Novi kriteriji prostornosti

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi Privilege

Renault je bil med prvimi avtomobilskimi znamkami, ki so zaorale ledino v razred križancev med osebnimi avtomobili in lahkimi dostavniki. Kangoo je v podobi prve generacije na cestah vztrajal kar debelo desetletje in zato mu gre brez slepomišenja vloga ikone v vse bolj natrpani množici podobnih vozil, ki imajo na svetovnem avtomobilskem zemljevidu že zdavnaj domovinsko pravico. Vendar, želje uporabnikov so se skozi leta spreminjale, in zato je pri Renaultu po skoraj enajstih letih nastopil čas za Kangoo druge generacije.

Nedvomno je novincu težje, kot je bilo predhodniku, kajti za popotnico so mu namenili ohranjanje slovesa in prodajnih številk minulega obdobja. Hkrati je že na prvi pogled jasno, da ne gre za oblikovno, ampak prostorsko revolucijo. Oblikovalci so ohranili osnovne poteze zunanjosti, vendar je novi Kangoo krepko zrasel v vse smeri; dolžina je na ravni kompaktnih enoprostorcev, širino pa se zdaj najbolj občuti pri iskanju dovolj prostornega parkirnega mesta.

Povsem drugačen je novinec v notranjosti, ki je prostorsko še bolj izdatna in izkoriščena do zadnjega kubičnega centimetra. Križanci Kangoojevega kova imajo čedalje bolj zabrisane osnove lahkih dostavnikov, zato armaturna plošča z obliko merilnikov, volanom in obvolanskimi ročicami ali stikali povsem spominja na druge Renaultove avtomobile. Plastični deli so sicer na nekoliko manj kakovostni ravni in sedalni del prednjih sedežev je še vedno nekoliko prekratek, a vse to odtehtajo druge prijetnosti, na primer bočna drsna vrata z elektrificiranim pomikom na obeh straneh, prostorsko izjemen prtljažnik, ki se s podiranjem odslej deljive zadnje klopi še krepko poveča. Drobnarijam služijo še dodatne omarice na stropu, skupaj z drugimi odlagalnimi mesti jih je kar 77.

Turbodizelski motorji so trije, vsi z enako 1,5-litrsko gibno prostornino, a z različnimi zmogljivostmi. Najmočnejši razvije 78 kilovatov (85 KM) in je dobro kos Kangoojevi teži in ne ravno ugodni aerodinamiki, čeprav že zaradi zasnove avtomobila ni namenjen dirkaškim voznikom. Njegova prožnost je povsem zadovoljiva in ne zahteva pogostega poseganja po prestavni ročici petstopenjskega ročnega menjalnika, ki bi mu bilo treba privzgojiti malce več natančnosti. Pogonskemu stroju začne zmanjkovati energije, ko je treba iz njega iztisniti moč za hitro prehitevanje, od priganjanja pa je odvisna tudi poraba, ki dokaj rada preseže tovarniško obljubljeno povprečje. Motor se z zamolklim hrupom začne upirati priganjanju v vrtljaje nad sredinskim območjem in tudi sicer se zdi zvočna izolacija dokaj šibka, poleg motornega zvoka pa harmonijo v potniški kabini pri višji hitrosti moti tudi piš vetra ob ukrivljenem vetrobranskem steklu. Občutno prijaznejše do potnikov je novo podvozje, sposojeno pri enoprostorskem sorodniku Scenicu. Posledično je Kangoo lažje vodljiv, lepše požira cestne grbine, boljše so povratne informacije na volanu in v celem se zdi na cesti zanesljivejši. To pa je ob bolj mladostnem videzu, prostorsko dovršeni notranjosti in višji stopnji udobja očitno pravi ključ za nadaljevanje.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,213, š. 1,799, v. 1,829 m, medosje 2,679 m

Prostornina prtljažnika: 660/2866 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1430/1944 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 78 kW/105 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 240 pri 2000

Najvišja hitrost: 170 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 5,0/ 5,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 146 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 16.050 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / ponedeljek, 18. maj 2020 / 07:45

Pripravljajo majsko Mavško tržnico

Mavčiče – V petek, 22. maja, bo znova potekala lokalna eko in konvencionalna Mavška tržnica. Začela se bo ob 16. uri in trajala do 18. ure. Prvič se bosta predstavili ekokmetija Cvetke Jagodič s po...

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / četrtek, 28. november 2013 / 15:15

Ljubo krožno križišče

Krožna križišča ustvarjajo posebne trenutke. Od tega, da lahko ponoči vozilo pripelje iz nasprotne smeri; te prehiteva po enojnem pasu; z vklopljenim smernikom zavija v krožno križišče, a...

Gorenja vas-Poljane / četrtek, 28. november 2013 / 15:05

Trmasti in z jasnimi cilji

Tako župan Milan Čadež ob prazniku opisuje delo in posledični napredek občine Gorenja vas – Poljane.

Tržič / četrtek, 28. november 2013 / 15:04

Sokolnica je spet zaživela

V Tržiču, kjer letos zaznamujejo 110. obletnico ustanovitve sokolskega društva, so minuli teden slovesno prerezali trak ob odprtju prenovljenega Sokolskega doma.

Zanimivosti / četrtek, 28. november 2013 / 15:04

Prevladujeta rjava in zelena

Marjan Česen iz Velesovega je letos pripravil že svojo sedmo razstavo adventnih venčkov z naslovom Advent v steklu, tokrat je na ogled v Pristavi gradu Strmol. V znamenju prednovoletnega časa je bilo...

Šport / četrtek, 28. november 2013 / 15:02

Tanja in Matej zvezdi sezone

Pri Kolesarski zvezi Sloveniji so uspešno sezono zaključili s slovesnostjo, za vrhunska uspeha pa sta priznanji kolesarke in kolesarja leta prejela Tanja Žakelj in Matej Mohorič.