Spoznavajo zdravo prehrano
Osnovna šola Železniki s šolami iz Avstrije, Slovaške, Latvije in Škotske tretje leto sodeluje v Comeniusovem projektu Za spodbudno učno okolje. Letos je poudarek na zdravi prehrani; sestavili bodo mednarodno knjigo receptov. Oblikovati so pričeli celostno podobo šole.
Kot je pojasnila koordinatorica projekta na OŠ Železniki Tadeja Šuštar, je projekt Za spodbudno učno okolje, v katerem sodelujejo s šolami iz Avstrije, Slovaške in Latvije ter dvema škotskima šolama, usmerjen v ustvarjalno razvijanje učenega okolja na vseh ravneh šole: »Ne izboljšujemo le prostorov in opreme, temveč tudi odnose med udeleženci vzgoje in izobraževanja - učenci, učitelji in starši. Projekt ima tri glavne cilje, in sicer dvigniti okoljevarstveno in zdravstveno zavest učencev, izboljšati šolsko učno okolje s poudarkom na zdravju, varnosti in estetiki ter spodbujati kulturno izmenjavo, v okviru katere izmenjujemo pesmi, plese, dela slikarjev, pisateljev in tako drug drugemu omogočimo vpogled v deželo in njeno kulturo.«
Ker projekt povezuje šest različnih šol, so sklenili, da vsaka na svoj način izpelje ustvarjalno razvijanje učnega okolja. »Določili smo tri akcije: evropski vrt, stezo za razvijanje čutnega zaznavanja in mozaik. Vsaka šola je morala izpeljati vsaj eno,« je razložila Šuštarjeva. Pretekli dve leti sodelovanja v projektu sta OŠ Železniki dodobra zaznamovali: jedilnico so spremenili v kulturni center šole, ob vhodu je nastal talni mozaik iz rečnih kamnov, ki ponazarja čipko, ki so ga po predlogi učenke Laure Benedičič izdelali učenci izbirnega predmeta likovno snovanje. Na vidno mesto so namestili 'osebno izkaznico' učencev in učiteljev šole (razmišljali so o ciljih, po čem so prepoznavni, kaj delajo v prostem času, kakšni so pri delu). Urejati so začeli šolski vrt, kjer so postavili učilnico na prostem, zasadili evropski vrt z drevesi, tipičnimi za posamezne države, in ga zavarovali s kovinsko ograjo, ki jo bodo sčasoma ozelenili. V učilnice so namestili posode za ločeno zbiranje odpadkov.
Na vseh partnerskih šolah se bodo v tretjem, zadnjem letu sodelovanja posvetili zdravi prehrani. »Do junija bomo sestavili knjigo receptov mednarodne zdrave prehrane, v katero bo vsaka šola prispevala po dve predjedi, glavni jedi, sladici in prigrizka oziroma malici. Prejšnji mesec so učenci izbirnega predmeta načini prehranjevanja skuhali in okusili naši izbrani glavni jedi: piščančjo obaro in skutne štruklje z drobtinicami. Začeli smo tudi z oblikovanjem celostne podobe šole, kar pomeni, da bodo učenci ustvarili šolsko himno, zastavo, pohvale, diplome, v katere bodo vgradili barve šole in ideje, zbrane v že prej omenjeni 'osebni izkaznici' šole. Vse dejavnosti smo oktobra uskladili na petem projektnem sestanku v mestu Liepaja v Latviji. Do konca šolskega leta moramo akcije izpeljati in se udeležiti še zaključnega sestanka v Schleedorfu v Avstriji,« je še povedala Šuštarjeva, ki ugotavlja, da mednarodno sodelovanje zelo spodbudno vpliva na delo in življenje v šoli, zato nameravajo v podobnih projektih sodelovati tudi v prihodnje.