Problemi Letališča Lesce
Nedvomno je Društvo proti hrupu na letališču Lesce zelo uspešno pri zaviranju razvoja ALC Lesce.Najboljše zanke niso našli v hrupu, ampak v formalni napaki pri prostorskem načrtu občine Radovljica. Meritve seveda niso pokazale preseganja (59 dB, kar je manj kot navadna prometna ulica v kateremkoli mestu), zato so našli birokratsko hibo. Ta slabost je samo v tem, da namembnost parcel, ki so že v lasti občine, ni bila prenesena iz kmetijskega v stavbni namen. To bi namreč zadostovalo za nekoliko krajšo stezo, brez skladove parcele. Za turistično pomembnejšo daljšo stezo pa so tudi uspeli nekako zlobirati, da Sklad kmetijskih zemljišč noče zamenjati parcele. Po besedah enega njihovega člana - zaradi dobrih zvez. In uspeli so.
Kaj pa pomeni uspeh Društva proti hrupu na letališču Lesce? Mnogi mislijo, da to vodi k zaprtju letališča, kar pa je velika zmota. To pomeni le to, da bo malo oteženo pristajanje na obstoječi stezi iz smeri Jesenic, ker se bo točka pristanka premaknila nekaj bolj proti Kranju. In kaj so dosegli s tako premaknitvijo te točke? Samo to, da bo večina letal sedaj pristajalo iz Kranjske smeri preko vasi Vrbnje. S tem pa si je predsednik Društva proti hrupu nakopal samo dodaten hrup nad svojo hišo. Ali po domače: predsednikov strokovnjak za urbanistične finte je pljunil v njegovo skledo.
V dobro nasprotnikov letenja je, da umaknejo zahtevo za presojo ustavnosti in zakonitosti prostorskega načrta občine Radovljica. S tem bi omogočili prestavitev steze po narejenih načrtih in letenje mimo vseh naselij. S tem bi se tudi sprostila zemlja na obstoječi stezi, ki bi lahko služila za možen turistični razvoj na tem področju. Skoraj si ni mogoče predstavljati, da bi pomemben turistični akter lahko zavrnil tako infrastrukturo. V Benetkah se na otoku Lido pristaja dobesedno čez hotel, ki je bližje kot hotel Krek pri nas. Tako postavljena steza, ob avtocesti, bi praktično za večne čase rešila problem tako pomembne infrastrukture, kot je letališka steza, ki nikoli ne bo za velika letala, ker je zato premajhna cela naša dolina.
Manjša letala se v svetu razvijajo zelo hitro. So tiha in hitra. V okolici letališča Lesce je nekaj podjetij, ki razvijajo svoja letala, vzdržujejo letala za stranke iz vsega sveta itd. To so mala podjetja z visoko tehnologijo. V razvoj je investiranega kar nekaj denarja in časa.
Prav ti pa bi imeli največjo korist od asfaltne steze, ki je cenejša od dobre travnate. Vsi ti so računali na tako stezo in so resno ovirani pri svojem razvoju. Zaposlujejo več kot dvesto ljudi, kar je verjetno več, kot je članov Društva proti hrupu. Če Benetke posodabljajo tako letališče kljub bližini velikega, potem bi lahko tudi na Gorenjskem pomislili, da se letališče lahko uporabi v koristne namene. Tu so še neznanske možnosti, ki jih ne izkoriščamo.
A. Zupan, Vrbnje



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
