Linijski avtobusni prevozniki se povezujejo
Priprave na razpis le ene koncesije za prevoz potnikov na posameznem območju sili prevoznike k povezovanju. V Alpetourju se na to pripravljajo tudi v okviru sprejete dokapitalizacije.
Kranj – Pred nedavnim je v javnost prišla neuradna vest, da na Ministrstvu za promet Republike Slovenije za začetek prihodnjega leta pripravljajo razpis koncesij z veljavnostjo od začetka 2009 dalje, ki naj bi predvideval podelitev koncesije za javen linijski prevoz potnikov le enemu koncesionarju na določnem območju. Ker gre za precejšno spremembo, glede na sedanjo ureditev in prakso pri nas, smo o pripravah na to obdobje povprašali prvo damo največjega gorenjskega avtobusnega prevoznika Ivanko Zupančič Gaber, direktorico Alpetourja Potovalne agencije iz Kranja.
Kaj se že ve o razpisu koncesij za leto 2009?
»Kar zadeva nov razpis koncesij za koncesijsko obdobje, ki se začenja s 1. januarjem 2009, lahko pojasnim, da stališča Ministrstva za promet še niso dokončna. Strokovno mnenje se sicer nagiba k temu, da se na celotnem območju koncesije podeli ena koncesija enemu koncesionarju. Ker v tem trenutku noben slovenski prevoznik ni niti organizacijsko niti s kapacitetami niti z informacijsko podporo sposoben zagotoviti nemotenega delovanja sistema javnega prevoza potnikov, obstaja možnost, da slovenski prevozniki kandidiramo na razpisu, povezani v konzorcij.«
Se na te novosti pripravljate tudi v Alpetourju?
»V vsakem primeru se bomo v Potovalni agenciji Alpetour tvorno vključevali v pripravo na to novo obdobje, saj gre za prvi tovrsten evropski razpis koncesije, ki je za nas prevoznike zelo pomemben. Gre namreč za izdelavo nove Uredbe, ki mora biti usklajena z evropsko zakonodajo, in za izdelavo obveznih prilog, ki bodo osnova za postavitev sistema javnega linijskega prevoza potnikov. Ta bo določal standarde kakovosti in dostopnosti, ki bodo zagotavljali privlačen javni prevoz za uporabnike in ustrezne standarde iz ekološkega, sociološkega in varnostnega vidika.«
Alpetour se je lani in letos že kapitalsko povezal z nekaterimi gorenjskimi prevozniki …
»Dejstvo je, da kapitalsko povezovanje ni vezano izključno na razpis novih koncesij za izvajanje gospodarske javne službe za javen linijski prevoz potnikov, ki bo za naslednje koncesijsko obdobje objavljen v začetku leta 2008, pač pa gre za uresničevanje vizije razvoja znotraj strateškega poslovnega načrta družbe. Alpetour Potovalna agencija ostaja še vedno Alpetour, in to kot skupina, ki ima danes v svojem stoodstotnem lastništvu Integral avto, d. o. o., Jesenice ter 66,08 odstotka Integrala, d. d., Tržič. Povezovanje v okviru dejavnosti se je izkazalo kot nujno, saj si s tem krepimo tržno pozicijo, zasledujemo učinke sinergij, ustvarjamo možnosti za racionalizacijo voznoredne ureditve in zaposlenim zagotavljamo stabilno delovno okolje.«
Pred nedavnim so lastniki na skupščini družbe potrdili možnost dokapitalizacije Alpetourja. Bo tudi ta v funkciji nadaljnjega povezovanja?
»Da. V Alpetourju Potovalni agenciji smo 10. decembra uspešno izpeljali skupščino družbe, na kateri je bila uprava družbe pooblaščena, da lahko v roku petih let poveča osnovni kapital do polovice vrednosti obstoječega, kar je največ za 1,6 milijona evrov. Povečanje osnovnega kapital bomo izvedli z izdajo novih delnic, te pa bodo namenjene zamenjavi za nove stvarne vložke, ki jih bodo strateško zanimivi partnerji pripravljeni zamenjati za naše delnice. V bistvu gre za kapitalsko povezovanje v okviru glavne dejavnosti, ki jo Potovalna agencija opravlja, to je javen linijski in občasni prevoz z avtobusi. Pri tem bo prednostna pravica do nakupa novih delnic dosedanjim delničarjem izključena, ker bodo na novo izdane delnice namenjene izključno posameznemu strateško pomembnemu partnerju. Uspešna izpeljava takšnega kapitalskega povezovanja bo utrdila strateški položaj družbe v dejavnosti in nedvomno okrepila vrednost enote lastniškega kapitala. Dogovori s konkretnim partnerjem še potekajo in bodo zaključeni v mesecu januarju. V primeru uspešnega zaključka dogovorov se bo naša skupina še povečala.«
V nekaterih medijih lahko preberemo, da naj bi bil nov strateški partner Kam-Bus?
»Tega pred zaključkom pogovorov ne morem komentirati.«
Morda še beseda o letošnjem poslovanju. Boste izpolnili svoj poslovni načrt?
»Potovalna agencija bo poslovno leto kljub težkim pogojem poslovanja v tej dejavnosti zaključila v okviru planiranega poslovnega izida. V letu 2007 smo svojo dejavnost opravljali s povprečno 170 avtobusi in zaposlovali 320 delavcev. V izboljšanje voznega parka smo vložili znatna sredstva, saj smo kupili 14 novih avtobusov in tako pomembno prispevali k izboljšanju varnosti in udobnosti prevoza. V družbi imamo smele načrte in voljo, da se bomo tudi v letu 2008 maksimalno angažirali za izboljšanje kvalitete ponujenih storitev in seveda, da bomo svojo vlogo v dejavnosti še nadalje krepili.«