Velik dan za voznike
Danes, ko pričnejo za uporabnike slovenskih hitrih in avtocest veljati vinjete, bodo odprli tudi odsek Šentvid-Koseze z najzahtevnejšim (najdražjim) predorom pri nas.
Ljubljana – Včeraj so na Družbi za avtoceste Republike Slovenije (DARS) današnji dan razglasili za velik dan. Kot je poudaril predsednik uprave DARS-a Tomislav Nemec, se bo z veljavnostjo vinjet bistveno povečala pretočnost na slovenskih avtocestah, odprtje dolgo pričakovanega odseka Šentvid–Koseze pa bo zagotovo pomenil veliko razbremenitev vhoda v Ljubljano z gorenjske smeri, saj podaljšuje gorenjsko avtocesto skozi predor pod Šentviškim hribom neposredno na zahodno ljubljansko obvoznico in naprej na avtocesto do slovenskega morja.
Po besedah predsednika Nemca je nova uprava DARS-a opravila veliko delo. Poleg sanacije slovenskih predorov (ne na stroške DARS-a) so za pripravo vsega potrebnega za uvedbo vinjet imeli zgolj tri mesece časa. V tem času so izvedli spremembo prometne signalizacije, preuredili cestninske postaje, usposobili nadzornike ter nabavili, promovirali in distribuirali vinjete.
Gradnja Šentviškega predora se je začela decembra 2004 v obliki dvopasovnega predora. V letu 2005 so študije pokazale možnost izvedbe polnega priključka na Celovško cesto, zato je bila potrebna sprememba državnega lokacijskega načrta in samih projektov. V tem letu so nato začeli gradnjo (dveh) tripasovnih predorov, saj Celovška cesta s povprečno šestdeset tisoč vozili na dan spada med najbolj obremenjene ceste v državi. Z gradnjo, zlasti z nepredvidenimi deli je bilo ogromno težav, zastojev in izsiljevanj izvajalca, zato je nova uprava novembra 2007 to gradnjo prevzela kot nasedlo investicijo. Sklenili so kompromis in izvajalcem je z delom v treh izmenah gradnjo uspelo dokončati v dogovorjenem roku. Gradnja predora je namesto prvotnih 48 milijonov evrov z vso potrebno opremo stala 135,7 milijona evrov. Ob tem je Nemec priznal, da je bila ta gradnja velika izkušnja, po kateri se projekti med gradnjo ne smejo spreminjati. Pogodba za gradnjo priključka na Celovško cesto je bila podpisana marca letos in gradnja naj bi bila zaključena jeseni 2009.