Za večjo poplavno varnost
Pred tednom dni so predstavniki ministrstva za okolje in prostor ter direkcije za ceste v Železnikih predstavili štiri idejne rešitve za zagotovitev poplavne varnosti.
Železniki – Štiri mesece po poplavah so predstavniki ministrstva za okolje in prostor ter direkcije za ceste predstavili štiri idejne rešitve, ki poleg zagotovitve poplavne varnosti predvidevajo tudi izgradnjo obvoznice mimo Železnikov, na katero krajani starega mestnega jedra čakajo že desetletja. Dve od predstavljenih rešitev predvidevata izgradnjo zadrževalnika vode v bližini odcepa za Davčo. Projektant Franci Rojnik iz Inženiringa za vode je pojasnil, da naj bi bil zadrževalnik visok 22 metrov: »Pri pretokih, ki bi začeli naraščati nad 160 kubičnih metrov na sekundo, bi se začela voda v zadrževalniku dvigovati.« V primeru stoletnih vod bi se za pregrado zadržalo 1,2 milijona kubičnih metrov vode, višina gladine pa bi se dvignila 18 metrov visoko. Vprašanje je torej, kako bi takšen zadrževalnik svojo nalogo opravil v primeru 250-letnih vod, kakršne so Železnike prizadele septembra.
Zagotovitev poplavne varnosti z zadrževalnikom in izgradnjo obvoznice je po mnenju podžupana Janeza Ferlana najbolj primerna rešitev, čeprav zna biti precej draga – okoli deset milijonov evrov. Župan Prevc je dejal, da bi veljalo razmisliti o izgradnji več manjših zadrževalnikov namesto enega velikega: »Vodo je treba zadržati že na začetku, tudi z izgradnjo zaplavnih objektov na hudournikih.« Bistvena za poplavno varnost je po županovem mnenju tudi izgradnja obvoznice, čeprav so se nekateri domačini po ujmi začeli bati, da bi cesta, umeščena na levem bregu Sore, povzročila še večjo nevarnost pred poplavami. Glede obvoznice je Jure Pejanovič z direkcije za ceste pojasnil, da je že izdelan idejni projekt, v katerem so obdelane tri variante, dogovorili pa so se, da se obdela še nekaj variant, med drugim tudi tunelska.
Kdaj točno bodo prebivalci Železnikov varni pred poplavami, ni vedel povedati nihče, zagotovo pa bodo na celovito ureditev čakali še nekaj let. Marjeta Saje z direktorata za okolje je povedala, da bodo optimalno rešitev poiskali s kompromisom štirih idejnih variant. Katera je najboljša različica, naj bi bilo znano šele čez eno leto, s čimer se župan ne more strinjati in tako zahteva, da najprimernejšo rešitev izberejo čim prej. Prepričan je tudi, da bi postopek izdelave državnega prostorskega načrta za izgradnjo obvoznice in zagotovitev večje poplave varnosti lahko potekal hitreje.
Ob tem ne čudi, da imajo krajani pomisleke in da jih je strah, da bi jih pred celovito zagotovitvijo poplavne varnosti doletela nova katastrofa. »Ljudje imajo občutek, da se nič ne dogaja. Razumemo, da postopki terjajo svoj čas, nas, ki živimo ob Sori, pa zanima, kaj naj storimo do trajne rešitve,« je opozoril Aleš Primožič iz odbora za večjo poplavno varnost in se spraševal, kaj se bo zgodilo, če pride do takšnih poplav kot lani. Župan Prevc ugotavlja, da je ta čas rešilna bilka za Železnike sanacijski program, ki bo pripravljen do marca: »V sklopu tega bomo poskusili izvesti čim več ukrepov, obvezno pa bi morali znižati Dermotov jez in zgraditi oporne zidove mimo zdravstvenega doma med obema mostovoma.«