Računalnik in jaz: Elektronski opomnik
Včasih smo si vse naše opravke in obveznosti zapisovali na listke ali v koledar.
Zapis nas je ves čas opominjal, da moramo nekaj postoriti. Ko smo zadevo opravili, je listek romal v koš. Ko je prišlo novo leto, je bilo potrebno prepisati ves koledar, z vsemi pomembnimi datumi, obletnicami, rojstnimi dnevi. In tako vsako leto podobno. Pri prepisovanju smo hitro kaj spregledali. Podobno je bilo pri vseh listkih, ki so nas opominjali na naše obveznosti, saj smo ga lahko spregledali ali se je celo kje izgubil. Pa je vseeno nekako šlo, včasih smo kaj pozabili, pa ni bilo hudega. Danes pa je obveznosti ogromno, termini so natrpani in datumov, ki si jih moramo zapomniti, je preveč. Tako z listki ne pridemo več daleč.
Pri organiziranju svojega časa si lahko pomagamo z elektronskimi opomniki. Gre za programe, ki namesto nas razporejajo naš čas. Na nas je le, da določen dogodek vpišemo vanj. Pri tem se samodejno preveri naša razpoložljivost in če je termin že zaseden, nam opomnik sam ponudi nadomestni termin. Tako se ne more zgoditi, da bi morali biti na dveh koncih hkrati. Prav tako opomnik tudi vodi evidenco rojstnih dni in obletnic. Te moramo vpisati le prvič, nato pa nas opomnik sam vsako leto opozarja nanje.
Elektronski opomniki so zelo priročni. Večino vabil na dogodke, sestanke in srečanja pride do nas po elektronski pošti. Ko prejmemo tako vabilo, je dovolj le klik, da se ta takoj zabeleži v opomniku. Ker se velikokrat sestanki sklicujejo preko opomnikov, je zadeva še dosti bolj enostavna. Ko hoče nekdo sklicati sestanek, mora v svojem opomniku navesti le datum, uro in kraj srečanja. Nato našteje le vabljene udeležence, z njihovimi elektronskimi naslovi. Vabljenim se takoj po elektronski pošti razpošlje vabilo, ki se ob njihovi potrditvi razpoložljivosti tudi samodejno vpiše v njihov opomnik. Če nekdo nima časa, pač vabila ne sprejme in predlaga se nov termin. Ta se razpošlje vsem vabljenim in zadeva se ponovi. Vse spremembe se sproti beležijo v naš opomnik in ko je zadeva potrjena s strani vseh povabljencev, se v opomnik zabeleži končni termin sestanka. Zadeva se praktično uskladi sama od sebe.
Vodenje našega časa si lahko še bolj olajšamo. Pri vseh vpisanih dogodkih je mogoče nastaviti alarm. Ta nas lahko o naših obveznostih obvešča dan ali dva prej, pol ure prej, kakor smo si pač to nastavili sami. Alarm nam lahko na sredino zaslona zapiše obvestilo in opozorilo o dogodku, lahko nam pošlje elektronsko pošto, lahko pa nam celo pošlje SMS sporočilo na naš prenosni telefon.
A s tem funkcija opomnika še ni končana. Zelo priročno je tudi vodenje našega dela in naših aktivnosti. Angleško bi temu rekli »To Do List« oziroma Seznam dela, ki ga moramo še opraviti. Ko dobimo določeno nalogo, jo preprosto vnesemo v opomnik. Pri tem definiramo tudi rok za izvedbo in predviden čas za realizacijo naloge. Opomnik nam sam sestavlja seznam našega dela, pri tem pa kritične aktivnosti, ki morajo biti na vrsti takoj, obarva rdeče. Tako ves čas vemo, kaj moramo delati in česa se moramo nemudoma lotiti. Stvar je praktična, zna biti pa tudi zelo obremenjujoča.
Obvladovanje našega časa in dela je postalo že prava znanost. Vsega je toliko, da takšna elektronska pomagala pridejo še kako prav. Pri tem moramo biti samo dosledni, da česa ne izpustimo oziroma v opomnik ne zapišemo, saj brati naših misli pač še ne zmore. Jaz si vse svoje aktivnosti takoj vpisujem v moj elektronski opomnik, kar nekaj aktivnosti pa si pišem še na listke. Včasih je tako hitreje, pa še bolj zanesljivo, ker imam listek ves čas pred seboj. Nezamenljiv pa je tudi užitek, ki ga človek začuti, ko listek, po opravljenem delu, vrže v koš. Naš čas je dragocen in vedno ga je premalo, zato si kar najbolj olajšajmo naš vsakdan in hitenje skozi čas.