvari v življenju vsakogar. Naš cilj je, da do konca leta tudi na našem novem internetnem naslovu ponudimo približno 13 tisoč artiklov,« novost razloži Mihaela Kavčič.