Vse več bralcev na spletu
Branost tiskanih dnevnikov pada, hkrati pa se krepijo spletne izdaje, ugotavlja Nacionalna raziskava branosti.
Najnovejši podatki Nacionalne raziskave branosti (NRB) za leto 2007, ki jo za Slovensko oglaševalsko zbornico izvaja družba Valicon, za tiskane mediji niso posebej spodbudni. Kot je na četrtkovi javni predstavitvi povedal direktor medijskih raziskav Valicona Andraž Zorko, je skupni doseg (branost) dnevnikov nižji za kar 5,6 odstotka, glede na leto 2006. Največ je izgubil časnik Delo, branost mu je z 11,6 padla na 9,9 odstotka, kar pomeni, da ima le še 168 tisoč bralcev.
Gorenjski glas je z dosegom 3,8 odstotka oziroma 66 tisoč bralci, kar pomeni stabilno branost v primerjavi z letom poprej, najbolj bran regionalni časopis. Prehitel je celo Primorske novice, ki so bile vse doslej med pokrajinci prve, zdaj pa dosežejo le 3,7 odstotka oziroma 63 tisoč bralcev. Branost je opazno padla tudi Dolenjskemu listu, ki doseže le še 2,8 odstotka oziroma 48 tisoč bralcev.
Visoko branost dosegajo tudi Glasove priloge. Ločanka je z 41 tisoč bralci prvič prehitela Kranjčanko, ki ima tisoč bralcev manj. Po podatkih UE Škofja Loka na tem območju živi prav toliko prebivalcev, okoli 41 tisoč, kar pomeni, da Ločanko poznajo vsi. Še vedno je priljubljena tudi priloga Moja Gorenjska, ki doseže 47 tisoč bralcev.
Če se dnevniki, vsaj tisti v tiskani obliki, berejo manj, pa je raziskava pokazala večjo branost spletnih izdaj. Odgovor »brali na internetu« kot lokaciji branja se je v zadnjem letu skoraj podvojil, zato ni presenetljivo, da so se domala vse spletne strani dnevnikov, ki jim branost pada, okrepile. Izjema je le Večer, ki mu je branost tiskane izdaje narasla, spletna pa padla. Negativen trend, ki ga dnevniki doživljajo v zadnjih letih, se šele zdaj resnično odraža v NRB, kar gre pripisati dejstvu, da ljudje spremembe bralskih navad zaznajo in o njih poročajo z zamikom, selitev bralcev na splet pojasnjuje Zorko.