V Elanu bo precejšnja izguba
Izjemno slaba pretekla zima je oklestila prodajo smuči do te mere, da bo Elan v lanskem poslovnem letu imel več kot 2,7 milijona evrov izgube.
Begunje – Sredi januarja se je sestal nadzorni svet Skimarja – krovne družbe Elana, in obravnaval prve podatke o lanskem poslovanju. Izjemno slaba pretekla zima je pustila v trgovinah velike zaloge smuči, zato so trgovci naročila smuči za letošnjo zimo zmanjšali, običajnih dodatnih naročil, na katere so v Elanu ob letos nekoliko boljši zimi računali, pa ni bilo. Tako so prodali za 25 tisoč parov smuči manj od pričakovanj. Temu so se, kot nam je povedal predsednik uprave Elana Matjaž Šarabon, pridružile še težave z uvajanjem nove tehnologije pri proizvodnji smuči, ki so dobavo nove kolekcije v večini prestavile v januar. Od lani načrtovane proizvodnje 633 tisoč parov smuči so tako izdelali le 593 tisoč parov. Ker tudi letošnja zima ni povsem prava, so tudi za letos zmanjšali svoje proizvodne načrte, saj ob kapaciteti zelo posodobljene proizvodnje 900 tisoč parov načrtujejo izdelati med 550 tisoč in 590 tisoč parov smuči. Ker se je nova tehnologija pri izdelovanju smuči Speedwave na trgu dobro prijela – lani so izdelali 60 tisoč parov tovrstnih smuči, bodo letos v tej tehnologiji izdelali že polovico načrtovanih smuči. K povedanemu dodajmo še to, da se je lani svetovni trg smuči zmanjšal kar za 32 odstotkov in ker je Elanu prodaja padla za 26 odstotkov (vrednostno za 16 odstotkov), se je tržni delež Elana v svetu povečal s 7,8 na 8,1 odstotka.
Tako je moral Matjaž Šarabon obvestiti nadzorni svet, da po zadnjih ocenah pričakujejo v lanskem poslovnem letu za več kot 2,7 milijona evrov izgube in da že pripravljajo ukrepe za sanacijo. Znotraj družbe naj bi to pomenilo varčevanje in osredotočanje za čim boljšo prodajo, sicer pa v Elanu iščejo proizvodne programe, ki bi jih lahko s razpoložljivo tehnologijo in znanjem uresničevali in niso odvisni od zime. Kot nam je povedal Šarabon, zaenkrat kaže, da jim delavcev ne bo potrebno odpuščati.