Partnerstvo za skupni boj

Test: Citroën C-Crosser 2.2 HDi Exclusive

Športni terenci vsaj med tistimi, ki jim življenjski stroški ne povzročajo preglavic, postajajo vse bolj modna muha, zato ni čudno, da se za vstop v ta razred odločajo tudi tisti avtomobilski proizvajalci, ki doslej niso imeli tovrstnih štirikolesnikov, ob seveda že kar krepki zasedbi bolj izkušenih. Francoski Citroën se s svojim C-Crosserjem za mesto pod avtomobilskim soncem ne bojuje samo s »tujimi« tekmeci, ampak tudi s tehnično oblikovnima sorodnikoma Mitsubishijem Outlanderjem in Peugeotom 4007. V čem je torej drugačen ali boljši od francoskega bratranca in japonskega »originala«?

Njegov videz je na prvi pogled nekoliko »mehkejši«, vendar skupnih jeder ni mogoče popolnoma zakriti. Terenski videz zagotavlja predvsem oddaljenost karoserije od tal, kromirani dodatki pa so bolj v prid eleganci, ki jo je lažje pripisati limuzinam. Zunanjost je v vseh pogledih sodobna, prepoznavna in všečna.

Uporabna posebnost so dvodelna prtljažna vrata; kadar je treba iz prtljažnika vzeti kakšen manjši predmet, je dovolj, če se odpre le zgornja polovica, spodnji del, ki se zajeda v odbijač, pa je hkrati tudi uporabna nakladalna polovica za natovarjanje težjih kosov prtljage. Poleg tega sta v prtljažniku lahko še dva pogrezljiva dodatna sedeža, ki sta sicer bolj zasilna kot udobna, a kljub temu se lahko v C-Crosserju načelno pelje sedem potnikov.

Kot kaže, so Francozi še najmanj besede imeli pri ureditvi voznikovega delovnega prostora, ampak morda je tako tudi prav. Uravnavanje samodejne klimatizacije od voznika ne zahteva veliko dela in tudi vsi drugi elementi voznikovega delovnega mesta so urejeni, kot bi prihajali iz germanskega in dajnovzhodnega sveta. Moteča je le trda in morda preveč občutljiva plastika, v katero je odeta celotna armaturna plošča, kajti v tem cenovnem razredu se pričakuje drugačna kakovost. Zato pa potnike v avtomobilu z najvišjim nivojem opremljenosti med drugim zabava tudi radijski sistem z basovskim ojačevalnikom pospravljenim v prtljažnik in razvajajo sedeži z usnjenim oblazinjenjem.

Francozi so si za svoj C-Crosser omislili na novo zasnovani 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je z navorom in močjo brez težav kos avtomobilovi teži, poleg tega svoje delo skupaj s šeststopenjskim ročnim menjalnikom opravlja umirjeno, s skrbno zadušenim hrupom, ki naraste šele pri priganjanju v višje vrtljaje. Štirikolesni pogon z elektronskim nadzorom je v uporabi takrat, ko je treba, na asfaltu ga lahko voznik izključi, pri premagovanju težjih ovir pa vključi fiksno porazdelitev. Na cesti se ta avtomobil, ki je vsekakor izrazito bolj limuzinsko udoben kot terensko grob, obnaša kultivirano in brez nepričakovanih teženj po drugačnem režimu, kot ga je določil voznik.

C-Crosser torej sodi v krog novodobnih avtomobilov, ki bi s podobo radi napeljevali k vožnjam po brezpotjih, z notranjim udobjem in voznimi lastnostmi pa so prepričljivo boljši na gladkem asfaltu. Kaj se skriva pod karoserijo, pravzaprav ni pomembno in zato lahko odloča le pripadnost znamki.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,640, š. 1,810, v. 1,730 m, medosje 2,670 m

Prostornina prtljažnika: 510/815

Teža (prazno v./ dovoljena): 1750/2410 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2179 ccm

Največja moč pri v/min: 115 kW/156 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 380 pri 2000

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 9,6/ 6,0/ 7,3 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 194 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 37.700 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / torek, 19. december 2017 / 17:27

Prihaja Luč miru iz Betlehema

Pustiva se vneti je letošnja poslanica Luči miru iz Betlehema, ki jo bodo skavti Triglavskega stega prinesli v Kranj ter jo predali županu Boštjanu Trilarju. Luč miru bo v četrtek popoldne tudi na sto...

Objavljeno na isti dan


Kronika / torek, 20. avgust 2013 / 07:00

Požar je uničil Porentov dom

V Kranjski Gori je v nedeljo zjutraj zagorela brunarica ob Porentovem domu, ogenj pa se je hitro razširil tudi na dom, ki je popolnoma uničen.

Zanimivosti / torek, 20. avgust 2013 / 22:39

Pod gorami je hladno

Kranjska Gora je na vrhuncu poletja polna obiskovalcev z vseh koncev sveta. Večina išče užitke v hladnem zavetju gora in bujnega zelenja, ki v krajih pod Triglavom vztraja avgustovski pripeki navkljub...

Razvedrilo / torek, 20. avgust 2013 / 22:30

Skromno, a odločno do devetdesetih

Rozalija Robič, Judita Ksenija Mezeg, Vida Kosmač, Friderika Burnik in Ana Košir so gospe, ki jih je pred kratkim ob občinskem prazniku v Kranjski Gori z obiskom in priložnostnim darilom razveselil žu...

Razvedrilo / torek, 20. avgust 2013 / 22:22

Piškoti za dve sedmici

Bioterme Mala Nedelja ležijo v osrčju Prlekije, v okolici Ljutomerja. Odkar imamo avtocesto, Gorenjcem ti kraji niso več tako daleč.

Zanimivosti / torek, 20. avgust 2013 / 14:57

Trniči z Velike planine

Te slane, posušene in posebej okrašene sirčke hruškaste oblike poznajo samo na Veliki planini, in čeprav se navodila za njihovo izdelavo iz ust prekaljene pastirice slišijo dokaj preprosto, jih zna iz...