Znova na pravi strani
Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION Sport & Style
Kdor zna, pač zna in pri Volkswagnu očitno znajo. Po uspešnem prvem hišnem terencu Touaregu je na pragu uspeha še njegov manjši sorodnik Tiguan. Odlašanje v Wolfsburgu je bilo spet dolgotrajno in skoraj vsa bližnja konkurenčna množica je bila hitrejša, toda očitno je bilo koristno. Tiguan s svojo zunanjostjo niti ni pretirano izstopajoč, raje malce zadržan, vendar še vedno dovolj germansko oster in razpoznaven. Da noče biti le manjši sorodnik svojega »big brotherja«, dokazuje s klinastim sprednjim delom, visokimi in dokaj mišičastimi boki in skoraj ravno prisekanim zadkom, ki je daleč od tistega, kar je obetal konceptni model. So pa Volkswagnovi strategi poskrbeli, da zna novinec zadovoljevati različne okuse in sicer tako, da je na voljo tudi samo s sprednjim pogonom, da je okrašen s športnim ali stilskim paketom in tako naprej.
Ob vstopu v notranjost ni posebnih presenečenj; sedeža sta na višini, ki je nekje med kompaktnimi enoprostorci in športnimi terenci, potniška kabina pa v celoti spominja na tisto v Golfu Plus; pravzaprav Volkswagen Tiguana uvršča v družino svojega najbolj priljubljenega modela, zato je prostora za kanček manj od pričakovanj. Sedenje spredaj je sicer udobno, na zadnji klopi bi bil dobrodošel kakšen dodaten vzdolžni centimeter, prtljažnik je prostorsko soliden, ne pa tudi največji v razredu. Tudi voznikovo delovno mesto je bolj ali manj iz že videnega. Armaturna plošča je zasnovana germansko redoljubno, zato je privajanje na merilnike, ročice in stikala kratkotrajno, volanski obroč je odlično oprijemljiv in večjih pripomb na vse skupaj pravzaprav ni.
Če je pod motornim pokrovom 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, je izbira kar ustrezna, še posebej, ker ima motor odslej urejen vbrizg goriva po skupnem vodu in je zato precej tišji in bolj uglajen. Zmogljivosti zadoščajo tako za sproščeno vožnjo po gladkem asfaltu kot tudi za premagovanje razdalj tam, kjer ni več urejenih poti. To še zlasti velja, če se motorni navor na kolesa prenaša s pomočjo šeststopenjskega menjalnika DSG, ki je v vseh pogledih odličen partner, saj je prestavljanje tako gladko, da se komaj občuti, premore pa tudi športni program. Zanimivo je, da je Tiguan s svojim štirikolesnim pogonom, ki navidezno ne obeta kaj posebnega, na brezpotjih dokaj suveren, tudi pri vožnji navzdol, ki jo je mogoče skoraj povsem prepustiti nadzorni elektroniki.
Kaj je torej tisto, kar bi bilo pri tem germanskem športnem terencu sploh moteče? Če bi upoštevali golo dejstvo, da se je zanj treba postaviti v dolgo vrsto, ki sega že v prihodnje leto, skoraj nič. Boleče dejstvo je, da nalaganje dodatne opreme, tudi niti ne posebej ekskluzivnih elementov, ceno posameznih različic »potegne« močno navzgor, že do meja za številko večjih avtomobilov. In nenazadnje ne gre prezreti, da se v tem krogu vrti še cela vrsta močnih in agresivnih tekmecev.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,427, š. 1,809, v. 1,686 m, medosje 2,604 m
Prostornina prtljažnika: 470/1510
Teža (prazno v./ dovoljena): 1604/2260 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4200
Največji navor pri v/min: 320 pri 1750
Najvišja hitrost: 182 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,7 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,7/ 6,3/ 7,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 199 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 32.808 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana