Špela Reš

Pomoč žrtvam nasilja

Žrtvam pomagajo v centru Papilot, ki je znova zaživel na Jesenicah, pokriva pa celotno Gorenjsko.

Po dosedanjih izkušnjah se na center Papilot najpogosteje obračajo ženske med tridesetim in petdesetim letom, ki trpijo nasilje zaradi alkohola, običajno pa so vpleteni tudi otroci. Nekaj uporabnikov je imelo težave z nasiljem na delovnem mestu, določeni ljudje pa se obrnejo po pomoč, ker se čutijo žrtev institucij.

Pred časom je v Kranju že deloval center za pomoč žrtvam kaznivih dejanj in vseh drugih oblik nasilja, imenovan Papilot. Zaradi organizacijskih težav so ga bili prisiljeni zapreti in nekaj časa ni deloval. Zdaj pa je center Papilot na Gorenjskem znova zaživel, in sicer na Jesenicah, pokriva pa celotno gorenjsko regijo. V centru dela psihologinja Špela Reš, ki si prizadeva, da bi za delovanje centra izvedelo čim več ljudi in da bi na ta način pomagali žrtvam nasilja in kaznivih dejanj. Kot pravi Reševa, se žrtve običajno počutijo nemočne v svoji stiski in imajo občutek, da jim nihče ne more pomagati. S centrom Papilot pa so dobile ustanovo, ki jim lahko pomaga pri zmanjševanju stiske in pri iskanju poti iz boleče situacije. Kot poudarja Špela Reš, sprejmejo prav vsakogar, ki se obrne na njih, torej vsakega posameznika, ki se počuti kot žrtev.

»Ponavadi je prvi stik telefonski, posameznik nas pokliče, pove, kakšne težave ima. Nato se običajno dogovorimo za srečanje. Prisluhnemo, skupaj proučimo problem in poskušamo najti ustrezne rešitve,« pravi sogovornica. Že sam pogovor velikokrat pomeni prvo čustveno sprostitev in žrtvi prinese čustveno podporo. »Najprej gre torej za pogovor, čustveno podporo, nato pa začnemo s konkretnim iskanjem rešitev. Če gre denimo za nasilje v družini, se povežemo s centrom za socialno delo, najdemo namestitev v materinskem domu ali varni hiši, prek policije lahko dosežemo prepoved približevanja in podobno …« pripoveduje Špela Reš. V centru žrtvam pomagajo poiskati tudi brezplačno pravno pomoč, jih spremljajo na sodišče, pomagajo jim pri pisanju prošenj, pritožb … Pomoč je brezplačna, svetovalci so prek telefona dosegljivi 24 ur na dan, vse dni v letu, tudi ob nedeljah in praznikih. Njihova telefonska številka je 04/583 60 40 (v času, ko delavka v jeseniškem centru ni prisotna, se klici preusmerjajo v Ljubljano).

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / petek, 2. december 2016 / 12:12

Pipa zahteva potrpežljivost

Rokodelsko znanje izdelovanja pip za kajenje tobaka, ki je bilo v preteklosti razvito predvsem na območju Bohinja oziroma natančneje na Gorjušah in v okolici, danes ohranjajo le še redki. Pred drugo s...

Objavljeno na isti dan


Kranj / petek, 4. maj 2007 / 07:00

Novi stari ravnatelji

Kranj - Mestni svetniki so potrdili nov mandat Mariji Simčič, direktorici Javnega zavoda Ekonomska šola Kranj. Soglašali so z imenovanjem Stanislave Grubeš...

Gospodarstvo / petek, 4. maj 2007 / 07:00

Še nekaj dni za oddajo vlog

Težave pri vnosu zbirnih vlog za subvencije prihaja pri kmetijah z veliko GERK-ov zaradi neurejenega registra kmetijskih gospodarstev in neurejenih GERK-ov, kar je treba urediti na upravnih enotah.

Gospodarstvo / petek, 4. maj 2007 / 07:00

Dež bo opral skrbi

Obilnejše deževje bi v kmetijstvu odpravilo najhujše posledice zaradi suše.

Gospodarstvo / petek, 4. maj 2007 / 07:00

Letno poročilo o prodaji mleka

Rok za posredovanje letnega poročila o neposredni prodaji mleka oziroma mlečnih proizvodov se izteče 15. maja.

Gospodarstvo / petek, 4. maj 2007 / 07:00

Razgrnitev gozdno gospodarskega načrta

Škofja Loka - V kranjski območni enoti Zavoda za gozdove Slovenije so pripravili osnutek gozdno gospodarskega načrta za enoto Škofja Loka za obdobje 2007 – 2016. Načrt...