Najslabša cesta v dolini
"Pravijo, da smo na koncu sveta. To ne drži, mi smo na začetku Poljanske doline, saj voda teče navzdol," ob pogovoru o katastrofalni regionalni cesti pove Stane Bajt.
Sovodenj – Pred leti je eden izmed svetnikov na seji občinskega sveta občine Gorenja vas-Poljane povedal, da je ob regionalni cesti Trebija–Sovodenj naštel več kot sto različnih znakov, ki opozarjajo na nevarnost na cesti. Takrat se je vprašal, kdaj bo bolje, kdaj se bo začelo urejati. V minulih letih smo o tem problemu večkrat pisali, prav tako je bilo na tem odseku v minulih letih opravljenih več, žal le manjših del. Kako je danes in kako bo v prihodnosti?
»Cesta je v katastrofalnem stanju. To je najslabša cesta v Poljanski dolini, če odštejemo zaradi ujme uničeno cesto v Davčo, pa je to najslabša regionalna cesta na Škofjeloškem,« je prepričan Stane Bajt, predsednik sveta Krajevne skupnosti Sovodenj in našteje nekaj črnih točk: ko so pred Hobovšami odstranili asfaltno prevleko, se je cesta usula v Sovodenjščico; pri Bucku so varovalno ograjo postavili skoraj na sredo cestišča, namesto da bi zgradili nov podporni zid; lani sanirani odcep v Kovačevem gozdu je neprimeren, saj je sedaj cesta na začetku in koncu saniranega dela najožja in se ne moreta avtomobila niti srečati.
»Cesta je zelo nevarna, ozka in ovinkasta, večkrat nepregledna in kot pravimo mi, tudi japonska – samajama. Še dobro, da letos ni snega, sicer bi tu nastala prva bob steza v Sloveniji,« sarkastično in iz obupa pravi predsednik sveta KS. Pred leti so na Sovodnju gostili okroglo mizo, ki so se je udeležili takratni prometni in okoljski minister, poslanec in župana iz Gorenje vasi in Cerknega. Krajanom so obljubili, da bodo dobili novo cesto, vendar se do danes, razen manjših popravil ni zgodilo nič. »Vsa popravila so šla izključno na račun maratona Franja,« pojasnjuje Bajt, ki se sprašuje, ali bi morali organizirati novo okroglo mizo in zahtevati jasne odgovore.
Jasne odgovore na vprašanja, kaj je bilo na regionalki Trebija–Sovodenj narejenega lani, koliko je država vložila v cesto v preteklih letih in koliko namerava v prihodnjih, pa so nam podali v Družbi RS za ceste. Lani sta bili izvedeni sanacija zidu ter rekonstrukcija ceste v dolžini 180 metrov in sanacija zidu v dolžini 50 metrov. Ugotavljajo, da so oporni zidovi ob Sovodenjščici v slabem in razpadajočem stanju, zato so vzdrževalci cest izvedli še dve manjši, a nujni sanaciji. Nadaljevanje sanacije je predvideno v naslednjih proračunskih obdobjih. Za sanacijo zidov je država od leta 2003 plačala 1,46 milijona evrov (od tega lani 532.000 evrov), do leta 2012 pa bodo za sanacije namenili še 1,55 milijona evrov.
Spregovorimo še o načrtovani četrti razvojni osi Gorenjska–Severna Primorska. Krajani Sovodnja si prizadevajo in zahtevajo, da bi se vsaj dotaknila Sovodnja, saj so prepričani, da bi bili sicer odrezani od sveta in spodobne ceste ne bi nikoli dočakali. »Županov predlog, da bi dolino Idrijce povezali s Hobovšami, bi delno spremenili. Predlagamo, da bi šla cesta v predor v bližini Termopola in na drugi strani izstopila na Planini. To bi bilo sprejemljivo za vse, razen za tiste, ki še naprej vztrajajo s predorom v Kopačnici. Ta varianta ni dobra za nikogar v naši občini,« je prepričan Bajt.