Opozarjajo na prevare in zlorabe
Združenje bank Slovenije opozarja na nove oblike prevare s kreditnimi karticami, finančna uprava pa na lažna elektronska sporočila glede neplačanih obveznosti.
Kranj – Banke in hranilnice, ki so članice Združenja bank Slovenije, so v ponedeljek zaznale nove poskuse prevare oziroma goljufije s kreditnimi karticami. Prevara poteka takole: neznanec pokliče stranko banke ali hranilnice, se ji predstavi kot zaposleni na oddelku za varnost pri Visa ali MasterCard kartični shemi in jo vpraša, ali je res, da je v določeni trgovini kupila blago v določenem znesku in za plačilo uporabila plačilno kartiico. Stranka – začudena – odgovori, da to ni res, neznanec pa nato pod pretvezo, da bi se na oddelku prepričali o tem, da kartica ni bila izgubljena ali ukradena, od nje zahteva, da ji zaupa številko na zadnji strani kreditne kartice (CVC oziroma CVV-številko), ki se uporablja izključno pri nakupih s kartico preko interneta. Če mu stranka to številko pove, so možne zlorabe računa, pravijo v Združenju bank Slovenije, kjer opozarjajo imetnike plačilnih in kreditnih kartic, da podatkov o karticah nikoli nikomur ne posredujejo preko elektronske pošte oziroma po telefonu.
Na drugačno vrsto prevare opozarja finančna uprava (Furs). Nekateri davčni zavezanci so jo obvestili, da so z njenega elektronskega naslova (gfu.fu@gov.si) prejeli opomin zaradi neplačanih obveznosti. Finančna uprava ugotavlja, da gre za lažna sporočila, ki so poslana iz tujine s ponarejenega naslova pošiljatelja. Sporočila vsebujejo datoteko s končnico .xls, ki vsebuje virus (trojanskega konja), finančna kontrolorka, ki je navedena v sporočilu, pa ne obstaja oziroma ni bila nikoli zaposlena na finančni upravi. V finančni upravi ob tem opozarjajo zavezance, da takšne elektronske pošte zaradi lastne elektronske varnosti ne odpirajo, in jim hkrati svetujejo, da si posodobijo antivirusno zaščito. Zavezance obveščajo, da dolžnikov nikoli ne obveščajo po elektronski pošti, temveč le preko sistema eDavki oziroma pisno po navadni pošti.