Špela Reš

Pomoč žrtvam nasilja

Žrtvam pomagajo v centru Papilot, ki je znova zaživel na Jesenicah, pokriva pa celotno Gorenjsko.

Po dosedanjih izkušnjah se na center Papilot najpogosteje obračajo ženske med tridesetim in petdesetim letom, ki trpijo nasilje zaradi alkohola, običajno pa so vpleteni tudi otroci. Nekaj uporabnikov je imelo težave z nasiljem na delovnem mestu, določeni ljudje pa se obrnejo po pomoč, ker se čutijo žrtev institucij.

Pred časom je v Kranju že deloval center za pomoč žrtvam kaznivih dejanj in vseh drugih oblik nasilja, imenovan Papilot. Zaradi organizacijskih težav so ga bili prisiljeni zapreti in nekaj časa ni deloval. Zdaj pa je center Papilot na Gorenjskem znova zaživel, in sicer na Jesenicah, pokriva pa celotno gorenjsko regijo. V centru dela psihologinja Špela Reš, ki si prizadeva, da bi za delovanje centra izvedelo čim več ljudi in da bi na ta način pomagali žrtvam nasilja in kaznivih dejanj. Kot pravi Reševa, se žrtve običajno počutijo nemočne v svoji stiski in imajo občutek, da jim nihče ne more pomagati. S centrom Papilot pa so dobile ustanovo, ki jim lahko pomaga pri zmanjševanju stiske in pri iskanju poti iz boleče situacije. Kot poudarja Špela Reš, sprejmejo prav vsakogar, ki se obrne na njih, torej vsakega posameznika, ki se počuti kot žrtev.

»Ponavadi je prvi stik telefonski, posameznik nas pokliče, pove, kakšne težave ima. Nato se običajno dogovorimo za srečanje. Prisluhnemo, skupaj proučimo problem in poskušamo najti ustrezne rešitve,« pravi sogovornica. Že sam pogovor velikokrat pomeni prvo čustveno sprostitev in žrtvi prinese čustveno podporo. »Najprej gre torej za pogovor, čustveno podporo, nato pa začnemo s konkretnim iskanjem rešitev. Če gre denimo za nasilje v družini, se povežemo s centrom za socialno delo, najdemo namestitev v materinskem domu ali varni hiši, prek policije lahko dosežemo prepoved približevanja in podobno …« pripoveduje Špela Reš. V centru žrtvam pomagajo poiskati tudi brezplačno pravno pomoč, jih spremljajo na sodišče, pomagajo jim pri pisanju prošenj, pritožb … Pomoč je brezplačna, svetovalci so prek telefona dosegljivi 24 ur na dan, vse dni v letu, tudi ob nedeljah in praznikih. Njihova telefonska številka je 04/583 60 40 (v času, ko delavka v jeseniškem centru ni prisotna, se klici preusmerjajo v Ljubljano).

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / ponedeljek, 4. november 2019 / 20:04

Moč in nemoč ravnateljev

Starši in širša javnost so prepričani in od ravnateljev pričakujejo, da bodo poskrbeli za kakovostno delo šol in otrokom zagotovili zares dobro usposobljene učitelje. Zagotovo je res, da kompetente...

Objavljeno na isti dan


Kultura / torek, 14. november 2006 / 06:00

Sandijevi utrinki

V avli Zdravstvene postaje na Selu pri Žirovnici so v petek odprli razstavo Utrinki jeseniškega fotografa Sandija Novaka.

Domžale / torek, 14. november 2006 / 06:00

Zanesljiva zmaga Tonija Dragarja

Domžale - Domžalski volivci so v drugem krogu lokalnih volitev za svojega novega župana izbrali Tonija Dragarja. Dragar, ki je bil doslej poklicni podžupan doseda...

Prosti čas / torek, 14. november 2006 / 06:00

Razigrano tekmovanje

Najbolj urejeni so na Ptuju, najlepši havajki pa sta letos Sabina Mali in Nina Stropnik. Ko je komisija slovenske superfinalistke izbora za Miss Hawaiien Tropic povprašala, kaj menijo o izboru, se je...

Prosti čas / torek, 14. november 2006 / 06:00

Zima trka na vrata

15. november je datum, ko morajo motorna vozila imeti zimsko opremo, kazni do 100 tisočakov.

Prosti čas / torek, 14. november 2006 / 06:00

Dvojna varčnost

Test: Dacia Logan 1.5 dCi Laureate