Brez sosedske nevoščljivosti
Test: Nissan Tiida 1,6 16V Acenta
Čeprav ima japonski Nissan dokaj močno proizvodnjo na stari celini, iz katere tudi prihajajo avtomobili, namenjeni samo evropskim kupcem, mora za del svojega programa vseeno poskrbeti s proizvodnjo na drugih koncih sveta. Po odhodu ne preveč uspešnega modela Almera so se odločili vrzel zapolniti s Tiido, avtomobilom, ki nastaja v Mehiki in naj bi ustrezal tudi evropskemu okusu. Seveda je bila odločitev nenazadnje povezana z dejstvom, da je razvoj novega avtomobila dolgotrajen in drag, kupci pa bi ob predolgem čakanju raje zavili h konkurenci.
A kljub temu se zdi, da se Nissana v spodnjem srednjem razredu še naprej drži urok, ki so ga s seboj nosili nekateri Tiidini predhodniki. Zunanjost petvratne kombilimuzine je nekakšna mešanica sodobnega oblikovanja in zgledovanja po tistem, kar so že pokazali drugi. Tisto, kar se ne vidi, je v dobršni meri mehanika Renaultovega bratranca Megana, a je res, da bo le redkim ob pogledu na ta avtomobil zastajal dih.
Bolj samozavestno se Tiida lahko postavlja z zasnovo notranjosti, ki tako vozniku in sopotniku spredaj kot tudi potnikom na zadnji klopi ponuja več prostora, kot je povprečje tega velikostnega razreda. Sprednja sedeža sta naravnana na udobje, a jima primanjkuje bočnega oprijema, zadnja klop je pri petvratni karoserijski izvedbi celo vzdolžno pomična za 24 centimetrov, na sredini je velik naslon za komolce. Prtljažnik je iz najmanj 300 povečljiv na 500 litrov, dodaten prostor je mogoče pridobiti še s podiranjem klopi.
Za volanom se morda dobro počutijo tisti, ki v zadnjih letih niso sledili oblikovnim smernicam; kokpit namreč ne razodeva prav nobene novodobne domislice. Vse, kar rabi voznik, je razdeljeno v tri okrogle merilnike, od opreme je treba omeniti, da je v srednjem paketu z imenom acenta že samodejna klimatska naprava in še cela vrsta drugih dodatkov za udobno in varno vožnjo. Barvne kombinacije se stilistom notranjosti niso posrečile, saj se peščena, temno rjava in siva nočejo ujemati.
Osnovni pogonski stroj je 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki ustreže željam zmerno zahtevnih voznikov in nič več kot to. Stroj teče kultivirano in mirno, preglasen postane šele, ko se vrtljaji prevesijo v zgornji del dovoljenega območja na merilniku. Petstopenjski ročni menjalnik dobro sodeluje z motorjem in natančnost gibov prestavne ročice je zadovoljiva. Poraba goriva se rada giblje nad 8 litri na 100 prevoženih kilometrov, vendar je opaziti precejšnje nihanje glede na obremenjevanje. Na cesti se Tiida obnaša podobno kot večina tekmecev, kolesa se dobro držijo vozne podlage in le v hitreje voženih ovinkih je zaznati nekaj več karoserijskega nihanja. Čeprav ima Tiida nekaj prepričljivih lastnosti, ji pot do slovenskih kupcev niti približno ni tlakovana z rožicami; prej nasprotno, saj ima večina konkurenčnih znamk ponuditi kaj bolj svežega.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,303, š. 1,695, v. 1,525 m, medosje 2,603 m
Prostornina prtljažnika: 300/500
Teža (prazno v./ dovoljena): 1203/1715 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski, 16V
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 153 pri 4400
Najvišja hitrost: 186 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 11,1 s
Poraba goriva po EU norm.: 8,9/ 5,7/ 6,9 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 165 (Euro IV)
Redna maloprodajna cena: 16.950 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana