Šola z novo celostno podobo
Na OŠ Železniki se lahko pohvalijo z novo celostno podobo, ki je nastala kot rezultat sodelovanja v Comeniusovem projektu za Spodbudno učno okolje.
Osnovna šola Železniki je v triletnem Comeniusovem projektu Za spodbudno učno okolje sodelovala s petimi partnerskimi šolami iz Avstrije, Latvije, s Slovaškega in Škotskega. V letošnjem, zadnjem letu sodelovanja so na OŠ Železniki izoblikovali novo celostno podobo šole, ki temelji na izbranih šolskih barvah: rdeči, oranžni, rumeni in svetlo modri.
Osmošolci Jan Gortnar, Jernej Primožič in Nejc Bevk ter učenci 5. a so ustvarili likovna dela, ki so postala sestavni del novih pohval in priznanj šole. Iz šolskih barv so učenci oblikovali zastave, najboljša je delo Petre Benedik. Nad vhodom v šolo so namestili novo tablo, na tla pa preprogo. Pohvalijo se lahko s šolsko himno; najbolj domiselno besedilo so oblikovale Tajda Koblar, Katja Trampuš in Irena Tavčar. Pripravili so tudi projektni dan o zdravem načinu življenja, pri čemer so poseben poudarek namenili prehrani. Ob tem so izbrali recepte, ki bodo objavljeni v knjigi receptov mednarodne zdrave prehrane. Učenci iz Železnikov so kot predjed predlagali sirova nabodala in multi-mešano solato, za glavno zdravo tradicionalno jed kokošjo obaro, sirove štruklje z drobtinicami in kompot iz suhih jabolk, za glavno jed za vroče poletne dni pa kraljevo solato. Za zdravo slovensko sladico so prispevali recepta za proseno kašo s suhimi slivami in jabolčni zavitek, za prigrizek pa so predlagali kroglice iz suhega sadja in sadna nabodala.
Kot je pojasnila koordinatorica Tadeja Šuštar, je bil triletni projekt usmerjen v ustvarjalno razvijanje učenega okolja na vseh ravneh šole: »Nismo izboljševali le prostorov in opreme, temveč tudi odnose med udeleženci vzgoje in izobraževanja - učenci, učitelji in starši. Projekt je imel tri glavne cilje, in sicer dvigniti okoljevarstveno in zdravstveno zavest učencev, izboljšati šolsko učno okolje s poudarkom na zdravju, varnosti in estetiki ter spodbujati kulturno izmenjavo.« Poleg oblikovanja celostne podobe šole so v treh letih ustvarili čudovit mozaik iz rečnih kamnov ob vhodu v šolo, jedilnico so preuredili v kulturni center, postavili varovalno ograjo okrog šolskega vrta, uredili učilnico na prostem in začeli z ločenim zbiranjem odpadkov v učilnicah.
Šuštarjeva ugotavlja, da so koristi projekta za učence in učitelje številne. »Vsi imamo več znanja o učnem okolju, bolj se zavedamo njegovih učinkov in pomembnosti,« je dejala in dodala, da nameravajo v mednarodnih projektih sodelovati tudi v prihodnjih letih.