Uvrstitev v naslednji krog

Test: Mazda6 2.0 TE

Zgodba o uspehu, kakršno je japonska Mazda napisala s svojo šestico pred dobrimi petimi leti, je največkrat težko ponovljiva. Avtomobil, ki se je izkazal tako z obliko in prostornostjo kot tudi z voznimi lastnostmi in nenazadnje s ceno, je težko naslediti še z boljšim, toda zdi se, da je japonski lastovki z novo Mazdo6 uspelo še enkrat. To potrjuje predvsem na novo obdelana zunanjost, ki se predvsem na sprednjem delu kaže v še bolj agresivni obliki, a tudi na vseh drugih delih karoserije šestica kaže športne mišice, čeprav se je tokrat na cestah najprej znašla v podobi štirivratne limuzine. Poševnooki oblikovalci so že s prvo generacijo v svoja jadra v dobršni meri zajeli evropski okus, zato se je Mazda6 zasidrala globoko v srcih kupcev na stari celini. Tudi novinki, ki spretno nadaljuje izročilo predhodnice in ga nadgrajuje z nekaterimi novimi oblikovalskimi pristopi, se z vidika všečnosti piše dobro, čeprav je mogoče zaslutiti, da karoserijski krojači morda niso bili povsem izvirni. Zlobni jeziki namreč vedo povedati, da je šestica odslej malce podobna nekaterim konkurenčnim avtomobilom z Daljnega vzhoda, spet drugi predvsem na zadnjem delu vidijo poteze znane bavarske znamke …

Kakorkoli že, na novo ukrojena zunanjost še zdaleč ni edini adut, ki ga ima Mazdin model srednjega razreda. Rast v vse smeri je botrovala tudi večji prostornosti potniške kabine in prtljažnika. Radodarno odmerjeni centimetri za potnike spredaj in zadaj pripomorejo k visoki stopnji udobja, kakršna se za ta avtomobilski razred tudi spodobi. Armaturna plošča je dobila nadgradnjo v bolj izraziti obliki, žal pa ne tudi pri funkcionalnosti; marsikaterim očem se bodo številke na merilnikih zdele nekoliko premajhne in nekaterih sistemov in nastavitev se je treba privajati nekaj dalj časa; zamer pravzaprav ni veliko, je pa res, da bi si notranji arhitekti lahko privoščili nekaj več barvne domiselnosti ali svobode in se izognili pretirani motni črnini.

Bencinski 2,0-litrski štirivaljnik je nekje na sredini motorne ponudbe, vsekakor pa gre za pogonski stroj, ki suvereno obvlada zastavljeno nalogo. Pravzaprav zna biti skoraj presenetljivo živahen in energičen, pri čemer ne zganja motečega hrupa, v izdatno pomoč pa mu je tudi natančen šeststopenjski ročni menjalnik. Prestavna razmerja so izračunana tako, da pretikanje ni preveč pogosto, poraba bencina pa se raje drži zgornje meje tovarniških obljub, ob večjem obremenjevanju gre tudi čez, toda povprečje je v skladu s pričakovanji za motor s takšnimi zmogljivostmi. Poleg pogonskega sklopa vozniku pričara nasmešek na obraz tudi podvozje. Lega na cesti je namreč zelo dolgo nevtralna in Mazdo6 je težko spraviti iz začrtane smeri, poleg tega je vzmetenje nastavljeno tako, da zna olikano požirati cestne grbine.

Vse to Mazdi6 zagotavlja dostojno nasledstvo in verjetno tudi dobre tržne obete v družbi številnih novih, predvsem evropskih tekmecev.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,735, š. 1,795, v. 1440 m, medosje 2,725 m

Prostornina prtljažnika: 519 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1370/1905 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1999 ccm

Največja moč pri v/min: 108 kW/147 KM pri 6500

Največji navor pri v/min: 184 pri 4000

Najvišja hitrost: 214 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 9,8/ 5,4/ 7,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 166 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 23.990 EUR

Uvoznik: MMS, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / torek, 7. julij 2015 / 00:03

Bonami na svetovni razstavi

Rejec Stane Bergant iz Kokre je z žrebcem Bonamijem sodeloval na svetovni razstavi haflingerjev v tirolskem Ebbsu.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Anketa: Težko do zaposlitve

Tudi v Bohinju so se po številnih stečajih podjetij in težavami s hoteli začeli soočati z vse večjo brezposelnostjo. Pri občini se zato trudijo ustvariti pogoje, da bi se brezposelni čim prej znova vk...

Nasveti / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Blešči, blešči se bršljan

Če smo se zadnjič v glavnem poljubljali pod belo omelo, bomo s poljubljanjem na hitro končali in se lotili "zastrupljanja". Ma, ne no ... Seveda ne, do slednjega bi prišlo le, če bi si bršljana, omeli...

Zanimivosti / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Devetdesetletniki se ne dajo

Preddvorski župan Miran Zadnikar je na že tradicionalnem decembrskem sprejemu gostil občane, stare 90 let in več.

Prosti čas / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Gandolf, škrati in vilinke

Stara roba - nova raba, Hobit je obiskal Kranj, golf gre za določen čas v Železnike, skupina Elektro Gorenjska pa je tudi letos sredstva, predvidena za poslovna darila, namenila v dobrodelne namene.

Prosti čas / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Glasovi trije asi

70-60-70 niso mere kakega slokega kolesarja, ampak leta treh Glasovih kolesarjev, ki so letos praznovali okroglo obletnico.