Novi kriteriji prostornosti

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi Privilege

Renault je bil med prvimi avtomobilskimi znamkami, ki so zaorale ledino v razred križancev med osebnimi avtomobili in lahkimi dostavniki. Kangoo je v podobi prve generacije na cestah vztrajal kar debelo desetletje in zato mu gre brez slepomišenja vloga ikone v vse bolj natrpani množici podobnih vozil, ki imajo na svetovnem avtomobilskem zemljevidu že zdavnaj domovinsko pravico. Vendar, želje uporabnikov so se skozi leta spreminjale, in zato je pri Renaultu po skoraj enajstih letih nastopil čas za Kangoo druge generacije.

Nedvomno je novincu težje, kot je bilo predhodniku, kajti za popotnico so mu namenili ohranjanje slovesa in prodajnih številk minulega obdobja. Hkrati je že na prvi pogled jasno, da ne gre za oblikovno, ampak prostorsko revolucijo. Oblikovalci so ohranili osnovne poteze zunanjosti, vendar je novi Kangoo krepko zrasel v vse smeri; dolžina je na ravni kompaktnih enoprostorcev, širino pa se zdaj najbolj občuti pri iskanju dovolj prostornega parkirnega mesta.

Povsem drugačen je novinec v notranjosti, ki je prostorsko še bolj izdatna in izkoriščena do zadnjega kubičnega centimetra. Križanci Kangoojevega kova imajo čedalje bolj zabrisane osnove lahkih dostavnikov, zato armaturna plošča z obliko merilnikov, volanom in obvolanskimi ročicami ali stikali povsem spominja na druge Renaultove avtomobile. Plastični deli so sicer na nekoliko manj kakovostni ravni in sedalni del prednjih sedežev je še vedno nekoliko prekratek, a vse to odtehtajo druge prijetnosti, na primer bočna drsna vrata z elektrificiranim pomikom na obeh straneh, prostorsko izjemen prtljažnik, ki se s podiranjem odslej deljive zadnje klopi še krepko poveča. Drobnarijam služijo še dodatne omarice na stropu, skupaj z drugimi odlagalnimi mesti jih je kar 77.

Turbodizelski motorji so trije, vsi z enako 1,5-litrsko gibno prostornino, a z različnimi zmogljivostmi. Najmočnejši razvije 78 kilovatov (85 KM) in je dobro kos Kangoojevi teži in ne ravno ugodni aerodinamiki, čeprav že zaradi zasnove avtomobila ni namenjen dirkaškim voznikom. Njegova prožnost je povsem zadovoljiva in ne zahteva pogostega poseganja po prestavni ročici petstopenjskega ročnega menjalnika, ki bi mu bilo treba privzgojiti malce več natančnosti. Pogonskemu stroju začne zmanjkovati energije, ko je treba iz njega iztisniti moč za hitro prehitevanje, od priganjanja pa je odvisna tudi poraba, ki dokaj rada preseže tovarniško obljubljeno povprečje. Motor se z zamolklim hrupom začne upirati priganjanju v vrtljaje nad sredinskim območjem in tudi sicer se zdi zvočna izolacija dokaj šibka, poleg motornega zvoka pa harmonijo v potniški kabini pri višji hitrosti moti tudi piš vetra ob ukrivljenem vetrobranskem steklu. Občutno prijaznejše do potnikov je novo podvozje, sposojeno pri enoprostorskem sorodniku Scenicu. Posledično je Kangoo lažje vodljiv, lepše požira cestne grbine, boljše so povratne informacije na volanu in v celem se zdi na cesti zanesljivejši. To pa je ob bolj mladostnem videzu, prostorsko dovršeni notranjosti in višji stopnji udobja očitno pravi ključ za nadaljevanje.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,213, š. 1,799, v. 1,829 m, medosje 2,679 m

Prostornina prtljažnika: 660/2866 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1430/1944 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 78 kW/105 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 240 pri 2000

Najvišja hitrost: 170 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 5,0/ 5,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 146 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 16.050 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Mularija / četrtek, 5. november 2009 / 07:00

Ni jim bilo dolgčas

V Škrlovcu so tudi tokrat poskrbeli za pestre krompirjeve počitnice. Otroci iz Kranja so se v četrtek skupaj z vrstniki iz Tržiča in Škofje Loke na Joštu sladkali s kostanjem.

Objavljeno na isti dan


Jezersko / petek, 30. julij 2021 / 09:08

Kino pod zvezdami v Županovem kotu

Jezersko – KUD Jezersko je včeraj in danes ob 21. uri povabil v Županov kot v Kino pod zvezdami na ogled filmov Stena senc in Medved v meni. Gre za dva nagrajena filma Festivala gorniškega filma. S...

Kronika / petek, 30. julij 2021 / 17:13

Pazljivo v gore

Kranj – Tudi med tednom je policijski helikopter z dežurno ekipo za helikoptersko reševanje in gorskimi reševalci večkrat reševal v gorah. Tako so na Mali Mojstrovki rešili otroka, ki je padel in s...

Slovenija / petek, 30. julij 2021 / 17:11

Izbrana Plečnikova dela na Unescovem seznamu

Od 28. julija so na Unescovem seznamu svetovne kulturne in naravne dediščine vpisana tudi izbrana Plečnikova dela v Ljubljani, s čimer se je tudi uradno zaključila nominacija z naslovom Dela Jožeta...

Vodice / petek, 30. julij 2021 / 17:10

Za gradnjo vodiške obvoznice izbran KPL

Ljubljana – Direkcija RS za infrastrukturo je minuli petek za gradnjo obvoznice mimo Vodic med šestimi prispelimi ponudbami izbrala ponudbo družbe KPL iz Ljubljane v vrednosti 6,95 milijona evrov....

Zanimivosti / petek, 30. julij 2021 / 17:09

Obvarujmo živali pred vročino

Vročina je lahko za nezaščitene živali smrtno nevarna. Organizacija PETA zato poziva, da v času visokih temperatur nekatere živali, na primer pse, zavarujemo v notranjih prostorih, tiste, ki živijo na...