Novi kriteriji prostornosti

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi Privilege

Renault je bil med prvimi avtomobilskimi znamkami, ki so zaorale ledino v razred križancev med osebnimi avtomobili in lahkimi dostavniki. Kangoo je v podobi prve generacije na cestah vztrajal kar debelo desetletje in zato mu gre brez slepomišenja vloga ikone v vse bolj natrpani množici podobnih vozil, ki imajo na svetovnem avtomobilskem zemljevidu že zdavnaj domovinsko pravico. Vendar, želje uporabnikov so se skozi leta spreminjale, in zato je pri Renaultu po skoraj enajstih letih nastopil čas za Kangoo druge generacije.

Nedvomno je novincu težje, kot je bilo predhodniku, kajti za popotnico so mu namenili ohranjanje slovesa in prodajnih številk minulega obdobja. Hkrati je že na prvi pogled jasno, da ne gre za oblikovno, ampak prostorsko revolucijo. Oblikovalci so ohranili osnovne poteze zunanjosti, vendar je novi Kangoo krepko zrasel v vse smeri; dolžina je na ravni kompaktnih enoprostorcev, širino pa se zdaj najbolj občuti pri iskanju dovolj prostornega parkirnega mesta.

Povsem drugačen je novinec v notranjosti, ki je prostorsko še bolj izdatna in izkoriščena do zadnjega kubičnega centimetra. Križanci Kangoojevega kova imajo čedalje bolj zabrisane osnove lahkih dostavnikov, zato armaturna plošča z obliko merilnikov, volanom in obvolanskimi ročicami ali stikali povsem spominja na druge Renaultove avtomobile. Plastični deli so sicer na nekoliko manj kakovostni ravni in sedalni del prednjih sedežev je še vedno nekoliko prekratek, a vse to odtehtajo druge prijetnosti, na primer bočna drsna vrata z elektrificiranim pomikom na obeh straneh, prostorsko izjemen prtljažnik, ki se s podiranjem odslej deljive zadnje klopi še krepko poveča. Drobnarijam služijo še dodatne omarice na stropu, skupaj z drugimi odlagalnimi mesti jih je kar 77.

Turbodizelski motorji so trije, vsi z enako 1,5-litrsko gibno prostornino, a z različnimi zmogljivostmi. Najmočnejši razvije 78 kilovatov (85 KM) in je dobro kos Kangoojevi teži in ne ravno ugodni aerodinamiki, čeprav že zaradi zasnove avtomobila ni namenjen dirkaškim voznikom. Njegova prožnost je povsem zadovoljiva in ne zahteva pogostega poseganja po prestavni ročici petstopenjskega ročnega menjalnika, ki bi mu bilo treba privzgojiti malce več natančnosti. Pogonskemu stroju začne zmanjkovati energije, ko je treba iz njega iztisniti moč za hitro prehitevanje, od priganjanja pa je odvisna tudi poraba, ki dokaj rada preseže tovarniško obljubljeno povprečje. Motor se z zamolklim hrupom začne upirati priganjanju v vrtljaje nad sredinskim območjem in tudi sicer se zdi zvočna izolacija dokaj šibka, poleg motornega zvoka pa harmonijo v potniški kabini pri višji hitrosti moti tudi piš vetra ob ukrivljenem vetrobranskem steklu. Občutno prijaznejše do potnikov je novo podvozje, sposojeno pri enoprostorskem sorodniku Scenicu. Posledično je Kangoo lažje vodljiv, lepše požira cestne grbine, boljše so povratne informacije na volanu in v celem se zdi na cesti zanesljivejši. To pa je ob bolj mladostnem videzu, prostorsko dovršeni notranjosti in višji stopnji udobja očitno pravi ključ za nadaljevanje.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,213, š. 1,799, v. 1,829 m, medosje 2,679 m

Prostornina prtljažnika: 660/2866 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1430/1944 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 78 kW/105 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 240 pri 2000

Najvišja hitrost: 170 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 5,0/ 5,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 146 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 16.050 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / ponedeljek, 12. september 2011 / 07:00

Ledena lady

Mrzla gora (2203 m) - Neobvezna točka Slovenske planinske poti, ki se mogočno bohoti nad tremi dolinami: Belsko Kočno, Matkovim kotom in Logarsko dolino. S svojimi divjimi in razdrapanimi stenami že o...

Objavljeno na isti dan


Cerklje na Gorenjskem / petek, 6. september 2019 / 06:00

Kravca s Krvavca Fest

Krvavec – To nedeljo bo potekal tradicionalni praznik planšarstva na Krvavcu, Kravca s Krvavca Fest. Ob 10. uri se bo predstavila Godba Cerklje, hkrati pa bo sledil tudi voden pravljični pohod po P...

GG Plus / petek, 6. september 2019 / 18:16

Pod Ratitovcem sprva dvajset hub

Miha Markelj iz Železnikov se je v svoji doktorski disertaciji poglobil v srednjeveško naselitev Tirolcev v zgornji del Selške doline. Prve kmetije so bile ob koncu 13. stoletja osnovane v Sorici in p...

Kultura / petek, 6. september 2019 / 18:06

Prisluhni glasbi

Nik Bertoncelj z Jesenic je star komaj devetnajst let, pa nocoj odpira že svojo trinajsto samostojno razstavo. Njen naslov je Prisluhni glasbi, na ogled pa so fotografije s koncertov.

Železniki / petek, 6. september 2019 / 18:05

Pozdrav jeseni

Sorica – Turistično društvo (TD) Sorica vabi ta konec tedna na tradicionalno kulturno, etnološko in zabavno prireditev Pozdrav jeseni. Letošnja tema bo srednjeveška naselitev Tirolcev v zgornji del...

Zanimivosti / petek, 6. september 2019 / 18:05

Srečanje sosedov na Dobraču

Dobrač – Na eni od najbolj poznanih koroških gora, na 2166 metrov visokem Dobraču, ki mu Avstrijci rečejo Dobratsch ali Villacher Alpe, bo jutri, 7. septembra, srečanje sosedov iz Koroške, Kanalske...