Laško se je podražilo
Kranj - Pivovarna Laško je v petek svoje izdelke podražila od tri do pet odstotkov, kar je po predlanskem oktobru in uvedbi evra drugo zvišanje cen, prvo je bilo maja letos. Kot poudarjajo v pivovarni, je razlog za zvišanje cen podražitev vhodnih surovin, energije, embalaže in storitev. Hmelj se je v zadnjem letu podražil več kot petkratno, slad za 70 odstotkov, etikete za 88 odstotkov, PVC materiali za 20 odstotkov, steklenice za osem in pločevinke za šest odstotkov, na končno ceno pa so vplivale tudi višje cene naftnih derivatov in ostalih energentov. V pivovarni s številkami dokazujejo, da s podražitvami ne sledijo inflaciji. Medtem ko je bila inflacija v obdobju 2003 – 2007 19,6-odstotna, se je grosistična cena steklenice piva Zlatorog v tem času zvišala le za 9,6 odstotka. Prodaja je bila v letošnji prvi polovici leta količinsko primerljiva z lanskim prvim polletjem, poslovni rezultat pa bo slabši kot v preteklih letih, saj višjih cen surovin in energentov niso v celoti vračunali v končne cene izdelkov.