Umirajo motoristi brez izkušenj
Gorenjski policisti ugotavljajo, da so v zadnjih letih v prometnih nesrečah umirali motoristi, ki niso imeli ustreznega vozniškega dovoljenja, zato pa premalo motorističnih izkušenj.
Kranj – »Zadnja tri leta so policisti v praktično vseh najhujših prometnih nesrečah na Gorenjskem, v katerih so bili udeleženi motoristi, ugotovili, da ti niso imeli ustreznega vozniškega dovoljenja kategorije A. Enako je bilo tudi v nedavni nesreči pri Mercatorju v Kranju,« je povedal inšpektor za promet na Policijski upravi Kranj Boštjan Omerzel. Prav tako je za najhujše prometne nesreče voznikov koles z motorjem v zadnjih letih tipično, da so bili ti stari 65 let in več, še dodaja.
Spomin na tragično nesrečo med voznikom osebnega vozila in motorista, ki se je 1. aprila zgodila v bližini nakupovalnega centra Mercator v Kranju in v kateri so umrle tri osebe, je še vedno svež. Policija je ugotovila, da si je voznik motorja, 21-letni Kranjčan, tega dne povsem novo Hondo CBR 600 RR »za en krog« sposodil na območju Grosupljega. Testiranje motorja se je zanj, njegovega sopotnika in voznika osebnega vozila žal tragično končalo v Kranju. »Najdene sledi na kraju nesreče so kazale na neizkušenost motorista, ki ni imel ustreznega vozniškega dovoljenja, pa tudi na njegovo prehitro vožnjo,« pravi Omerzel.
Takšne in podobne nesreče motoristov poskušajo preprečiti z različnimi preventivnimi akcijami, kakršna je potekala tudi zadnja dva tedna. Na vprašanje, kako učinkovite sploh so preventivne akcije za motoriste, Omerzel odgovori, da se policija pri tem sooča z dvema težavama: »Prva je, da se težko približamo ciljni populaciji, to je motoristom. Prav zato smo se sedaj odločili, da je bolje, če se mi odpravimo na motozbore, kot pa da motoriste povabimo na preventivne akcije. Nanje se ponavadi odzovejo že ozaveščeni motoristi in ne tisti, ki bi jim praktični nasveti za vožnjo z motorjem najbolj koristili, kar pa je druga naša težava. Kdor se ne drži pravil, to je, da vozi brezhiben motor v ustreznem psihofizičnem stanju in je tudi ustrezno usposobljen, se preventivnih akcij ne udeležuje. Gre pa za najbolj nevarne motoriste.«
Represivni ukrepi so zato učinkovitejši, čeprav policisti pri kontroli prometa le s težavo ustavijo ali identificirajo kršitelje na motorjih. »Sedaj ubiramo drugačne poti in v zadnjem času nam je že uspelo identificirati precej kršiteljev med motoristi,« razlaga Omerzel. Enako velja za voznike koles z motorjem. V zadnjem obdobju so kranjski policisti na podlagi nadzora uporabe mopedov v urbanih okoljih zasegli že deset koles z motorjem, ki so imeli odstranjene blokade in so presegali konstrukcijsko omejeno hitrost 45 kilometrov na uro.
»Prvo pravilo v prometu je, da na cesti nisi sam. Četudi voziš po prednostni cesti, nisi popolnoma varen. Upoštevati moraš možnost, da se napake dogajajo vsakomur. Za motoriste, voznike koles z motorjem in kolesarje je vnaprejšnje predvidevanje nevarnosti v prometu še posebej pomembno. Prometne nesreče, v katere so udeleženi, se skorajda nikoli ne končajo samo z gmotno škodo,« še svetuje Omerzel.