Na postajah mladinski hoteli
Prek projekta Revita so dognali, da bi železniške postaje na Gorenjskem najbolje oživili z investicijami v hostle.
Kranj – Z mednarodnim projektom Revita, ki ga sofinancira Evropska unija, so sodelujoči razvili model revitalizacije malih in srednje velikih železniških postaj. »V sklopu projekta smo izdelali modele revitalizacije za štiri železniške postaje na Gorenjskem, in sicer Bohinjsko Bistrico, Lesce-Bled, Jesenice in Kranj, saj želimo postajam z jasno vizijo in novimi vsebinami vrniti pomen in življenje, ki so ga imele še pred nedavnim,« je po zaključni konferenci povedala Suzana Šnajder, vodja projekta.
V ta namen so izdelali različne študije, ki so lahko podlaga za nadaljnje delo. »Namen projekta je bil prikazati možnost obnove in oživitve postaj, žal pa nismo imeli dovolj denarja, da bi jih tudi dejansko revitalizirali. Na zaključni konferenci se je pokazalo, da je na železniških postajah Lesce-Bled, Bohinjska Bistrica in Jesenice največji interes za investiranju v mladinskih hotel – hostel,« skoraj milijon evrov vreden projekt pojasnjuje Martina Lužar iz prometnega ministrstva. Le za železniško postajo v Kranju niso dognali jasnejših načrtov, saj v največjem gorenjskem mestu še ne vedo, kaj si na postaji želijo.
Prek študij, ki so jih opravili z Revito (kulturno-varstveno vrednotenje, analiza možnosti, raziskava trga, možnosti javno-zasebnega partnerstva, arhitekturna prenova in podobno), so lokalnim skupnostim in investitorjem omogočili, da lahko investitorji začnejo takoj vzpostavljati nove vsebine na postajah. Največ ovir za revitalizacijo postaj udeleženci zaključne konference vidijo v majhnem številu potnikov, kulturno varovanih objektih in pomanjkanju denarja.
»Železniške postaje so državne, spremljevalni objekti in upravljanje je na strani Slovenskih železnic. Želimo si, da bi imeli potniki boljši dostop, saj je med našimi glavnimi cilji povečanje števila potnikov,« je pojasnil Boris Primc iz Slovenskih železnic, ki prihodnost postaj vidi z urejenimi kolesarnicami in parkirišči ter spremljevalno dejavnostjo, kot je pošta, bankomat, čistilnica in podobno, predvsem pa kvalitetnimi najemniki, kar danes ni pogost pojav.
Dober primer oživljanja postaj je na zaključni konferenci projekta Revita predstavil Stevo Ščavničar iz Ragorja in železnicam vrnil žogico: »Na Jesenicah imamo investitorja, ki bi na železniški postaji rad uredil hostel. Jesenice so železniško križišče, del potnikov bo s ceste prešel na železnico, v mestu pa zdaj ni prenočitvenih kapacitet. Poslovni načrt se izide, prostor na postaji je, kako se dogovoriti z železnicami, pa je drugo vprašanje.« Pristojni so mu obljubili, da se bodo dobili in proučili možnost ureditve mladinskega hotela. Na preostalih dveh postajah bo več težav (brez Kranja), saj so prostori, ki naj bi jih namenili mladim, še vedno naseljeni, stanovalci pa z nejevoljo spremljajo svojo usodo v tujih rokah.