Svetovljanska dediščina ostaja
Test: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium
Tekmovanje v srednjem razredu za večino avtomobilskih proizvajalcev predstavlja svojevrsten izziv. Soočiti se morajo z večinsko germansko prevlado in izdelati avtomobil za precej razvejano paleto zahtev kupcev. Pri Fordu so skušali v tem slogu zasnovati novo generacijo Mondea in z njim »ponagajati« vodilnim v njegovem razredu. Novinčeva zunanja podoba je oblikovana v tako imenovanem kinetičnem slogu, ki ga Fordovi stilisti uporabljajo že nekaj časa, prav na hitro pa se opazi tudi, da je Mondeo pridobil krepak dimenzijski prirastek in je z dolžino že blizu višjega srednjega razreda.
Zunanjost zaznamujejo tekoče in hkrati dokaj ostre linije, ki so spredaj začinjene z razpoznavno mrežasto masko hladilnika in dodatno režo v odbijaču, velikima žarometoma in mišičastima blatnikoma. Bočna linija je tekoča, proti zadku skoraj kupejevska, medtem ko je zadnji del pri petvratni limuzini oblikovno nekoliko manj izrazit, vendar ne dolgočasen.
Povečanje zunanjih mer ima seveda kar nekaj prijetnih posledic, predvsem radodaren prostor za potnike spredaj in zadaj. Sprednja sedeža sta dobro odmerjena in izdatno nastavljiva, zadnja klop omogoča udobno sedenje tudi zmernim dolginom. Med plusi je vsekakor velik in temeljito obdelan prtljažnik, ki mu je s podiranjem zadnje klopi mogoče še dodatno povečati prostornino.
Voznikovo delovno mesto je zasnovano v duhu sodobnosti, pri čemer so šli Fordovi načrtovalci morda celo korak predaleč. To velja predvsem za velik in na trenutke moteč informacijski zaslon, ki je stlačen med merilnika vrtljajev in hitrosti. Za obvladovanje radijskega in komunikacijskega sistema potovalnega računalnika in nastavitev drugih sistemov je treba kar nekaj privajanja in še se lahko zgodi, da se voznik pri izbiri gumbov na sredici volanskega obroča, zmoti. Vse drugo je narejeno v skladu s pričakovanji, vključno z odlično oprijemljivim volanskim obročem, obvolanskimi ročicami in stikali; v najbogatejšem paketu opreme plastiko krasijo vložki iz aluminija, sicer pa notranjost zapušča vtis kakovostne izdelave.
Pri motorjih pravzaprav ni veliko dvomov: 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik suvereno opravlja svoje delo in Mondeo je z njim primerno živahen in lahkotno vozen avtomobil. K temu odločilno pripomore natančno izračunan šeststopenjski menjalnik, ki omogoča lenarjenje s prestavno ročico, še bolj pa uglašenost podvozja, ki je spretno uravnoteženo med zanesljivostjo pri stiku koles s cesto in pričakovanim potniškim udobjem. Posebej pohvalna je dodelanost krmilnega sistema, saj ima voznik na volanu dovolj povratnih informacij s ceste in zato občutek, da ima »vajeti« trdno v rokah.
Novi Mondeo je pravzaprav avtomobil, ki mu ni mogoče očitati prav veliko pomanjkljivosti; nekaj manjših se sicer najde, vendar to ne vpliva na pozitiven končni vtis, vključno z dokaj uravnoteženo ceno.
Tehnični podatki
Mere: d. 4778, š. 1,886, v. 1500 m, medosje 2,850 m
Prostornina prtljažnika: 528/1448 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1571/2170 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1997 ccm
Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 340 pri 1750
Najvišja hitrost: 205 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,8 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,9/ 5,9 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 156 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 25.862 EUR
Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana