Župani le delno potrdili program
Gorenjski župani delno potrdili regijski program dela za prihodnje leto, o drugem delu pa se bodo odločali posamezno.
Kranj – Ta teden so se na deveti seji Sveta regije sestali gorenjski župani. Osrednji temi sta bili predstavitev skupnih regijskih projektov ter obravnava in sprejem Programa dela za sofinanciranje Regionalne razvojne agencije Gorenjske in skupnih regionalnih projektov iz občinskih proračunov za leto 2008.
Že lani so župani sprejeli program dela agencije in prioritetnih projektov, tako da so danes že pripravljene osnove za projekte. Pri projektu Panoramske ceste so začrtane prve zaključene smeri, narejene so prve ocene potrebnih investicij. Podobno je pri projektu Kolesarske poti, kjer so nekatere že speljane, druge bo treba še zgraditi in je agencija pripravila oceno potrebnih investicij. Projekt Tematskih poti ponuja pogled v kulturno in naravno dediščino (skupno čez 30 poti), ki jih je treba povezati v skupni turistični produkt, določiti vodenje in upravljanje. Projekt E-regija posveča pozornost uporabi sodobnih tehnologij starejšim uporabnikom, do katerih bo možen dostop prek daljinskega upravljalnika in televizijskega sprejemnika. »Župani so se dogovorili, da se bodo občine same opredelile, kateremu projektu bodo dali prednost pri izvajanju,« nam je povedal Bogo Filipič, direktor Regionalne razvojne agencije Gorenjske (BSC Kranj).
Hkrati so župani potrdili financiranje razvojne agencije v delu, ko opravljajo javno funkcijo. »Tu gre za vse aktivnosti, kjer zastopamo interes regije pri vladi, za pomoč občinam pri pripravi projektov, torej vseh funkcij, prek katerih lahko v regijo pripeljemo dodatne vire denarja,« razloži Filipič. Za vse druge projekte, ki bi jih bilo smiselno izvesti v regiji, se bo agencija sestala s predstavniki občin, sledila bo skupna izbira projekte in financiranje po posameznih občinah. »Takšnih projektov je veliko, od skupnega razvoja podeželja prek programa Leader, projekta štipendij ali pa regionalnega marketinga. Župani oziroma občine se bodo morale, na primer, odločiti ali potrebujemo regionalni marketing, projekt Gorenjska Gremo gor ali pa ne,« še pravi direktor, ki poudarja, da to ni denar za agencijo, ampak predvsem za zunanje izvajalce.