Novi kriteriji prostornosti
Test: Renault Kangoo 1.5 dCi Privilege
Renault je bil med prvimi avtomobilskimi znamkami, ki so zaorale ledino v razred križancev med osebnimi avtomobili in lahkimi dostavniki. Kangoo je v podobi prve generacije na cestah vztrajal kar debelo desetletje in zato mu gre brez slepomišenja vloga ikone v vse bolj natrpani množici podobnih vozil, ki imajo na svetovnem avtomobilskem zemljevidu že zdavnaj domovinsko pravico. Vendar, želje uporabnikov so se skozi leta spreminjale, in zato je pri Renaultu po skoraj enajstih letih nastopil čas za Kangoo druge generacije.
Nedvomno je novincu težje, kot je bilo predhodniku, kajti za popotnico so mu namenili ohranjanje slovesa in prodajnih številk minulega obdobja. Hkrati je že na prvi pogled jasno, da ne gre za oblikovno, ampak prostorsko revolucijo. Oblikovalci so ohranili osnovne poteze zunanjosti, vendar je novi Kangoo krepko zrasel v vse smeri; dolžina je na ravni kompaktnih enoprostorcev, širino pa se zdaj najbolj občuti pri iskanju dovolj prostornega parkirnega mesta.
Povsem drugačen je novinec v notranjosti, ki je prostorsko še bolj izdatna in izkoriščena do zadnjega kubičnega centimetra. Križanci Kangoojevega kova imajo čedalje bolj zabrisane osnove lahkih dostavnikov, zato armaturna plošča z obliko merilnikov, volanom in obvolanskimi ročicami ali stikali povsem spominja na druge Renaultove avtomobile. Plastični deli so sicer na nekoliko manj kakovostni ravni in sedalni del prednjih sedežev je še vedno nekoliko prekratek, a vse to odtehtajo druge prijetnosti, na primer bočna drsna vrata z elektrificiranim pomikom na obeh straneh, prostorsko izjemen prtljažnik, ki se s podiranjem odslej deljive zadnje klopi še krepko poveča. Drobnarijam služijo še dodatne omarice na stropu, skupaj z drugimi odlagalnimi mesti jih je kar 77.
Turbodizelski motorji so trije, vsi z enako 1,5-litrsko gibno prostornino, a z različnimi zmogljivostmi. Najmočnejši razvije 78 kilovatov (85 KM) in je dobro kos Kangoojevi teži in ne ravno ugodni aerodinamiki, čeprav že zaradi zasnove avtomobila ni namenjen dirkaškim voznikom. Njegova prožnost je povsem zadovoljiva in ne zahteva pogostega poseganja po prestavni ročici petstopenjskega ročnega menjalnika, ki bi mu bilo treba privzgojiti malce več natančnosti. Pogonskemu stroju začne zmanjkovati energije, ko je treba iz njega iztisniti moč za hitro prehitevanje, od priganjanja pa je odvisna tudi poraba, ki dokaj rada preseže tovarniško obljubljeno povprečje. Motor se z zamolklim hrupom začne upirati priganjanju v vrtljaje nad sredinskim območjem in tudi sicer se zdi zvočna izolacija dokaj šibka, poleg motornega zvoka pa harmonijo v potniški kabini pri višji hitrosti moti tudi piš vetra ob ukrivljenem vetrobranskem steklu. Občutno prijaznejše do potnikov je novo podvozje, sposojeno pri enoprostorskem sorodniku Scenicu. Posledično je Kangoo lažje vodljiv, lepše požira cestne grbine, boljše so povratne informacije na volanu in v celem se zdi na cesti zanesljivejši. To pa je ob bolj mladostnem videzu, prostorsko dovršeni notranjosti in višji stopnji udobja očitno pravi ključ za nadaljevanje.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,213, š. 1,799, v. 1,829 m, medosje 2,679 m
Prostornina prtljažnika: 660/2866 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1430/1944 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1461 ccm
Največja moč pri v/min: 78 kW/105 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 240 pri 2000
Najvišja hitrost: 170 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 13,0 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 5,0/ 5,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 146 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 16.050 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana