Partnerstvo za skupni boj
Test: Citroën C-Crosser 2.2 HDi Exclusive
Športni terenci vsaj med tistimi, ki jim življenjski stroški ne povzročajo preglavic, postajajo vse bolj modna muha, zato ni čudno, da se za vstop v ta razred odločajo tudi tisti avtomobilski proizvajalci, ki doslej niso imeli tovrstnih štirikolesnikov, ob seveda že kar krepki zasedbi bolj izkušenih. Francoski Citroën se s svojim C-Crosserjem za mesto pod avtomobilskim soncem ne bojuje samo s »tujimi« tekmeci, ampak tudi s tehnično oblikovnima sorodnikoma Mitsubishijem Outlanderjem in Peugeotom 4007. V čem je torej drugačen ali boljši od francoskega bratranca in japonskega »originala«?
Njegov videz je na prvi pogled nekoliko »mehkejši«, vendar skupnih jeder ni mogoče popolnoma zakriti. Terenski videz zagotavlja predvsem oddaljenost karoserije od tal, kromirani dodatki pa so bolj v prid eleganci, ki jo je lažje pripisati limuzinam. Zunanjost je v vseh pogledih sodobna, prepoznavna in všečna.
Uporabna posebnost so dvodelna prtljažna vrata; kadar je treba iz prtljažnika vzeti kakšen manjši predmet, je dovolj, če se odpre le zgornja polovica, spodnji del, ki se zajeda v odbijač, pa je hkrati tudi uporabna nakladalna polovica za natovarjanje težjih kosov prtljage. Poleg tega sta v prtljažniku lahko še dva pogrezljiva dodatna sedeža, ki sta sicer bolj zasilna kot udobna, a kljub temu se lahko v C-Crosserju načelno pelje sedem potnikov.
Kot kaže, so Francozi še najmanj besede imeli pri ureditvi voznikovega delovnega prostora, ampak morda je tako tudi prav. Uravnavanje samodejne klimatizacije od voznika ne zahteva veliko dela in tudi vsi drugi elementi voznikovega delovnega mesta so urejeni, kot bi prihajali iz germanskega in dajnovzhodnega sveta. Moteča je le trda in morda preveč občutljiva plastika, v katero je odeta celotna armaturna plošča, kajti v tem cenovnem razredu se pričakuje drugačna kakovost. Zato pa potnike v avtomobilu z najvišjim nivojem opremljenosti med drugim zabava tudi radijski sistem z basovskim ojačevalnikom pospravljenim v prtljažnik in razvajajo sedeži z usnjenim oblazinjenjem.
Francozi so si za svoj C-Crosser omislili na novo zasnovani 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je z navorom in močjo brez težav kos avtomobilovi teži, poleg tega svoje delo skupaj s šeststopenjskim ročnim menjalnikom opravlja umirjeno, s skrbno zadušenim hrupom, ki naraste šele pri priganjanju v višje vrtljaje. Štirikolesni pogon z elektronskim nadzorom je v uporabi takrat, ko je treba, na asfaltu ga lahko voznik izključi, pri premagovanju težjih ovir pa vključi fiksno porazdelitev. Na cesti se ta avtomobil, ki je vsekakor izrazito bolj limuzinsko udoben kot terensko grob, obnaša kultivirano in brez nepričakovanih teženj po drugačnem režimu, kot ga je določil voznik.
C-Crosser torej sodi v krog novodobnih avtomobilov, ki bi s podobo radi napeljevali k vožnjam po brezpotjih, z notranjim udobjem in voznimi lastnostmi pa so prepričljivo boljši na gladkem asfaltu. Kaj se skriva pod karoserijo, pravzaprav ni pomembno in zato lahko odloča le pripadnost znamki.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,640, š. 1,810, v. 1,730 m, medosje 2,670 m
Prostornina prtljažnika: 510/815
Teža (prazno v./ dovoljena): 1750/2410 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2179 ccm
Največja moč pri v/min: 115 kW/156 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 380 pri 2000
Najvišja hitrost: 200 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,6/ 6,0/ 7,3 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 194 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 37.700 EUR
Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper