Šenčurjani bodo mirneje spali
Civilna iniciativa krajanov Šenčurja je uspela - vsaj takšne so obljube pristojnih - z večino svojih zahtev za ublažitev letalskega hrupa, popustila je le pri popolnem zaprtju brniškega letališča v nočnem času.
Šenčur - Drugi sestanek med krajani Šenčurja ter predstavniki ministrstva za promet in brniškega letališča o problematiki prekomernega letalskega hrupa zaradi nizkih preletov letal se je minuli četrtek končal z dogovorom. Predsednik civilne iniciative Branko Pajer je povedal, da je civilna iniciativa uspela z večino postavljenih zahtev, zato je z rezultati sestanka zelo zadovoljen.
»Dogovorili smo se za kar nekaj bistvenih zadev: prepoved vzletov letal proti Šenčurju v nočnem času, vzpostavitev stalnega monitoringa letalskega hrupa že v letu 2009, izvedbo simulacije protihrupne bariere ter sprejetje predpisa o hrupu in pristojbinah za nadomeščanje posledic prekomernega hrupa. Uresničene so torej praktično vse naše zahteve, razen prepovedi poletov v nočnem času,« je pojasnil Pajer in pristavil, da v civilni iniciativi obljubam verjamejo, ker so realne.
»Letališče bo v letu 2009 skupaj s kontrolo letenja in ministrstvom za promet postavilo sistem spremljanja hrupa. Ministrstvo bo še prej vzpostavilo regulativo, na podlagi katere se bodo potem zbirala sredstva, ki bodo namenjena renti oškodovancem in za vzdrževanje monitoringa. Proučili bomo tudi, ali bi horizontalna naravna bariera oziroma gozd na koncu piste proti vasi Šenčur dosegel pravi efekt ali ne. Če ga, bomo gozd tudi posadili. Tretja uresničljiva zahteva je, da se šolski leti ponoči ukinejo oziroma zmanjšajo na najmanjšo možno mero, procedure vzletanja letal pa bomo uredili tako, da bodo vzletala proti jugu in ne proti severu oziroma Šenčurju, seveda če bosta to omogočala vreme in prostost vzletne steze na letališču,« je o vsebini dogovora spregovoril Zmago Skubir, predsednik uprave Aerodroma Ljubljana.
Zahteva po popolnem zaprtju Letališča Jožeta Pučnika med 22. in 5. uro je bila pretirana in ji nismo mogli ugoditi, dodaja Skubir. »Zaprtje letališča v nočnem času bi ne samo za nas, ampak tudi za Adrio Airways pomenilo precejšen izpad dohodka in predvsem takojšno zaustavitev določenih investicij. Letališče prihodnost gradi na povečanju letalskega prometa in mislim, da nas pri tem razumejo tudi krajani, kakor tudi mi razumemo, da je letalski hrup vedno bolj moteč, zato moramo narediti vse, da ga zmanjšamo.«
Z dogovorom je zadovoljen tudi šenčurski župan Miro Kozelj: »Vsi akterji so pokazali veliko mero pripravljenosti, da zagotovijo čim manjše vplive hrupa, ki se proizvaja na letališču, na okolico. Še posebej sem vesel, ker bodo nekateri rezultati vidni takoj, vsaj kar se tiče nočnih preletov.«